ΜΕΙΝΕ ΣΕ ΕΠΑΦΗ

ΠΑΙΔΕΙΑ

Ανοίγουν τη Δευτέρα 12 Απριλίου τα Λύκεια, με δύο self tests την εβδομάδα

Από την ερχόμενη Δευτέρα, θα είναι υποχρεωτική η διενέργεια αυτοδιαγωνιστικού τεστ κορωνοϊού (self-test) για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς δύο φορές την εβδομάδα

fonirodopis.gr

Τη συνέχιση της λειτουργίας των λυκείων δια ζώσης από την ερχόμενη Δευτέρα, 12 Απριλίου 2021, ανακοίνωσε σήμερα, Τετάρτη, η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης για την πορεία της πανδημίας του κορονοϊού.

«Τα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια όλης της χώρας ξεκινούν και πάλι τα μαθήματα στην τάξη, τηρουμένων όλων των μέτρων που έχουμε ήδη λάβει», ανέφερε η κ. Κεραμέως και πρόσθεσε: «Ανοίγουμε σταδιακά και με ασφάλεια τα σχολεία».

Επιπλέον, η επαναλειτουργία δια ζώσης των λυκείων θα συνοδεύεται από τη διενέργεια αυτοδιαγνωστικού τεστ κορωνοϊού δύο φορές την εβδομάδα για κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό λυκείου, «προκειμένου να εξασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή προστασία της εκπαιδευτικής κοινότητας», όπως είπε η κ. Κεραμέως.

Τι θα ισχύσει για τα self tests για μαθητές και εκπαιδευτικούς

Όπως ανέφερε η υπουργός Παιδείας, «το self-testing είναι μία διαδικασία εύκολη και απλή, μία διαδικασία που χρησιμοποιείται και σε άλλες χώρες για τη λειτουργία των σχολείων».

Από την ερχόμενη Δευτέρα, θα είναι υποχρεωτική η διενέργεια αυτοδιαγωνιστικού τεστ κορωνοϊού (self-test) για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς δύο φορές την εβδομάδα.

Το αυτοδιαγωνιστικό τεστ κορωνοϊού θα πρέπει να διενεργείται δύο φορές την εβδομάδα για κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό λυκείου και θα είναι απαραίτητα για την προσέλευση στο σχολείο τη Δευτέρα και την Πέμπτη.

Ειδικότερα ως προς τις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, η διενέργεια self-test είναι υποχρεωτική για τους εκπαιδευτικούς ενώ υπάρχει ισχυρή σύσταση για τη διενέργεια του τεστ στους μαθητές.

Αναλυτικά, τα βήματα για τη διενέργεια των self tests, όπως ανακοινώθηκε από την κ. Κεραμέως, είναι τα εξής:

1. Γονείς, κηδεμόνες, μαθητές και εκπαιδευτικοί θα παραλαμβάνουν δωρεάν το self-test, μαζί με ενημερωτικό υλικό από το φαρμακείο, χρησιμοποιώντας τον ΑΜΚΑ τους. Το πρώτο τεστ μπορούν να το παραλάβουν μαθητές και εκπαιδευτικοί Λυκείου από αύριο σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη και από την Παρασκευή στην υπόλοιπη χώρα. Από την ερχόμενη Δευτέρα θα μπορούν να παραλάβουν και το 2ο τεστ.

2. Οι μαθητές/οι εκπαιδευτικοί θα κάνουν τα self-tests στο σπίτι τους. Συστήνεται το τεστ να γίνεται το ίδιο πρωί ή το προηγούμενο βράδυ. ‘Αρα το πρώτο τεστ θα μπορεί να γίνει την Κυριακή το βράδυ ή την Δευτέρα το πρωί.

3. Γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί θα δηλώνουν το αποτέλεσμα του self-test μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr, στην οποία θα εισέρχονται με τους κωδικούς taxisnet, καταχωρώντας συγκεκριμένα στοιχεία, όπως πατρώνυμο, μητρώνυμο, ΑΜΚΑ και το αποτέλεσμα του self-test.

Στην περίπτωση που το self-test είναι αρνητικό:

α. Για τους μαθητές, θα εκδίδεται σχολική κάρτα μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr. Οι μαθητές θα φέρουν τη σχολική κάρτα μαζί τους όλη την εβδομάδα και θα την επιδεικνύουν στους εκπαιδευτικούς την πρώτη ώρα της Δευτέρας και της Πέμπτης.

β. Για τους εκπαιδευτικούς, θα εκδίδεται η δήλωση αρνητικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr.

γ. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει πρόσβαση σε εκτυπωτή, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να γράφουν μια χειρόγραφη δήλωση που θα περιέχει τα ίδια στοιχεία με τη σχολική κάρτα/ τη δήλωση αρνητικού αποτελέσματος.

Στην περίπτωση που το self-test είναι θετικό:

α. Θα εκδίδεται δήλωση θετικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr για τη διενέργεια δωρεάν επαναληπτικού rapid test σε δημόσια δομή.

Η λίστα με τις δημόσιες δομές περιλαμβάνεται στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr

β. Αν το επαναληπτικό τεστ είναι θετικό, θα ακολουθείται το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ. Αν το επαναληπτικό τεστ είναι αρνητικό, οι μαθητές/εκπαιδευτικοί θα λαμβάνουν σχετική βεβαίωση από το σημείο εξέτασης και επιστρέφουν στο σχολείο.

Όπως ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας, ήδη έχει αποσταλεί στα φαρμακεία και δοθεί στη δημοσιότητα επεξηγηματικό υλικό καθώς και σχετικό βίντεο για κατατοπιστική ενημέρωση όλων.

Γιατί ανοίγουν μόνο τα λύκεια

Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις και η μεγαλύτερη διάρκεια τηλεκπαίδευσης για τους μαθητές του λυκείου, αποτέλεσαν τους βασικούς παράγοντες που οδήγησαν το υπουργείο Παιδείας να δώσει προτεραιότητα στο άνοιγμα των λυκείων, σε σχέση με τις άλλες εκπαιδευτικές δομές.

«Προτεραιοποιήσαμε το άνοιγμα των Λυκείων για δύο βασικούς λόγους: γιατί παραμένουν κλειστά για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και γιατί όπως ξέρετε πλησιάζουν και οι Πανελλαδικές εξετάσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.

Επιπλέον, σημείωσε ότι καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής εκδίδει κατευθυντήριες γραμμές και οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς σχετικά με την κάλυψη της ύλης. «Τον περασμένο μήνα εκδόθηκαν οδηγίες για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και εντός της εβδομάδας εκδίδονται και νέες οδηγίες για την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση», ανέφερε και πρόσθεσε ότι το ΙΕΠ παρακολουθεί και ζητήματα ψυχοσυναισθηματικής φύσεως που συνδέονται με την πανδημία και την αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων.

Όσον αφορά το εάν υπάρχει κάποιο χρονοδιάγραμμα για την επαναλειτουργία δια ζώσης των νηπιαγωγείων, των δημοτικών και των γυμνασίων, η κ. Κεραμέως επανέλαβε ότι το υπουργείο «συζητά συστηματικά» με την Επιτροπή των Ειδικών και για τις λοιπές δομές εκπαίδευσης, χωρίς να αναφερθεί σε περισσότερες λεπτομέρειες. Εξέφρασε, ωστόσο, την ελπίδα «σύντομα να είμαστε σε θέση να επαναλειτουργήσει η δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία και για αυτές (σ.σ. τις δομές)».

Τα μέτρα προστασίας για την επαναλειτουργία των λυκείων δια ζώσης

Τα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια όλης της χώρας ξεκινούν και πάλι τα μαθήματα στην τάξη, τηρουμένων όλων των μέτρων που είχαν ληφθεί και κατά το άνοιγμα των σχολείων τον Σεπτέμβριο, αλλά και τον περασμένο Ιανουάριο.

Ειδικότερα, τα μέτρα περιλαμβάνουν:

– την υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, 

– διαφορετικά διαλείμματα για ομάδες μαθητών, 

– σταθερές ομάδες μαθητών σε αθλήματα και άλλες δραστηριότητες, 

– χρήση αντισηπτικών, 

– σχολαστικούς καθαρισμούς αιθουσών και εξοπλισμών, 

– τακτικούς αερισμούς των χώρων, καθώς επίσης και

– τα ειδικότερα μέτρα για προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων, εργαστηρίων πληροφορικής, χρήσης μουσικών οργάνων κ.ά.

Επιπλέον, αυτή τη φορά προστίθεται η διενέργεια αυτοδιαγωνιστικού τεστ κορονοϊού δύο φορές την εβδομάδα για κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό λυκείου.

«Ανοίγουμε σταδιακά και με ασφάλεια τα σχολεία»

Ιδιαίτερη βαρύτητα έδωσε η υπουργός Παιδείας στο θέμα της επαναλειτουργίας δια ζώσης των σχολείων με ασφάλεια. «Ανοίγουμε σταδιακά και με ασφάλεια τα σχολεία», τόνισε και απευθυνόμενη στους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς, σημείωσε: «Μοιραζόμαστε απολύτως μαζί σας την ανάγκη να βρεθούν τα παιδιά μας ξανά στις τάξεις, κατανοούμε την κόπωση από την πανδημία, και τα όρια της τηλεκπαίδευσης, η οποία – όσο χρήσιμη είναι – δεν μπορεί όμως παρά να είναι μία λύση ανάγκης».

Η κ. Κεραμέως ευχαρίστησε τους ειδικούς και τους υγειονομικούς, αλλά ιδιαίτερα τους μαθητές, σπουδαστές, φοιτητές, τους γονείς τους και τους εκπαιδευτικούς «για την τεράστια προσπάθεια που έχουν καταβάλει όλο αυτό το διάστημα, που ξεπέρασαν δυσκολίες και συνέβαλαν καθοριστικά προκειμένου να συνεχιστεί όσο πιο απρόσκοπτα γίνεται η εκπαιδευτική διαδικασία».

«Παρά την κούραση, παρά την κόπωση που είναι απολύτως κατανοητή και τη βιώνουμε όλοι μας, όσο πιο πιστά τηρήσουμε για λίγο ακόμη τα μέτρα, τόσο πιο κοντά ερχόμαστε στην κανονικότητα, στο να ξεπεράσουμε πιο γρήγορα την πανδημία», κατέληξε η υπουργός.

Έγκριση 85.000 αιτήσεων για voucher τις πρώτες 2 ημέρες λειτουργίας της πλατφόρμας

Η υπουργός Παιδείας έκανε λόγο για «άλμα στον ψηφιακό κόσμο της εκπαίδευσης» κατά το διάστημα της πανδημίας και αναφέρθηκε στα 112 εκατ. ευρώ, από τα πρώτα του Ταμείου Ανάκαμψης, τα οποία θα αξιοποιηθούν για να μπορέσουν 560.000 νέες και νέοι να ενισχύσουν τον τεχνολογικό τους εξοπλισμό, «για να χτίσουμε όλοι μαζί πάνω στις ψηφιακές δεξιότητες που αποκτήθηκαν το διάστημά αυτό και να μπορέσουν όλοι να συμμετάσχουν στον εμπλουτισμό της δια ζώσης εκπαίδευσης με ψηφιακά εργαλεία που λαμβάνει χώρα τώρα».

Όπως ανέφερε, κατά τις 2 πρώτες ημέρες λειτουργίας της πλατφόρμας έχουν εγκριθεί πάνω από 85.000 αιτήσεις.

ΠΑΙΔΕΙΑ

Κατάληψη παλιάς Νομικής: «Θέλουμε να ζωντανέψουμε ξανά το Πανεπιστήμιο»

Φοιτητές και φοιτήτριες που συμμετέχουν στην κατάληψη διοργανώνουν δρώμενα, από θεατρικά παιχνίδια μέχρι τουρνουά μπάσκετ 3X3 – Τι δηλώνουν στη «Φωνή της Ροδόπης» και τι απαντάνε στην ανακοίνωση του Τμήματος Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης

Λευτέρης Γλερίδης

Δημοσιεύθηκε

στις

«Θέλουμε να ζωντανέψουμε ξανά το πανεπιστήμιο, να δώσουμε μια άλλη πνοή ζωντάνιας ώστε να ξεφύγουμε από τον τρόπο με τον οποίον λειτουργεί, ο οποίος είναι η προώθηση της αριστείας και ανταγωνιστικότητας μέσω μιας καθαρά τεχνοκρατικής παιδείας», δηλώνει στη «Φωνή της Ροδόπης» εκπρόσωπος του Συντονιστικού Κατάληψης των Τμημάτων που στεγάζονται στο κτίριο της παλιάς Νομικής.

Προς αυτό το σκοπό μάλιστα φοιτητές και φοιτήτριες που συμμετέχουν στην κατάληψη των Σχολών διοργανώνουν αυτές τις ημέρες διάφορα δρώμενα, από θεατρικά παιχνίδια μέχρι συλλογικές κουζίνες και τουρνουά μπάσκετ 3X3.

Κύρια αιτήματα της κατάληψης είναι η άμεση απόσυρση του νόμου Κεραμέως – Χρυσοχοΐδη, η επανεκκίνηση της δια ζώσης λειτουργίας των Σχολών αλλά και η εναντίωση στη γενικότερη κατάσταση που βιώνει η χώρα εν μέσω πανδημίας.

«Βρισκόμαστε εδώ για την υποβάθμιση της παιδείας και γενικότερα των ζωών μας μέσω του νόμου έκτρωμα Κεραμέως – Χρυσοχοΐδη αλλά και για την κατάσταση που βρίσκεται η χώρα εν μέσω πανδημίας.

Αίτημα μας είναι η άμεση απόσυρση του νόμου Κεραμέως – Χρυσοχοΐδη αλλά και η επανεκκίνηση των χώρων του Πανεπιστημίου.

Θεωρούμε ότι ο αγώνας μας είναι δίκαιος, θα είμαστε εδώ επ’ αόριστον και καλούμε όλους να μας πλαισιώσουν ώστε να πετύχουμε ότι μπορούμε καθώς όλη η φοιτητική κοινότητα πλήττεται από αυτό», σημειώνει ο εκπρόσωπος του Συντονιστικού Κατάληψης.

Οι φοιτητές και φοιτήτριες της Κατάληψης δεν παρέλειψαν, δια μέσω του εκπροσώπου τους, να απαντήσουν και στην ανακοίνωση του Τμήματος Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, το οποίο έκανε λόγο για «φοιτητές που δεν έχουν ουδεμία σχέση με το Τμήμα» αλλά και για «κίνδυνο διασποράς του κορωνοϊού».

«Τα πανεπιστήμια για εμάς ανήκουν στο λαό και είναι ένας χώρος ελεύθερης διακίνησης ιδεών και όχι μια παραγωγή φθηνών εργατικών χεριών με σκοπό την ενίσχυση του κεφαλαίου.

Μπορεί και να έχουν δίκιο, ότι οι φοιτητές εδώ δεν έχουν καμία σχέση με το Τμήμα τους διότι είναι δεκάδες οι φοιτητές που έρχονται στην κατάληψη της παλιάς Νομικής με σκοπό τη στήριξη και τη συμμετοχή τους στα δρώμενα. Δεν μπορούμε να ξέρουμε από ποιο Τμήμα είναι ο καθένας και η καθεμία. Από την άλλη, όπως προείπα, τα Πανεπιστήμια ανήκουν στο λαό γι’ αυτό καλούμε όχι μόνο τους φοιτητικούς συλλόγους αλλά κάθε φοιτητή, μαθητή, εργαζόμενο ο οποίος θέλει να πλαισιώσει τον αγώνα μας ενάντια στην υποβάθμιση της παιδείας και των ζωών μας.

Επιπλέον, ο Σύλλογος Φοιτητών «Κωνσταντίνος ΙΑ΄ Παλαιολόγος» αν ήθελε όντως το καλό των Σχολών θα έπρεπε να εναντιωθεί στο νόμο Κεραμέως – Χρυσοχοΐδη και όχι σε εμάς που διεκδικούμε τα αυτονόητα.

Όσον αφορά τέλος, τα περί κινδύνου διασποράς κορωνοϊού, εμείς έχουμε λάβει όλα τα μέτρα φορώντας μάσκες και κρατώντας τις αποστάσεις και σε κάθε δρώμενο που γίνεται αλλά και στις γενικές συνελεύσεις», σημειώνουν.

Από την Τετάρτη το πρωί, όποτε τελούν υπό κατάληψη τα Τμήματα που στεγάζονται στη παλιά Νομική και μέχρι σήμερα, κανένα μέλος των Πρυτανικών Αρχών δεν επισκέφτηκε το χώρο προκειμένου να συνομιλήσει με τους φοιτητές και φοιτήτριες.

Ωστόσο, οι ίδιοι δηλώνουν ανοιχτοί στο διάλογο και καλούν τις Πρυτανικές Αρχές να συζητήσουν μαζί τους και το κυριότερο, να στηρίξουν τον αγώνα τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΠΑΙΔΕΙΑ

Υβριστική επίθεση σε βάρος καθηγήτριας Γυμνασίου, καταγγέλλει η ΕΛΜΕ Ροδόπης

Το περιστατικό συνέβη σε Γυμνάσιο της Κομοτηνής όταν κατά την έναρξη του μαθήματος και κατά τη διαδικασία εισόδου των μαθητών και ταυτοποίησης τους δέχθηκε απρόκλητα χυδαία υβριστική επίθεση

fonirodopis.gr

Δημοσιεύθηκε

στις

Χυδαία υβριστική επίθεση σε βάρος καθηγήτριας Γυμνασίου Κομοτηνής κατά τη διάρκεια τηλεκπαίδευσης, καταγγέλλει η ΕΛΜΕ Ροδόπης.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται:

«Από το προηγούμενο έτος και πριν το Υπουργείο Παιδείας ανακοινώσει το σχέδιο του για την εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευση, χιλιάδες εκπαιδευτικοί είχαν ήδη επιστρατεύσει τα  μέσα που διέθεταν για τη συνέχιση της επικοινωνίας με τους μαθητές τους. Μιας επικοινωνίας που κάτω από τις παρούσες συνθήκες επεκτείνεται   πέρα από τα στενά διδακτικά  – μαθησιακά πλαίσια, αναδεικνύοντας την ουσιαστική ανθρώπινη  διάσταση της σχέσης δασκάλου – μαθητή.

Η μαζική συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις διαδικασίες της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, δείχνει όχι μόνον την θέληση αλλά και την ανάγκη των εκπαιδευτικών να προσφέρουν στους μαθητές τους.  Ψηφιακές κοινότητες εκπαιδευτικών μέσα σε λίγες ημέρες από τη δημιουργία τους  αποκτούν χιλιάδες  μέλη – εκπαιδευτικούς. Πρόκειται για συλλογικές προσπάθειες στις  οποίες όλοι προσφέρουν ό,τι και όσα  μπορούν. Εκπαιδευτικό υλικό, τεχνική υποστήριξη, εμπειρία, γνώσεις και  συμβουλές.

Το έλλειμμα προετοιμασίας και υποδομών αλλά και το έλλειμμα της θεσμικής θωράκισης προς τους εκπαιδευτικούς, στις περιπτώσεις με την τηλεκπαίδευση και την έλλειψη ασφαλιστικών δικλείδων προστασίας στην κλιμάκωση του cyber-bullying σε βάρος των εκπαιδευτικών, διαχρονικά από την πλευρά του Υπουργείου έχει γίνει  πλέον φανερό και αποτυπώνεται στην αδυναμία του συστήματος να εξυπηρετήσει τις ανάγκες αυτές αλλά και το θεσμικό πλαίσιο της προστασίας των εκπαιδευτικών από το cyber-bullying .

Η ΕΛΜΕ Ροδόπης ενημερώθηκε από συναδέλφισσα διδάσκουσα σε Γυμνάσιο της Κομοτηνής ότι κατά την έναρξη του μαθήματός της σε ένα τμήμα και κατά τη διαδικασία εισόδου των μαθητών και ταυτοποίησής τους δέχθηκε απρόκλητα χυδαία υβριστική επίθεση που δεν αρμόζει στην εκπαιδευτική διαδικασία.  Τονίζουμε για άλλη μια φορά ότι η επίτευξη των στόχων και των σκοπών του σχολείου απαιτεί την αρμονική συνεργασία όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας (μαθητών, εκπαιδευτικών και κηδεμόνων). Καθημερινά οι εκπαιδευτικοί δίνουμε τον καλύτερο εαυτό μας και καταθέτουμε ένα κομμάτι της ψυχής μας με μοναδικό γνώμονα το συμφέρον των μαθητών μας. Ο πιο ενδεδειγμένος τρόπος για τα προβλήματα που προκύπτουν είναι ο καλόπιστος διάλογος. Ωστόσο σε καμιά περίπτωση δεν είμαστε διατεθειμένοι να ανεχθούμε προσωπικές προσβολές και ύβρεις, μειωτικές συμπεριφορές και την απαξίωση του εκπαιδευτικού  έργου μας και της προσφοράς μας.

Το Υπουργείο οφείλει να αναγνωρίσει και να τιμήσει την προσπάθεια των εκπαιδευτικών με έναν σοβαρό και υπεύθυνο, αυτή τη φορά,  σχεδιασμό για το μέλλον.  Επίσης ζητάμε την θωράκιση και προστασία του θεσμικού πλαισίου σε τέτοιου είδους υβριστικές επιθέσεις με το πρόσωπο της «ανωνυμίας» και την παρέμβαση στον φορέα (CISCO) για τον εντοπισμό και την ταυτοποίηση  των παρόντων μέσα στην ηλεκτρονική τάξη».

Σημείωση: Φωτογραφία αρχείου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΠΑΙΔΕΙΑ

Τμήμα Παρευξείνιων Χωρών: «Οι καταληψίες δεν έχουν σχέση με τους φοιτητές μας»

«Η αναστολή λειτουργίας δημιουργεί προβλήματα τόσο στη λειτουργία του Τμήματος όσο και στις σχέσεις με άλλους φορείς», σημειώνει η Συνέλευση του Τμήματος

fonirodopis.gr

Δημοσιεύθηκε

στις

Την αντίθεση της στην κατάληψη των εγκαταστάσεων του από φοιτητές και φοιτήτριες που αντιδρούν στο νόμο Κεραμέως – Χρυσοχοΐδη, εκφράζει με επιστολή της η Συνέλευση του Τμήματος Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης.

Αναλυτικά, η επιστολή της Συνέλευσης του Τμήματος:

«Η κατάληψη των χώρων του κτιρίου στο οποίο στεγάζεται και λειτουργεί το Τμήμα Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης το πρωί της Τετάρτης 14 Απριλίου 2021 έχει προβληματίσει τη διοίκηση και τα μέλη της Συνέλευσης, η οποία σε έκτακτη συνεδρίασή της αποφάσισε ομόφωνα τη σύνταξη του παρόντος κειμένου.

Αρχικά οφείλουμε να επισημάνουμε ότι τα πρόσωπα που κατέλαβαν τον χώρο ουδεμία σχέση έχουν με τους/τις φοιτητές/τριες του Τμήματος καθώς το σύνολο των διά ζώσης λειτουργιών βρίσκεται σε αναστολή, ενώ και οι εκπρόσωποι του Συλλόγου Φοιτητών «Κωνσταντίνος ΙΑ΄ Παλαιολόγος» στη Συνέλευση μας ενημέρωσαν ότι δεν έχει ληφθεί καμιά σχετική απόφαση εκ μέρους τους.

Θα αιτηθούμε να διερευνηθεί διοικητικά, από τις αρμόδιες αρχές του Δ.Π.Θ., η πιθανή ευθύνη των προσώπων που το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα είχαν το καθήκον της φύλαξης του χώρου.

Η κατάσταση που διαμορφώθηκε –επέβαλε αναστολή της λειτουργίας των διοικητικών υπηρεσιών, δηλαδή της γραμματείας του Τμήματος και της γραμματείας του Διακρατικού, Διαπανεπιστημιακού, Διατμηματικού Π.Μ.Σ.

Οι συνέπειες αυτής της αναστολής θα είναι πολύ σημαντικές, καθώς

α. δεν θα εξυπηρετούνται τα αιτήματα των φοιτητών/τριών και αποφοίτων του Τμήματος, εφόσον όλες οι λειτουργίες δεν μπορούν να εκτελεστούν από απόσταση, ειδικά αυτές που αφορούν πρόσβαση στους φακέλους φοιτητών/τριών για στοιχεία που δεν μπορούν να αντληθούν από το πληροφοριακό σύστημα

β. δεν θα εξυπηρετούνται μεταπτυχιακοί/ές φοιτητές/τριες του Δ.Δ.Δ.Π.Μ.Σ. και απόφοιτοι/ές του

γ. υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να αναβληθεί η προγραμματισμένη για τον Μάιο ορκωμοσία των τελειόφοιτων.

–δημιουργεί προβλήματα στις διεθνείς συνεργασίες του Τμήματος

α. με το Ίδρυμα Ρωσικός Κόσμος, του οποίου παράρτημα λειτουργεί στο Τμήμα και η κατάληψη ακυρώνει ή παρακωλύει τις προγραμματισμένες δράσεις του

β. με το ιταλικό Πανεπιστήμιο Suor Orsola Benincasa Νάπολης, με το οποίο το Τμήμα Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών συνεργάζεται για την υλοποίηση του προγράμματος σπουδών του Δ.Δ.Δ.Π.Μ.Σ.

Η αδυναμία του Τμήματος να ανταποκριθεί στις ανειλημμένες υποχρεώσεις του προς τους δύο αυτούς φορείς, εκτός από το πλήγμα που θα επιφέρει στις συνεργασίες, μπορεί να οδηγήσει σε ακύρωση των μελλοντικών δράσεων και της συνέχισης των πρωτοκόλλων συνεργασίας αλλά να έχει και συνέπειες οικονομικές και νομικές, τις οποίες και δεν προτιθέμεθα να επωμιστούμε.

–οδηγεί σε έκθεση το σύνολο της υλικοτεχνικής υποδομής του Τμήματος και του Κέντρου Ρωσικής Γλώσσας και Πολιτισμού που ανήκει στο Ρωσικό κράτος, το επιστημονικό και ερευνητικό έργο των διδασκόντων/ουσών, καθώς και προσωπικά δεδομένα αποφοίτων του Τμήματος (σε επίπεδο προπτυχιακών, μεταπτυχιακών και διδακτορικών σπουδών) και των φοιτητών/τριών του (σε επίπεδο προπτυχιακών, μεταπτυχιακών και διδακτορικών σπουδών).

Είναι πιθανό, επίσης, να σημειωθεί διασπορά του ιού covid-19 και να μετατραπεί το κτίριο σε εστία μόλυνσης λόγω του συγχρωτισμού αριθμού ατόμων πέραν του προβλεπόμενου από τη νομοθεσία και χωρίς να μπορεί να ελεγχθεί η τήρηση των επιβεβλημένων μέτρων.

Βάσει των ανωτέρω η Συνέλευση του Τμήματος αποφάσισε ομόφωνα

(α) να εκφράσει την αντίθεσή της στην κατάληψη των χώρων του και να καλέσει τη διοίκηση του Ιδρύματος να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία του Τμήματος, προς όφελος των φοιτητών/τριών του

(β) να κοινοποιηθεί η απόφαση αυτή στις Πρυτανικές αρχές του Ιδρύματος, τους Προέδρους των υπολοίπων Τμημάτων που στεγάζονται σε κτίρια στον χώρο της Παλιάς Νομικής και στον Τύπο.

Η ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΠΑΙΔΕΙΑ

Νέα κατάληψη από σήμερα σε χώρους του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης

Υπό κατάληψη τελούν από το πρωί της Τετάρτης τα Τμήματα Ιστορίας και Εθνολογίας, Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών και Κοινωνικής Διοίκησης – Αίτημα η απόσυρση του νόμου Κεραμέως

fonirodopis.gr

Δημοσιεύθηκε

στις

Σε νέα κατάληψη σε χώρους του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης προχώρησαν από τις 7 το πρωί της Τετάρτης 14 Απριλίου φοιτητές και φοιτήτριες από την «Ανοιχτή Συνέλευση ενάντια στον Κρατικό Αυταρχισμό».

Συγκεκριμένα, προέβησαν σε κατάληψη του Τμήματος Ιστορίας και Εθνολογίας, του Τμήματος Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών καθώς και του Τμήματος Κοινωνικής Διοίκησης τα οποία στεγάζονται στις εγκαταστάσεις της παλιάς Νομικής.

Αίτημα της κατάληψης είναι η απόσυρση του νόμου Κεραμέως – Χρυσοχοΐδη ενώ η «Ανοιχτή Συνέλευση ενάντια στον Κρατικό Αυταρχισμό» καλεί σε στήριξη και συμμετοχή στη συνέλευση του Συντονιστικού που θα πραγματοποιηθεί σήμερα στις 16:00 μμ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ17 ώρες πριν

Κομοτηνή: Αλλοδαπός οδηγούσε φορτηγό χωρίς δίπλωμα και με πλαστές πινακίδες κυκλοφορίας

ΠΟΛΙΤΙΚΗ17 ώρες πριν

Μητσοτάκης: Ορόσημο για την επιστροφή στην κανονικότητα τα μέσα Μαΐου

YΓΕΙΑ19 ώρες πριν

Κορωνοϊός: 28 νέα κρούσματα στη Ροδόπη

ΔΗΜΟΣ ΙΑΣΜΟΥ22 ώρες πριν

Οντέρ Μουμίν: «Υποχρέωση μας η ανάδειξη του οικισμού των Σαρακατσάνων»

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ22 ώρες πριν

Το εορταστικό ωράριο των καταστημάτων την περίοδο του Πάσχα στην Κομοτηνή

ΕΛΛΑΔΑ23 ώρες πριν

Στις 9 το βράδυ η Ανάσταση – Ανοιχτοί οι ναοί τη Μεγάλη Εβδομάδα

ΔΗΜΟΣ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ23 ώρες πριν

Ενάντια στην παραχώρηση της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτες το δημοτικό συμβούλιο Κομοτηνής

ΠΟΛΙΤΙΚΗ1 ημέρα πριν

Ίδρυση Λιμενικού Σταθμού στο Φανάρι Ροδόπης, ζητά ο Δημήτρης Χαρίτου

ΕΛΛΑΔΑ1 ημέρα πριν

Δημοσιογράφοι Χωρίς Σύνορα: «Επικίνδυνο κοκτέιλ για την ελευθερία του Τύπου στην Ελλάδα»

TΟΥΡΚΙΑ2 ημέρες πριν

Σύμβουλος Ερντογάν: «H Αλεξανδρούπολη ανήκει στην Τουρκία»

TΟΥΡΚΙΑ2 ημέρες πριν

Σύμβουλος Ερντογάν: «H Αλεξανδρούπολη ανήκει στην Τουρκία»

ΕΒΡΟΣ2 ημέρες πριν

Αλεξανδρούπολη: Ραγίζει καρδιές ο σύζυγος της 37χρονης εγκύου που πέθανε

ΠΟΛΙΤΙΚΗ2 ημέρες πριν

Μητσοτάκης και Ιερώνυμος συζήτησαν για τη λειτουργία των εκκλησιών το Πάσχα

TΟΥΡΚΙΑ3 ημέρες πριν

Ταινία για τη ζωή του Αχμέτ Σαδίκ ετοιμάζει το τουρκικό κανάλι TRT

ΕΛΛΑΔΑ4 ημέρες πριν

Θάνατος Βαλυράκη: «Ήταν δολοφονική επίθεση», λέει αυτόπτης μάρτυρας

ΡΟΔΟΠΗ4 ημέρες πριν

Φωτιά σε δύο αυτοκίνητα τα ξημερώματα του Σαββάτου στην Κομοτηνή

TΟΥΡΚΙΑ5 ημέρες πριν

Τούρκος δημοσιογράφος: «Δύσκολη η επανεκκίνηση συζητήσεων Αθήνας – Άγκυρας»

ΔΗΜΟΣ ΜΑΡΩΝΕΙΑΣ - ΣΑΠΩΝ5 ημέρες πριν

Χαρδαλιάς: Στο «βαθύ κόκκινο» από το Σάββατο ο Δήμος Μαρωνείας – Σαπών

ΠΟΛΙΤΙΚΗ6 ημέρες πριν

Αντιπαράθεση Δένδια – Τσαβούσογλου για Αιγαίο και μειονότητα της Θράκης

ΠΟΛΙΤΙΚΗ7 ημέρες πριν

Υποχρεωτικά self tests σε λιανεμπόριο, εστίαση, μεταφορές, κομμωτήρια

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Copyright © 2021 - ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΡΟΔΟΠΗΣ

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x