ΜΕΙΝΕ ΣΕ ΕΠΑΦΗ

ΠΑΙΔΕΙΑ

Κομοτηνή: Τη Δευτέρα άνοιξαν τα σχολεία και σήμερα τους πήγαν εκδρομή!

Την ώρα που επιστήμονες ζητάνε εκ νέου το κλείσιμο των σχολείων

Ποικίλα σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προκαλεί η απόφαση διεύθυνσης σχολείου της Κομοτηνής να πραγματοποιήσει σχολική εκδρομή την Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου, λίγες μόλις μέρες μετά τη δια ζώσης επαναλειτουργία των Γυμνασίων και Λυκείων σε όλη τη χώρα.

Κάτοικοι της Κομοτηνής εκφράζουν τις απορίες τους για τη συγκεκριμένη απόφαση εν μέσω πανδημίας και ειδικότερα από τη στιγμή που επιστήμονες, όπως ο Αθανάσιος Εξαδάκτυλος, κάνουν λόγο για έκρηξη κρουσμάτων ζητώντας εκ νέου το κλείσιμο των σχολείων.

Δείτε χαρακτηριστικά μερικά από τα σχόλια:

Διαφήμιση
1 Σχόλιο
Subscribe
Notify of
guest
1 Comment
Νεότερα
Παλαιότερα Δημοφιλή
Inline Feedbacks
View all comments
Σιλεια
Σιλεια
7 μήνες πριν

Άντε κλείστε τα σχολεία το τηρανατε πόσες μέρες σημασία δε δίνεται στην Ροδόπη

ΠΑΙΔΕΙΑ

Εκπαιδευτικοί Ροδόπης: «Να μην καταστούν τα παιδιά μας πειραματόζωα…»

Ανοιχτή επιστολή εκπαιδευτικών της Ροδόπης, οι οποίοι αντιτάσσονται στον υποχρεωτικό εμβολιασμό – Καλούν την κυβέρνηση να παρουσιάσει επιστημονική τεκμηρίωση πριν από κάθε μέτρο που εφαρμόζει

Δημοσιεύθηκε

στις

Την αντίθεση τους ενάντια στην υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού και στο «οξύ εμφυλιοπολεμικό κλίμα που αναμοχλεύει και κλιμακώνει εδώ και πολλούς μήνες μέσα στην κοινωνία» η κυβέρνηση, εκφράζουν με ανοιχτή επιστολή τους 64 εκπαιδευτικοί της Ροδόπης.

Οι εκπαιδευτικοί αφού χαρακτηρίζουν τα μέτρα «μεσαιωνικά», καλούν την κυβέρνηση να παρουσιάσει επιστημονική τεκμηρίωση πριν από κάθε μέτρο που εφαρμόζει και όχι «να επικαλείται αορίστως μια γνωμοδότηση της περίφημης Επιτροπής Λοιμωξιολόγων».

Ακολουθεί, η επιστολή τους:

«Ως δάσκαλοι στις διάφορες βαθμίδες της εκπαίδευσης έχουμε καθημερινά να αντιμετωπίσουμε ποικίλες προκλήσεις προκειμένου να φέρουμε εις πέρας το έργο που μας ανέθεσε η ελληνική κοινωνία. Μέσα στις προκλήσεις αυτές ήταν μονίμως και διαχρονικά η κυβερνητική απαξίωση της γνώσης και της αληθινής παιδείας, με ποικίλους τρόπους. Δυστυχώς οι συνδικαλιστικές ηγεσίες σπάνια ασχολήθηκαν με αυτά τα ζητήματα και διαμορφώθηκε στην κοινωνία μια απαξιωτική εικόνα για ολόκληρο τον κλάδο μας.

Ποτέ βεβαίως δεν φανταζόμαστε ότι θα καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε μια τέτοιαν απειλή, σαν κι αυτή που διαμορφώθηκε εσχάτως με το πρόσχημα της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19. Απειλή για το εργασιακό μας αύριο, για την ελευθερία του λόγου, για την ψυχοσωματική υγεία των παιδιών μας, για την ίδια τη λειτουργία της δημοκρατίας στη χώρα μας. Ήδη η Κυβέρνηση έχει εγκληματήσει εις βάρος των υγειονομικών υπαλλήλων (και του Εθνικού Συστήματος Υγείας), θέτοντας σε αναστολή καθηκόντων εκείνους που τόλμησαν να αντισταθούν στον υποχρεωτικό εμβολιασμό όσων δεν νόσησαν με κορωνοϊό το τελευταίο εξάμηνο! Οι δηλώσεις των κυβερνητικών δείχνουν ότι μπαίνουν στο στόχαστρο πλέον κι άλλες επαγγελματικές ομάδες, μεταξύ των οποίων και οι εκπαιδευτικοί.

Δεν θα αναλύσουμε την επιχειρούμενη πλήρη παράκαμψη της θεμελιώδους στον χώρο της ιατρικής επιστήμης συναινέσεως προ της διενέργειας οιασδήποτε ιατρικής πράξεως, ούτε την δι’ αυτής παραβίαση της συνταγματικά κατοχυρωμένης αρχής της προστασίας της αξίας του ανθρώπου, που συντελείται διά της ουσιαστικής καταργήσεως του δικαιώματος αυτοκαθορισμού  του προσώπου, με τη διαρκή επίκληση «επιτακτικών λόγων προστασίας της δημόσιας υγείας». Είναι, άλλωστε, γνωστό ότι εκείνοι που τυπικά υιοθέτησαν τον υπ’ αριθμ. 953/2021 Κανονισμό του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Ιουνίου 2021, στον οποίο τονίζεται η αναγκαιότητα αποτροπής διακρίσεων, άμεσων ή έμμεσων, σε βάρος των προσώπων που δεν έχουν εμβολιασθεί, την ίδια στιγμή καθιερώνουν τέτοιες διακρίσεις σχεδόν σε όλους τους τομείς δραστηριότητας εντός της χώρας μας.

Ειδικά όμως στον χώρο της Παιδείας δεν πρέπει επ’ ουδενί να επιτρέψουμε να υλοποιηθεί ο όποιος σχεδιασμός τους. Είναι επείγουσα η ανάγκη κινητοποίησης όλων των γονέων που συνειδητοποιούν πού βαδίζουμε, ώστε να μην καταστούν τα παιδιά μας πειραματόζωα της όποιας φαρμακευτικής εταιρείας. Να απαιτήσουμε από την Κυβέρνηση πριν από κάθε «μέτρο» που εφαρμόζει στις σχολικές μονάδες, να παρουσιάζει επιστημονική τεκμηρίωση και όχι να επικαλείται αορίστως μια γνωμοδότηση της περίφημης Επιτροπής Λοιμωξιολόγων. Όπως αυτοί στους οποιουσδήποτε εναντιόφρονες αντιτάσσουν το ερώτημα σε ποιες μελέτες και σε ποιες δημοσιεύσεις βασίζονται, έτσι κι εμείς ρωτάμε πού είναι οι (peer reviewed) μελέτες για τα αποτελέσματα της χρήσης μάσκας στις τάξεις, των lockdown, της απαγόρευσης κυκλοφορίας και τόσων άλλων μέτρων που μας έχουν επιβάλει, πριν ακόμη τον ανήκουστο καθολικό εμβολιασμό. Να μας επιδείξουν τις μελέτες που έγιναν για την όποια μετάδοση του ιού εντός σχολικών μονάδων, να κάνουν σύγκριση με χώρες όπου δεν ίσχυσαν αυτά τα μεσαιωνικά μέτρα (π.χ. Σουηδία), να σταματήσουν να κρύβονται πίσω από την τηλεκπαίδευση (που είναι μία λύση παιδαγωγικά ανεπαρκέστατη, ασχέτως βέβαια της σκληρής προσπάθειας που κάναμε όλοι μας για να τη φέρουμε με υπευθυνότητα σε πέρας) και να πουν ξεκάθαρα πόσο πρακτικά άτρωτα είναι τα παιδιά έναντι του κορωνοϊού.

Στις 13 του μηνός επιστρέψαμε στις τάξεις, χωρισμένοι άνωθεν σε εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους. Και ενώ πλέον αποδεδειγμένα όλοι ενδέχεται να νοσήσουμε και να μεταδώσουμε (ἤδη μάλιστα κάποια κρούσματα εμβολιασμένων εκπαιδευτικών σε σχολεία της περιοχής μας το επιβεβαιώνουν), οι μεν πρώτοι δεν προσκομίζουν ούτε αρνητικό αποτέλεσμα αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self test), ενώ οι δεύτεροι πληρώνουν από την τσέπη τους εργαστηριακά rapid test! Και αυτό μάλιστα από τη στιγμή που οι κυβερνώντες θεωρούσαν τα self test αξιόπιστα και αποτελεσματικά για όλους (καθηγητές και μαθητές) έως τον Ιούλιο, αλλά και τώρα τα θεώρησαν ως τέτοια, μόνο όμως έως τις 13 Σεπτεμβρίου (πλέον έχουν πάψει να τα θεωρούν αξιόπιστα για τους εκπαιδευτικούς, αλλά συνεχίζουν να τα θεωρούν για τους μαθητές)! Αν η εξουσία ελπίζει να μας διχάσει με τέτοια τεχνάσματα, εισάγοντας και μέσα στις σχολικές κοινότητες το οξύ εμφυλιοπολεμικό κλίμα που αναμοχλεύει και κλιμακώνει εδώ και πολλούς μήνες μέσα στην κοινωνία, εμείς δεν πρέπει να επιτρέψουμε να συμβεί κάτι τέτοιο.

Εμείς δηλώνουμε ότι θα πολεμήσουμε με κάθε νόμιμο μέσο τον ολοκληρωτισμό που εκφράζει και τον διχασμό που δημιουργεί, καλώντας γονείς, εκπαιδευτικούς και όλη την κοινωνία στο πλευρό μας».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΠΑΙΔΕΙΑ

ΔΠΘ: Αυξάνονται οι δικαιούχοι του φοιτητικού στεγαστικού επιδόματος

Με νομοθετική ρύθμιση του Υπουργείου Παιδείας, αυξάνεται το όριο του οικογενειακού εισοδήματος για τους δικαιούχους

Δημοσιεύθηκε

στις

Ένα σημαντικό βήμα για την υποστήριξη των νέων φοιτητών του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης σε ό,τι αφορά στο στεγαστικό επίδομα αποτελεί η νομοθετική ρύθμιση του Υπουργείου Παιδείας το οποίο έκανε πράξη τη στήριξη των περιφερειακών Πανεπιστημίων μέσω της ενίσχυσης των φοιτητών τους.

Συγκεκριμένα, με το άρθρο 195 «Στεγαστικό επίδομα προπτυχιακών φοιτητών» του ν. 4823/2021, προβλέπεται ότι κατ’ εξαίρεση, στους προπτυχιακούς φοιτητές που εισάγονται και εγγράφονται κατά το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου και στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας το ετήσιο στεγαστικό επίδομα χορηγείται εφόσον το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα του προηγούμενου έτους δεν υπερβαίνει τις σαράντα χιλιάδες (40.000) ευρώ, ενώ για τους φοιτητές των άλλων Ελληνικών Πανεπιστημίων το όριο του οικογενειακού εισοδήματος είναι τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ.

Ο αριθμός των δικαιούχων του στεγαστικού επιδόματος που θα σπουδάζουν στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης θα είναι στο εξής πολύ μεγαλύτερος, αυξάνοντας έτσι την ελκυστικότητα του Δ.Π.Θ. σε σχέση με τα κεντρικά Πανεπιστήμια αλλά και δίνοντας επιπλέον κίνητρα και έμπρακτη υποστήριξη σε όσους επιλέγουν τη Θράκη για τις σπουδές τους.

Ιδιαίτερες ευχαριστίες απευθύνει η διοίκηση του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης στην Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κυρία Νίκη Κεραμέως και στον Υφυπουργό κ. Άγγελο Συρίγο που έκαναν πράξη τις εξαγγελίες και προχώρησαν άμεσα σε νομοθετική ρύθμιση για την ενίσχυση των ακριτικών περιφερειακών Πανεπιστημίων.

Παράλληλα, το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης προχωράει με αδιάλειπτους ρυθμούς στον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη των υποδομών  των υπηρεσιών φοιτητικής μέριμνας που αφορούν τη στέγαση και σίτιση των φοιτητών του.

Συγκεκριμένα:

  • Αναβαθμίζεται και εκσυγχρονίζεται η Φοιτητική Εστία Μεταπτυχιακών Φοιτητών της Πολυτεχνικής Σχολής στην περιοχή ΕΚΤΕΝΕΠΟΛ Ξάνθης, μέσω του έργου«Συντήρηση κτιρίου της ΕΚΤΕΝΕΠΟΛ του ΔΠΘ στην Ξάνθη» με χρηματοδότηση από το ΕΠΑ (ΠΔΕ), Προϋπολογισμού 705.000,00€. Το κτίριο,εμβαδού περίπου 1.600 m2 (ισόγειο, δύο όροφοι και υπόγειο)διαθέτει δώδεκα διαμερίσματα των 70,00 m2 περίπου το καθένα (ισόγειο και δύο όροφοι) με δυνατότητα φιλοξενίας 36 μεταπτυχιακών φοιτητών.Το έργο έχει ολοκληρωθεί κατά 50% περίπου.
  • Προκηρύχθηκε το έργο «Συντήρηση-ανακαίνιση φοιτητικών εστιών στην Πανεπιστημιούπολη της Ξάνθης»με χρηματοδότηση από το ΕΠΑ (ΠΔΕ) με συνολικό προϋπολογισμό 8.631.045 €, το οποίο αφορά στη συντήρηση και ανακαίνιση των οκτώ τριώροφων κτηρίων των φοιτητικών Εστιών στην Πανεπιστημιούπολη Ξάνθης, συνολικού εμβαδού 14.740,00 m2 περίπου. Το έργο περιλαμβάνει οικοδομικές εργασίες (επιδιορθώσεις τοιχοποιίας, τοποθέτηση ενεργειακών κουφωμάτων, προσθήκη κελύφους θερμομόνωσης, αντικατάσταση πλακιδίων κλπ), ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες (αντικατάσταση δικτύων ύδρευσης, θέρμανσης και αποχέτευσης, ανακατασκευή και ανακαίνιση των WC και των κουζινών, ανακαίνιση του δικτύου ισχυρών ρευμάτων, του συνόλου των φωτιστικών σωμάτων και των μέσων πυροπροστασίας κλπ) καθώς και εργασίες στον περιβάλλοντα χώρο (αντικατάσταση πλακιδίων, υπαίθριων κιβωτίων φωτισμού, συντήρηση χώρων πράσινου κλπ).
  • Ολοκληρώθηκε η Α’ φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας και πέρασε στη Β’ φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου το έργο «Υλοποίηση φοιτητικών εστιών, εκπαιδευτικών, ερευνητικών και λοιπών υποδομών του ΔΠΘ με συμπράξεις Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ)»με προϋπολογισμό 133,05 εκατ. ευρώ το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:
  • Στην Κομοτηνή:Εστιατόριο δυναμικού 2.500 ατόμων και φοιτητική Εστία 350 κλινών.
  • Στην Αλεξανδρούπολη: Εστιατόριο δυναμικού 1.500 ατόμων και φοιτητική Εστία 350 κλινών.
  • Ολοκληρώθηκε και είναι ήδη σε λειτουργία το έργο «Ασύρματη Δικτύωση Φοιτητικών Εστιών (Ξάνθη-Κομοτηνή) και Διασύνδεσή τους με το Ακαδημαϊκό Δίκτυο ΕΔΥΤΕ (ΕΔΕΤ)» Με το έργο αυτό αναβαθμίστηκε η ενσύρματη πρόσβαση των δωματίων των φοιτητικών εστιών στις Πανεπιστημιουπόλεις Ξάνθης και Κομοτηνής ενώ έγινε και εγκατάσταση ασύρματης πρόσβασης στα κτίρια με συνολικά 324 μονάδες WiFi Access Points. Παράλληλα αναβαθμίστηκε και η ταχύτητα διασύνδεσης στο διαδίκτυο από 1 Gigabit στα 10 Gigabit.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΠΑΙΔΕΙΑ

Δια ζώσης λειτουργία των Πανεπιστημίων με αυξημένα μέτρα προστασίας

Το Υπουργείο Παιδείας εξέδωσε ανακοίνωση με όλα τα μέτρα που πρέπει να τηρούν φοιτητές και καθηγητές – «Άνω του 73% των εγγεγραμμένων φοιτητών έχουν εμβολιαστεί με μία τουλάχιστον δόση ή έχουν νοσήσει»

Δημοσιεύθηκε

στις

Δια ζώσης λειτουργία προβλέπεται για τη νέα εκπαιδευτική χρονιά στα ελληνικά πανεπιστήμια, με αυξημένα μέτρα προστασίας λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, τα οποία το υπουργείο Παιδείας αναλύει μέσω ανακοίνωσής του.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας «τα ποσοστά εμβολιασμού στην ακαδημαϊκή κοινότητα είναι πολύ ενθαρρυντικά και συμβάλλουν καθοριστικά στη θωράκιση της δια ζώσης εκπαίδευσης».

Ειδικότερα:

  • Άνω του 73% των εγγεγραμμένων φοιτητών έχουν εμβολιαστεί με τουλάχιστον 1 δόση ή έχουν νοσήσει.
  • Άνω του 87% διοικητικού προσωπικού έχει πλήρως εμβολιαστεί.
  • Άνω του 91% των μελών ΔΕΠ έχει πλήρως εμβολιαστεί.

Το διδακτικό προσωπικό και οι φοιτητές, προκειμένου να συμμετέχουν στη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία των ΑΕΙ οφείλουν να πληρούν μία από τις εξής προϋποθέσεις:

  • έχουν ολοκληρώσει προ τουλάχιστον 14 ημερών τον εμβολιασμό για κορωνοϊό COVID-19 και επιδεικνύουν πιστοποιητικό εμβολιασμού,
  • επιδεικνύουν πιστοποιητικό νόσησης τελευταίου εξαμήνου, ή
  • έχουν διαγνωσθεί αρνητικοί σε εργαστηριακό έλεγχο (rapid ή PCR) για κορωνοϊό 2 φορές την εβδομάδα, με δική τους δαπάνη, έως 48 ώρες πριν την προσέλευσή τους στα ΑΕΙ κάθε Τρίτη και Παρασκευή, και επιδεικνύουν βεβαίωση αρνητικού αποτελέσματος.

Από 30.9.2021 η συμμετοχή των φοιτητών των Σχολών Επιστημών Υγείας σε εκπαιδευτική διαδικασία ή πρακτική/κλινική άσκηση σε φορείς του δημοσίου ή ιδιωτικού τομέα για τους οποίους έχει καταστεί υποχρεωτικός ο εμβολιασμός πραγματοποιείται μόνο κατόπιν απόδειξης ότι έχει πραγματοποιηθεί η πρώτη ή μονοδοσική δόση εμβολίου κατά του COVID-19, η δε ολοκλήρωση του εμβολιαστικού κύκλου πρέπει να γίνει στον προβλεπόμενο χρόνο.

Κάθε είδους εκπαιδευτική διαδικασία στο πλαίσιο προγραμμάτων σπουδών Α’ και Β’ κύκλου πραγματοποιείται αποκλειστικά δια ζώσης με τη μέγιστη πληρότητα, με την επιφύλαξη των προβλέψεων του νόμου για μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών (παρ. 3, άρ. 30, Ν 4485/2017).

Παράλληλα προβλέπεται η λειτουργία εμβολιαστικών κέντρων ή αποστολή κινητών μονάδων εμβολιασμού στα ΑΕΙ ή σε συνεργασία με τα ΑΕΙ για τον άμεσο εμβολιασμό τόσο του προσωπικού, όσο και των φοιτητών που δεν έχουν εμβολιαστεί έως σήμερα. Επιπλέον, τίθεται σε λειτουργία προσεχώς η ηλεκτρονική πλατφόρμα edupass.gov.gr, στο πλαίσιο της οποίας θα διασυνδέεται η πληροφορία σχετικά με τον εμβολιασμό, νόσηση ή τα εργαστηριακά τεστ που κάνουν οι υπόχρεοι με τις Γραμματείες του κάθε τμήματος. Το αμέσως επόμενο διάστημα τα ΑΕΙ δύναται να προσλάβουν έκτακτο προσωπικό με αποκλειστικό αντικείμενο τον έλεγχο των κατά περίπτωση πιστοποιητικών και βεβαιώσεων των συμμετεχόντων στη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία.

Συνοπτικά, κατόπιν σύστασης της επιτροπής των ειδικών, το πρωτόκολλο για τη λειτουργία των Πανεπιστημίων έχει ως εξής:

  • Κάθε Σχολή ή Τμήμα ΑΕΙ, με απόφαση του αρμοδίου οργάνου, ορίζει τον υπεύθυνο διαχείρισης COVID-19 και τον αναπληρωτή του.
  • Η εκπαιδευτική διαδικασία στα ΑΕΙ που αφορά στη διδασκαλία μαθημάτων υποχρεωτικών, υποχρεωτικής επιλογής ή ελεύθερης επιλογής), σεμιναρίων εργαστηρίων και κλινικών ή πρακτικών ασκήσεων στο πλαίσιο προγραμμάτων σπουδών κάθε κύκλου πραγματοποιείται με διά ζώσης εκπαίδευση των φοιτητών (σε ποσοστό 100%) και στην μέγιστη πληρότητα των αιθουσών και σύμφωνα με τα οριζόμενα στον εγκεκριμένο κανονισμό του κάθε προγράμματος σπουδών.
  • Η εκπαιδευτική διαδικασία στα ΑΕΙ πραγματοποιείται σύμφωνα με τα οριζόμενα στον εγκεκριμένο κανονισμό του κάθε προγράμματος σπουδών.
  • Η διενέργεια πρακτικής άσκησης φοιτητών κάθε κύκλου σπουδών με φυσική παρουσία σε φορείς του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα πραγματοποιείται σύμφωνα με τα ειδικότερα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας και τους όρους που ισχύουν ανά φορέα για τους λοιπούς εργαζομένους.
  • Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική τόσο σε εσωτερικούς, όσο και εξωτερικούς χώρους των ΑΕΙ όπου υπάρχει συνωστισμός. Εξαιρούνται περιπτώσεις όπου η φύση του διδασκόμενου μαθήματος δεν επιτρέπει τη διεξαγωγή τους με χρήση μάσκας (π.χ. αθλήματα σε Σχολές Φυσικής Αγωγής, χρήση πνευστών μουσικών οργάνων σε Τμήματα Μουσικών Σπουδών).
  • Τηρούνται όλα τα αναγκαία μέτρα Υγιεινής και Καθαριότητας/Απολύμανσης σε όλους τους εκπαιδευτικούς χώρους των ΑΕΙ, η διασφάλιση επαρκούς αερισμού, ο συνεχής καθαρισμός και η εφαρμογή απολυμαντικών σε επιφάνειες και εργαστηριακό εξοπλισμό.
  • Λειτουργία αιθουσών πολυμέσων – αναγνωστηρίων – βιβλιοθηκών: Είσοδος με επίδειξη βεβαίωσης εμβολιασμού ή νόσησης ή αρνητικού διαγνωστικού αποτελέσματος. – Υποχρεωτική χρήση μάσκας.
  • Φοιτητικά γυμναστήρια: Λειτουργία σύμφωνα με τα ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα λειτουργίας των γυμναστηρίων.
  • Καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος: Εφαρμόζονται τα μέτρα και οι ειδικότεροι κανόνες λειτουργίας καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος για τα φοιτητικά εστιατόρια και τα κυλικεία (σε εσωτερικούς χώρους μόνο εμβολιασμένοι ή νοσήσαντες) – Δυνατότητα λήψης φαγητού σε πακέτο για τους μη εμβολιασμένους ή μη (διευκρινιστικά) νοσήσαντες φοιτητές, υπό την προϋπόθεση μη παραμονής στους εσωτερικούς χώρους των εστιατορίων.
  • Φοιτητικές εστίες:
  • Τήρηση όλων των αναγκαίων μέτρων Περιβαλλοντικής Υγιεινής και Καθαριότητας σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους της εστίας.
  • Απομόνωση σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες οδηγίες του ΕΟΔΥ τυχόν διαμένοντος φοιτητή σε φοιτητική εστία που έχει διαγνωσθεί ως θετικός στον covid-19 σε μονόκλινο δωμάτιο, εφόσον δεν διαμένει ήδη σε τέτοιο τύπο δωματίου.
  • Τελετές ορκωμοσίας με φυσική παρουσία: Η είσοδος εκπροσώπων του ΑΕΙ, φοιτητών και επισκεπτών θα πραγματοποιείται κατόπιν επίδειξης βεβαίωσης εμβολιασμού ή νόσησης ή αρνητικού εργαστηριακού αποτελέσματος και με υποχρεωτική χρήση μάσκας.
  • Προγράμματα ανταλλαγής – κινητικότητας φοιτητών, διδακτικού και λοιπού προσωπικού των ΑΕΙ (π.χ. Erasmus) θα διενεργούνται σύμφωνα με τους κανόνες που ισχύουν για τα ταξίδια.

Ίδιοι όροι λειτουργίας ισχύουν και για τα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης και τα Κολέγια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΠΑΙΔΕΙΑ

Ανοιχτά και ασφαλή σχολεία ζητάνε οι εκπαιδευτικοί της Ροδόπης

Πραγματοποίησαν συγκέντρωση στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης – «Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν μπορεί να αποδεχθεί μια αυταρχική πολιτική που φορτώνει στις πλάτες των εκπαιδευτικών τις ευθύνες της κυβέρνησης»

Δημοσιεύθηκε

στις

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης πραγματοποίησε το μεσημέρι της Τετάρτης 15 Σεπτεμβρίου ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ροδόπης «Οι Τρεις Ιεράρχες» με αιτήματα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων.

«Τα μέτρα που επιβάλλει η κυβέρνηση δεν στοχεύουν στην αντιμετώπιση της πανδημίας  και την προάσπιση της υγείας  αλλά την συγκάλυψη των ευθυνών της», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Σύλλογος, ο οποίος ζητά μεταξύ άλλων, ολιγομελή τμήματα με 15 μαθητές ανά τάξη, προσλήψεις εκπαιδευτικών και αύξηση δρομολογίων.

Τη συγκέντρωση των εκπαιδευτικών στήριξε επίσης η ΑΔΕΔΥ Ροδόπης, η οποία προκήρυξε για σήμερα δίωρη στάση εργασίας.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ροδόπης, Στέφανος Μακρυγιάννης

Στην ανακοίνωση του ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών «Οι Τρεις Ιεράρχες» αναφέρει:

«Η σχολική χρονιά ξεκινά με νωπές ακόμη στη μνήμη μας τις στάχτες από τις πυρκαγιές που άφησαν πίσω τους καμένα 1,2 εκατομμύρια στρέμματα δασικής κι αγροτικής γης, σπίτια κι ολόκληρους οικισμούς, αποτέλεσμα της κυβερνητικής αμέλειας, μα και νέα “ευκαιρία” κατά την κυβέρνηση για “πράσινες” επενδύσεις κι “ανάπτυξη” (ανεμογεννήτριες, ξενοδοχεία κ.ά.). Ξεκινά με δεκάδες χιλιάδες παιδιά αποκλεισμένα από την τριτοβάθμια εκπαίδευση λόγω της επιβολής της βάσης εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) από το Υ.ΠΑΙ.Θ., την απροκάλυπτη εξυπηρέτηση των συμφερόντων των εμπόρων της παιδείας και των ιδιωτικών κολεγίων.

Η χρονιά ξεκινά και πάλι με μεγάλα κενά εκπαιδευτικών, καθώς παρά το πολύ θετικό στοιχείο –αποτέλεσμα μακρόχρονων δυναμικών αγώνων του εκπαιδευτικού κινήματος– της πραγματοποίησης των 11.700 μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών, ο αριθμός αυτός ήταν κατά πολύ μικρότερος των υπαρχόντων κενών (50.000 περίπου) και η πρώτη φάση των προσλήψεων αναπληρωτών επίσης υπολείπεται κατά πολύ των αναγκών (ενώ η δεύτερη φάση θα γίνει στις 25/9!). Την ίδια στιγμή με την ψήφιση του Ν.4823/2021 στις 29 Ιουλίου και μέσα σε γενική κατακραυγή έρχεται να συμπληρωθεί το αναχρονιστικό, ταξικό και αυταρχικό πλαίσιο λειτουργίας του σχολείου.

Μαζί δε με το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο, διαμορφώνεται ένα σχολείο με συντηρητικό και αυταρχικό πρόσημο, στο οποίο το σύνολο σχεδόν των αποφάσεων λαμβάνεται από μονοπρόσωπα όργανα ενώ πολλά από τα δικαιώματα των μαθητ(ρι)ών και εκπαιδευτικών περικόπτονται ή καταργούνται πλήρως. Από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και την ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, από τις ήπιες δεξιότητες και τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο, την ανεστραμμένη τάξη, τις κάμερες και την τηλεκπαίδευση, από τους μέντορες, τους συντονιστές τάξεων και τις υπερεξουσίες του διευθυντή, μέχρι την τράπεζα θεμάτων, την ελάχιστη βάση εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) και τις εξετάσεις τύπου PISA, όλα αυτά και πολλά άλλα αποτελούν ψηφίδες στο παζλ ενός σχολείου που οδεύει σταθερά προς την ιδιωτικοποίηση βασικών δομών του, την εξυπηρέτηση στόχων της αγοράς και τη λειτουργία του με δικούς της όρους, την όρθωση φραγμών για τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων και τη διαμόρφωση αυταρχικών πλαισίων ώστε να περιοριστούν οι όποιες αντιστάσεις στην αντιδραστική μετάλλαξή του.

Η σχολική χρονιά ξεκινά μέσα σε μια νέα όξυνση της πανδημίας, που απειλεί να κλείσει για τρίτο χρόνο τα σχολεία, καθώς κανένα μέτρο για την θωράκιση του δημόσιου συστήματος υγείας ούτε για την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων δεν έχει ληφθεί. 

  • Δεν υπάρχει καμιά μείωση του αριθμού μαθητών-τριών ανά τμήμα ενώ δεν γίνεται καν πρόβλεψη για διαχωρισμό έστω στα τμήματα του ολοήμερου προγράμματος που συγχρωτίζονται μαθητές διαφορετικών τμημάτων και ενώ διαθέσιμες αίθουσες υπάρχουν!
  • Δεν έχουν καλυφθεί με επιπλέον προσωπικό καθαριότητας πλήρους ωραρίου όλες οι σχολικές μονάδες ούτε με άλλο βοηθητικό προσωπικό (νοσηλευτές, υπηρεσίες ιχνηλάτησης) ενώ και οι όροι εργασίας του προσωπικού καθαριότητας έχουν γίνει πολύ χειρότεροι!
  • Δεν υπάρχει κανένα μέτρο για την αντιμετώπιση των κενών και προβλημάτων που υπάρχουν στα παιδιά ως αποτέλεσμα της παρατεταμένης τηλεκπαίδευσης και του μακροχρόνιου κλεισίματος των σχολείων.

Βρισκόμαστε μπροστά στην ίδια πολιτική που αρνείται πεισματικά να ενισχύσει ουσιαστικά και ολόπλευρα το Δημόσιο Σύστημα Υγείας αφήνοντας την υγεία του λαού εκτεθειμένη για δεύτερη συνεχή χρονιά απέναντι στην πανδημία.Η συνέχιση της πολιτικής αυτής φέρνει με βεβαιότητα νέα περιοριστικά μέτρα και λουκέτα σε σχολεία.

Αντί της ουσιαστικής λήψης  όλου του αναγκαίου φάσματος των μέτρων  η κυβέρνηση  χρησιμοποιεί την αναγκαιότητα του εμβολιασμού ως εργαλείο διαχωρισμού των εργαζόμενων  ανοίγοντας  άλλον  έναν ακόμα  δρόμο για την καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων με απειλές, υποχρεωτικότητες, αναστολές, στέρηση μισθού. Τραγικό παρεπόμενο των προηγουμένων  θα είναι  οι προσλήψεις «τριμηνιτών» μιας από τις χειρότερες μορφές ελαστικής  εργασίας στην εκπαίδευση.

Είμαστε απολύτως ξεκάθαροι πως τα εμβόλια είναι αποδεδειγμένα επίτευγμα της επιστήμης για την μείωση και την εξάλειψη των λοιμωδών νοσημάτων. Το εμβόλιο είναι όπλο στα χέρια μας για την αντιμετώπιση της πανδημίας  σε συνδυασμό με όλα τα άλλα μέτρα πρόληψης και την ανάγκη ύπαρξης ενός αποκλειστικά δημόσιου και απολύτως δωρεάν, πλήρως αναπτυγμένου, στελεχωμένου και εξοπλισμένου δημόσιου συστήματος υγείας σε όλα τα επίπεδα και κυρίως στο πρωτοβάθμιο επίπεδο.

Αντίθετα η κυβέρνηση με τις νομοθετικές διατάξεις για την υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού επιχειρεί όχι να πείσει για την αναγκαιότητά του αλλά να ενισχύσει τη λογική της ατομικής ευθύνης, να κουκουλώσει τις ευθύνες της για την προκλητική έλλειψη μέτρων προστασίας, την απαράδεκτη κατάσταση του επικίνδυνα υποστελεχωμένου δημόσιου τομέα της υγείας, της σχεδόν ανύπαρκτης δημόσιας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, την έλλειψη ουσιαστικής ενημέρωσης σχετικά με τα εμβόλια και τους εμβολιασμούς, τις αντιφατικές τοποθετήσεις και μέτρα που μας αφήνουν εκτεθειμένους όλους.

Στην εκπαίδευση από τη νέα σχολική χρονιά η κυβέρνηση

  • Απαιτεί από τους εκπαιδευτικούς είτε να είναι εμβολιασμένοι ή να διενεργούν με δική τους ευθύνη και κόστος δύο εργαστηριακά test την εβδομάδα.
  • Μεταθέτει έτσι την υποχρέωση για έλεγχο στους ίδιους καθώς  οι δυο εργαστηριακοί διαγνωστικοί  έλεγχοι που πλέον  απαιτούνται, βαραίνουν οικονομικά αποκλειστικά τους εργαζόμενους μειώνοντας το εισόδημα κάθε εργαζομένου  και της οικογένειάς του.
  • Καταργεί την υποχρέωση για διενέργεια εβδομαδιαίων τεστ σε εμβολιασμένους ή αυτούς που  έχουν αναρρώσει από νόσο COVID-19 τους προηγούμενους 6 μήνες, ενώ είναι γνωστό ότι τα εμβόλια μειώνουν μεν δραστικά τον κίνδυνο σοβαρής νόσησης Covid-19 και τον κίνδυνο διασποράς αλλά δεν τον εξαλείφουν.

Τα μέτρα που επιβάλλει η κυβέρνηση δεν στοχεύουν στην αντιμετώπιση της πανδημίας  και την προάσπιση της υγείας  αλλά την συγκάλυψη των ευθυνών της. Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν πρέπει και δεν μπορεί να αποδεχθεί μια τέτοια αυταρχική πολιτική που φορτώνει στις πλάτες των εκπαιδευτικών τις ευθύνες της κυβέρνησης.

Η πολιτική της υποχρεωτικότητας, αξιοποιεί την αναγκαιότητα του εμβολιασμού για να καλλιεργήσει  «τον κοινωνικό αυτοματισμό», αδιαφορεί να ενημερώσει πλήρως και αναλυτικά ώστε να πειστεί και ο πιο δύσπιστος ενώ αδιαφορεί ακόμα και για την έλλειψη ουσιαστικού ελέγχου σε ανθρώπους με ιατρικό ιστορικό. Συνέχεια και αποτέλεσμα της ανυπαρξίας πρωτοβάθμιου συστήματος  υγείας για όλους.

Απαιτούμε:    

  • Μαζικά επαναλαμβανόμενα και δωρεάν τεστ με την ευθύνη του ΕΟΔΥ σε όλα τα σχολεία για μαθητές και εκπαιδευτικούς ή πλήρους κάλυψής τους από τα ασφαλιστικά ταμεία.
  • 15 παιδιά στις αίθουσες – προσλήψεις εκπαιδευτικών και μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών-τριών για να καλυφθούν όλες οι ανάγκες – μόνιμο πλήρους ωραρίου προσωπικό στην καθαριότητα των σχολείων εδώ και τώρα!
  •  Ενισχυμένα  μέτρα αντισταθμιστικής εκπαίδευσης. αναδιάταξη – μείωση της ύλης για την στήριξη των μαθητών και την κάλυψη των κενών και των ψυχοσυναισθηματικών προβλημάτων των μαθητών από την τηλεεκπαίδευση.
  • Πραγματική και ουσιαστική ενίσχυση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας (προσλήψεις – μονιμοποίηση συμβασιούχων, ενίσχυση της πρωτοβάθμιας φροντίδας, των νοσοκομείων, αύξηση των ΜΕΘ, επίταξη των ιδιωτικών μονάδων υγείας κλπ)
  • Αυξημένα δρομολόγια μαθητών με μειωμένη πληρότητα, δωρεάν χορήγηση όλου του αναγκαίου προστατευτικού εξοπλισμού υψηλής ποιότητας σε μαθητές και εκπαιδευτικούς!
  • Καμία επιβάρυνση για διεξαγωγή αυτοδιαγνωστικών ελέγχων.

ΤΟ ΔΣ του Συλλόγου μας αποφασίζει

Α) Καλεί όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς και τους/τις ΕΒΠ – ΕΕΠ των σχολικών μονάδων:

  • Σε κάθε απόπειρα συνεδρίασης του Συλλόγου Διδασκόντων για την αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων (στη βάση της προηγούμενης ή της νέας Υ.Α.) να μην προχωρήσουν μέχρι την έκδοση του νέου κειμένου-απόφασης απεργίας αποχής από τη ΔΟΕ σε καμία συνεδρίαση για το θέμα αυτό.
  • Να προασπίσουν την ελευθερία και τη δημοκρατία στο σχολείο αρνούμενοι να αποδεχθούν ρόλους και να συμμετέχουν σε οποιαδήποτε προσπάθεια κατάργησης του ρόλου του Συλλόγου Διδασκόντων».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ2 ώρες πριν

«Θετικές εξελίξεις με το 12%», ανακοίνωσε ο Ευριπίδης Στυλιανίδης

ΒΟΥΛΗ3 ώρες πριν

Χαρίτου: «Αδικαιολόγητη καθυστέρηση ένταξης έργων του Δήμου Κομοτηνής»

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ3 ώρες πριν

Λαογραφικό Μουσείο Κομοτηνής: Η Θράκη και ο λαογραφικός της πλούτος

ΠΟΛΙΤΙΚΗ4 ώρες πριν

Στυλιανίδης για Μέρκελ: «Μου μίλησε ωμά, είναι ψύχραιμη με τετράγωνη λογική»

ΠΟΛΙΤΙΚΗ4 ώρες πριν

Πράσινη Αριστερά: «Να σταματήσει ο εμπαιγμός της Πολιτείας προς τους παλιννοστούντες»

ΕΛΛΑΔΑ5 ώρες πριν

Θεσσαλονίκη: Με επίπληξη τη… γλίτωσε νεαρός που έκανε σεξ με 12χρονη!

ΔΗΜΟΣ ΙΑΣΜΟΥ5 ώρες πριν

Συνάντηση Τσαλικίδη – Μπούκα για θέματα οδοποιίας της Κοινότητας Ιάσμου

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ5 ώρες πριν

Ροδόπη: 75χρονος παρέσυρε με το φορτηγό του και σκότωσε 50χρονο

ΔΗΜΟΣ ΙΑΣΜΟΥ17 ώρες πριν

Γλυκερία και Ντιλέκ Κοτς μάγεψαν τους 4.000 θεατές στο 1ο Φεστιβάλ Ειρήνης

ΕΒΡΟΣ22 ώρες πριν

Έβρος: Έκρυψε ανάμεσα στα εμπορεύματα τρεις μετανάστες

ΔΗΜΟΣ ΙΑΣΜΟΥ17 ώρες πριν

Γλυκερία και Ντιλέκ Κοτς μάγεψαν τους 4.000 θεατές στο 1ο Φεστιβάλ Ειρήνης

ΠΟΛΙΤΙΚΗ22 ώρες πριν

Αποχωρεί από την προεδρία της ΔΕΕΠ Ροδόπης ο Γιάννης Βεζυργιαννίδης

ΡΟΔΟΠΗ5 ημέρες πριν

Οργή Παλιννοστούντων: «Θα πουλήσουμε τα σπίτια μας στους Τούρκους και θα φύγουμε»

ΠΟΛΙΤΙΚΗ7 ημέρες πριν

Λοβέρδος: «Εάν εκλεγώ επιστρέφει το ΠΑΣΟΚ και υπερδιπλασιάζουμε τα ποσοστά μας»

YΓΕΙΑ7 ημέρες πριν

Εργαζόμενοι «Σισμανόγλειου»: «Όχι στην αναστολή εργασίας των υγειονομικών»

ΠΟΛΙΤΙΚΗ1 εβδομάδα πριν

Τσίπρας: «Αν ο Μητσοτάκης έχει το θάρρος ας προκηρύξει εκλογές»

ΠΟΛΙΤΙΚΗ1 εβδομάδα πριν

Τσίπρας: «Νέα αρχή στη χώρα με την κοινωνία στην πρώτη γραμμή»

ΕΛΛΑΔΑ1 εβδομάδα πριν

Μαζική αντιφασιστική πορεία στο Κερατσίνι στη μνήμη του Παύλου Φύσσα

TΟΥΡΚΙΑ1 εβδομάδα πριν

Τουρκία: «Η Ελλάδα έφτιαξε τον φράχτη στον Έβρο για τα τουρκικά τανκς και όχι για τους πρόσφυγες»

ΕΛΛΑΔΑ2 εβδομάδες πριν

Νέο επεισόδιο μεταξύ Έλληνα και Τούρκου ψαρά στους Φούρνους Ικαρίας

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Copyright © 2021 - ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΡΟΔΟΠΗΣ

1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x