Το σύνολο των «επίσημων» κενών (τα οποία παραδέχεται η Διεύθυνση Αθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης) είναι 55 όμως σύμφωνα με τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών ΠΕ Ροδόπης «Οι τρεις Ιεράρχες» αυτά ανέρχονται σε πολλά περισσότερα
Με τον καθιερωμένο αγιασμό ξεκίνησε την Δευτέρα (11/9) η φετινή σχολική χρονιά σε όλα τα σχολεία της χώρας με ένα εκατομμύρια σχεδόν μαθητές να επιστρέφουν στα θρανία.
Στα σχολεία της Κομοτηνής τον αγιασμό τέλεσε ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Κομοτηνής κ. Παντελεήμων ο οποίος παρευρέθηκε σε δύο δημοτικά και σε όλα τα Γυμνάσια και Λύκεια της πόλης απευθύνοντας εγκάρδιο μήνυμα συμπαράστασης της τοπικής Εκκλησίας στον αγώνα, τις αγωνίες και τον κόπο για την κατάκτηση της γνώσης.
Ευχές για τη νέα σχολική χρονιά απηύθυνε και η Σχολική Επιτροπή Μονάδων Αθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Κομοτηνής. «Το νέο σχολικό έτος ξεκινά για τους μαθητές όλων των βαθμίδων γεμάτο στόχους, όνειρα και προσκλήσεις! Είμαστε σίγουροι ότι με δουλειά, υπομονή και τη βοήθεια των δασκάλων και γονιών, τα παιδιά μας θα βγουν νικητές στη μάχη της γνώσης. Μέσα από την καρδιά μας ευχόμαστε καλή πρόοδο και υγεία σε όλους» αναφέρει ο πρόεδρος της Επιτροπής κ. Μανώλης Ταπατζάς.
Κενά 100 εκπαιδευτικών στα σχολεία Αθμιας Εκπαίδευσης
Η νέα σχολική χρονιά ωστόσο φαίνεται πως ξεκινά με σημαντικά κενά παρά τις μαζικές προσλήψεις αναπληρωτών που πραγματοποιήθηκαν πριν την έναρξη των μαθημάτων. Το σύνολο των «επίσημων» κενών (τα οποία παραδέχεται η Διεύθυνση Αθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης) είναι 55 όμως σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Ροδόπης «Οι τρεις Ιεράρχες» κ. Στέφανο Μακρυγιάννη αυτά ανέρχονται σε 100.
«Μόλις 13 από 39 ΠΕ71 (δασκάλων ειδικής αγωγής και Π61 νηπιαγωγών ειδικής αγωγής) έχουν προσληφθεί για τις αναγκαίες και με αξιολόγηση παράλληλες στηρίξεις. Υπάρχουν ελλείψεις 3 ΠΕ71 για Τμήματα Ένταξης, μόλις 7 από 16 αναγκαίες θέσεις ΠΕ70 δασκάλων για τμήματα υποδοχής ΖΕΠ έχουν εγκριθεί χωρίς να έχουν προσληφθεί ακόμα. Επιπλέον υπάρχουν 10 περίπου κενά ειδικοτήτων συνολικά (μουσικών, αγγλικών, φυσικής αγωγής, εικαστικών θεατρολόγων πληροφορικής). Το σύνολο συνεπώς των «επίσημων» κενών (υπό την έννοια πως αυτά τα κενά παραδέχεται και η Διεύθυνση) είναι 55.
Αλλά σωστά το εκπαιδευτικό κίνημα προσμετρά επιπλέον τα κενά βάσει των θέσεων του κλάδου και βάσει των πρακτικών των Συλλόγων Διδασκόντων που αποτυπώνουν τις πραγματικές ανάγκες. Τέτοιες είναι οι θέσεις ΠΕ70 (δασκάλων) υπεύθυνων ολοήμερου (οι θέσεις καταργήθηκαν με την περσινή ΥΑ Φίλη που ενσωματώθηκε τώρα στο νέο ΠΔ 79) οι θέσεις ΠΕ70 για ολιγοθέσια μειονοτικά που λειτουργούν ως διθέσια αντί για τριτμήματα όπως χρειάζεται, οι θέσεις ΠΕ70 για ολοήμερα μειονοτικά που δε λειτουργούν ενώ έχουν υπερβεί το όριο των εγγραφών και περίπου επιπλέον θέσεις ΠΕ70 για ενισχυτική διδασκαλία. Θα μπορούσαμε να προσθέσουμε ακόμα (6-8) ΠΕ60 νηπιαγωγών ώστε να λειτουργήσουν όλα τα αναγκαία δημόσια νηπιαγωγεία και παραρτήματα νηπιαγωγείων. Το σύνολο των θέσεων αυτών κυμαίνεται περίπου στις 40 (+/- κάθε χρονιά ανάλογα με μικροδιαφοροποιήσεις) Συμπέρασμα: θέλουμε συνολικά σχεδόν 100 εκπαιδευτικούς περισσότερους/ες για να λειτουργήσει η Α/βάθμια Ροδόπης βάσει των αναγκών όπως καταγράφονται από το εκπαιδευτικό κίνημα σήμερα» σημειώνει ο κ. Στέφανος Μακρυγιάννης.