Ω μήνυμα αντίστασης στην τρομοκρατία του φόβου και της υπονόμευσης των αρχών του ανθρωπισμού αλλά και σεβασμού της θρησκευτικής ελευθερίας, βλέπει την ανέγερση τεμένους στην Αθήνα ο βουλευτής Ροδόπης του Ποταμιού
«Σε μια περίοδο αιχμής για το πρόβλημα της Ισλαμοφοβίας στην Ευρώπη, σε μια εποχή που κορυφώνεται η σύγκρουση ανάμεσα στην συντριπτική πλειοψηφία των φιλήσυχων και ειρηνικών μουσουλμάνων που ζουν στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με την ακραία βία και τρομοκρατία που εκφράζεται από ομάδες που εκφράζουν με ψευδεπίγραφο τρόπο τις διδαχές του Κορανίου, η οριστική και αμετάκλητη απόφαση για ανέγερση τεμένους στην Αθήνα, αποτελεί μήνυμα ειρήνης, καταλαγής, ανεκτικότητας και συνύπαρξης.
Μήνυμα αντίστασης στην τρομοκρατία του φόβου και της υπονόμευσης των αρχών του ανθρωπισμού που πρέπει να διακρίνουν κάθε σύγχρονη κοινωνία. Μήνυμα σεβασμού της θρησκευτικής ελευθερίας ως θεμελιώδους ανθρώπινου δικαιώματος που αποτελεί πυλώνα του ευρωπαϊκού κεκτημένου».
Μέσα από τη συγκεκριμένη γενική τοποθέτηση ο βουλευτής Ιλχάν Αχμέτ στήριξε, όπως και η κοινοβουλευτική ομάδα από το Ποτάμι την τροπολογία για την επιτάχυνση των διαδικασιών για την δημιουργία τεμένους στην περιοχή του Βοτανικού στην Αθήνα.
Αναλυτικά, η ομιλία του Ιλχάν Αχμέτ στην Βουλή:
«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, Η ανοικοδόμηση τεμένους στην Αθήνα συνιστά μία παλιά και πονεμένη υπόθεση που εκκρεμεί εδώ και πολλά χρόνια και αναδεικνύει παθογένειες του πολιτικού μας συστήματος που δεν θα έπρεπε να υπάρχουν.
Οι χιλιάδες μουσουλμάνοι μετανάστες που ζούνε στην Αθήνα αλλά και Έλληνες πολίτες μουσουλμάνοι κατά θρήσκευμα που μαζί με τις οικογένειές τους είναι εγκατεστημένοι στην Αθήνα, έχουν ως αυτονόητο ανθρώπινο δικαίωμα την ακώλυτη πρόσβαση σε τόπο λατρείας της θρησκείας τους για την εκπλήρωση των θρησκευτικών τους καθηκόντων.
Η Αθήνα δεν νοείται να είναι μέχρι σήμερα η μοναδική ευρωπαϊκή πρωτεύουσα που δεν διαθέτει τέμενος με αιτιολογίες που μοιάζουν περισσότερο ως «προφάσεις εν αμαρτίαις».
Σε μια περίοδο αιχμής για το πρόβλημα της Ισλαμοφοβίας στην Ευρώπη, σε μια εποχή που κορυφώνεται η σύγκρουση ανάμεσα στην συντριπτική πλειοψηφία των φιλήσυχων και ειρηνικών μουσουλμάνων που ζουν στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με την ακραία βία και τρομοκρατία που εκφράζεται από ομάδες που εκφράζουν με ψευδεπίγραφο τρόπο τις διδαχές του Κορανίου, η οριστική και αμετάκλητη απόφαση για ανέγερση τεμένους στην Αθήνα, αποτελεί μήνυμα ειρήνης, καταλαγής, ανεκτικότητας και συνύπαρξης.
Η ανέγερση τεμένους είναι μήνυμα αντίστασης στην τρομοκρατία του φόβου και της υπονόμευσης των αρχών του ανθρωπισμού που πρέπει να διακρίνουν κάθε σύγχρονη κοινωνία. Είναι ένα μήνυμα σεβασμού της θρησκευτικής ελευθερίας ως θεμελιώδους ανθρώπινου δικαιώματος που αποτελεί πυλώνα του ευρωπαϊκού κεκτημένου.
Ο μουσουλμάνος μετανάστης που ζει νόμιμα στην Ελλάδα, οφείλει να νιώσει την στοργή και την αποδοχή, τον σεβασμό στην ετερότητά του και την θρησκεία του εκ μέρους της ελληνικής πολιτείας.
Να μην περιθωριοποιηθεί κοινωνικά και θρησκευτικά ώστε να αποτελέσει βορά στα δίχτυα εξτρεμιστικών ομάδων που επιδιώκουν την ριζοσπαστικοποίησή του με όχημα την θρησκεία.
Θα διακρίνω τους ακραίους εκείνους που στην Ελλάδα επιτίθενται κατά του Ισλάμ με μισαλλοδοξία και φανερή προκατάληψη, από όσους έχουν ερωτηματικά και πραγματικό φόβο για το Ισλάμ, εξαιτίας των όσων συμβαίνουν γύρω μας, παραθέτοντας σας ένα πραγματικό γεγονός που συνέβη πρόσφατα στην πληγείσα από την τρομοκρατία, Γερμανία.
Εκεί, λοιπόν, ο επικεφαλής της Γερμανικής Προτεσταντικής Εκκλησίας, ο αρχιεπίσκοπος HEINNICH BEDFOID-STHROM, ζήτησε την εισαγωγή της διδασκαλίας του Ισλάμ σε όλα τα δημοτικά σχολεία της χώρας, προκειμένου να πάψει αυτή να γίνεται από ανεξέλεγκτα κέντρα που μετατρέπουν το Κοράνι σε εργαλείο χειραγώγησης και να οδηγεί τους νέους στην ακραία υιοθέτησή του.
Την ίδια στιγμή και ενώ πλέον η πλειοψηφία των Γερμανών θεωρεί πως το Ισλάμ είναι έξω από την κουλτούρα της χώρας τους, ο ίδιος ιερέας έκανε λόγο για την ανάγκη ύπαρξης απόλυτης ανοχής και πλήρους θρησκευτικής ελευθερίας, τονίζοντας πως καμία θρησκεία δεν μπορεί να λειτουργεί έξω από τα συνταγματικά πλαίσια.
Σε αυτό το σημείο οφείλω να αναγνωρίσω την θετική συνεισφορά της Ελληνικής Εκκλησίας και προσωπικά του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου στην διαμόρφωση μιας εικόνας μετριοπάθειας και αλληλεγγύης για τον πάσχοντα συνάνθρωπό μας και ειδικότερα για αλλόδοξους μετανάστες.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Όπως αναφέρει ο Ομότιμος καθηγητής της Θρησκειολογίας της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ, Γρηγόριος Ζιάκας στο άρθρο του «Το Ισλάμ ως Θρησκεία», «ο ελληνικός κόσμος είχε ανέκαθεν βαθιές τις ρίζες του στην Ανατολή και αποτελεί σήμερα την γέφυρα προσέγγισης και φιλίας μεταξύ ανατολής και δύσης, βορρά και νότου.
Οι κοινές ρίζες των θρησκευτικών παραδόσεων Χριστιανισμού και Ισλάμ διδάσκουν ότι η επικοινωνία τους σήμερα δεν είναι μονάχα ανάγκη ενός αλλοτριωμένου κόσμου, αλλά είναι ανάγκη ειρήνης, σωτηρίας και επιβίωσης του ανθρώπινου γένους.
Ας ελπίσουμε ότι Χριστιανοί και Μουσουλμάνοι θα κάνουν τις απαιτούμενες προόδους ώστε τα κηρύγματα των σύγχρονων “προφητών” για σύγκρουση πολιτισμών και θρησκειών, που κινούνται στους δρόμους διαφόρων οικονομικών και πολιτικών σκοπιμοτήτων, να αποβούν μάταια.
Για όλους αυτούς τους λόγους θεωρώ ότι η τροπολογία αυτή κινείται στην σωστή κατεύθυνση και ελπίζοντας ότι αυτή την φορά ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ θα υλοποιηθεί, την υπερψηφίζω».