Από την 1η Ιουνίου έρχονται ανατροπές στα τέλη ταξινόμησης, τα οποία συνδέονται με τη λιανική τιμή προ φόρων και τους ρύπους με αποτέλεσμα μειώσεις για τα φθηνά (έως 14.000 ευρώ) και μη ρυπογόνα και αυξήσεις για τα ακριβά και περισσότερο ρυπογόνα οχήματα.
Ειδικότερα, τα νέα τέλη ταξινόμησης θα διαμορφώνονται – σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες- ως εξής:
-4% επί της λιανικής τιμής, εφόσον αυτή δεν υπερβαίνει τα 14.000 ευρώ
-8% επί της λιανικής τιμής, εφόσον αυτή κυμαίνεται από 14.001 έως και 17.000 ευρώ
-20% επί της λιανικής τιμής, εφόσον αυτή κυμαίνεται από 17.001 έως και 20.000 ευρώ
-25% της λιανικής τιμής, εφόσον αυτή κυμαίνεται από 20.001 έως και 25.000 ευρώ
-32% για Ι.Χ με λιανική τιμή από 25.000 ευρώ και πάνω
Όσον αφορά τις εκπομπές αερίων, ο πήχης θα μπει στα 100 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Για τα οχήματα που είναι κάτω του ορίου θα υπάρχει μείωση 5% στα τέλη ταξινόμησης, ενώ για όσα υπερβαίνουν το όριο τα τέλη ταξινόμησης θα αυξάνονται ανάλογα με το ύψος των εκπομπών ρύπων.
Σημειώνεται ότι η απόσυρση τελειώνει οριστικά τις επόμενες μέρες.
Έτσι ένα αυτοκίνητο 1.400 κυβικών με αξία 13.000 ευρώ και ρύπους 110 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, με το παλιό σύστημα, χωρίς απόσυρση πλήρωνε 900 ευρώ τέλη ταξινόμησης. Με το νέο σύστημα θα πληρώνει 450 ευρώ.
Ένα αυτοκίνητο 1.600 κυβικών με τελική τιμή 16.000 ευρώ και χαμηλές εκπομπές 98 γρ. με το παλιό σύστημα χωρίς απόσυρση πλήρωνε 1.600 ευρώ τέλη ταξινόμησης. Με το νέο σύστημα θα πληρώνει 475 ευρώ. Ωστόσο ένα ακριβότερο αυτοκίνητο 1.600 κυβικών με κόστος 30.000 ευρώ από 3.500 ευρώ τέλη θα πληρώνει 7.000 ευρώ.
Την ίδια, ώρα φωτιά βάζουν στη χρήση του αυτοκινήτου και οι αυξήσεις στα καύσιμα.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες περίπου 6-7 λεπτά το λίτρο αναμένεται να αυξηθεί η τιμή της αμόλυβδης και 8-9 λεπτά το πετρέλαιο κίνησης.
Παράλληλα, αν υπολογιστεί και το «τσίμπημα» του ΦΠΑ από το 23% στο 24%, η αύξηση στα καύσιμα θα είναι κατά 1-2 λεπτά μεγαλύτερη.