Όπως γνωρίζουν πλέον όλοι οι επαγγελματίες, η επαγγελματική τους Οργάνωση είναι μια κλειστή λέσχη που εξυπηρετεί απόλυτα τις ανάγκες των συμβούλων και μερικών ακόμη προσκείμενων σε αυτούς. Το Επιμελητήριο δεν κατόρθωσε να προσελκύσει τους επαγγελματίες που δείχνουν πλέον να πιστεύουν όσα κατά καιρούς λέγονται και ακούγονται. Διαπιστώθηκε ότι ο χορός των εκατομμυρίων που κρατάει εδώ και αρκετά χρόνια έχει πρωταγωνιστές τα μέλη της διοικούσας επιτροπής που μόνα τους αποφασίζουν τις δαπάνες, μόνα τους τις εγκρίνουν και στη συνέχεια σε μια και μοναδική συνεδρίαση καλούν τα μέλη να εγκρίνουν τις δαπάνες ώστε να υποβληθεί ο εγκεκριμένος ισολογισμός στο Υπουργείο Ανάπτυξης.
Σήμερα, οι επαγγελματίες στενάζουν εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και πολλοί απ’ αυτούς δεν μπορούν να πληρώσουν τις υποχρεώσεις τους με αποτέλεσμα να μην μπορούν να θεωρήσουν τιμολόγια για την εξυπηρέτηση των αναγκών τους. Αυτό βέβαια αφορά κύρια τους επαγγελματίες που χρησιμοποιούν τιμολόγια πώλησης γιατί από την πρώτη Ιανουαρίου του 2013 δεν απαιτείται θεώρηση τιμολογίων παροχής υπηρεσιών ούτε βιβλίο εσόδων εξόδων για τους εκδότες των τιμολογίων.
Η διοίκηση του Επιμελητηρίου όμως μπροστά στον κίνδυνο να μην έχει έσοδα για τις ανάγκες των συμβούλων απαιτεί να καταβάλλονται όλες οι συνδρομές και φυσικά αρνείται να δώσει σχετικό σημείωμα για την εφορία αν ο επαγγελματίας δεν διακανονίσει το χρέος του. Η τακτική όμως αυτή έχει τα δικά της αρνητικά αφού για τους επαγγελματίες υπάρχει αυτή η σκληρή πολιτική ενώ δεν λείπουν οι δωρεές σε προσκείμενα σωματεία αλλά και οι αλόγιστες δαπάνες.
Τη στιγμή που επαγγελματίας ζητούσε βεβαίωση διακοπής των εργασιών του επειδή έκλεισε το μαγαζί του ο πρόεδρος ζητούσε τη καταβολή της οφειλής 85 ευρώ και δεν ικανοποίησε το αίτημα μέχρι τη στιγμή που ο δύσμοιρος επαγγελματίας κατέβαλε το ποσό της οφειλής την ίδια ώρα που προσκείμενα σωματεία έπαιρναν χιλιάδες ευρώ για τραπεζώματα αλλά και οι σύμβουλοι έτρωγαν και έπιναν σε γνωστή ταβέρνα.
Οι προτιμήσεις σε προσκείμενους είναι χαρακτηριστικές όπως εντύπωση προκαλεί η συνεχής διαφημιστική καμπάνια σε γνωστό ΜΜΕ που σε μηνιαία βάση εδώ και δυο χρόνια παίρνει από το ταμείο περίπου 246 ευρώ δηλαδή σχεδόν 3.000 ευρώ το χρόνο για διαφήμιση που όμως δεν προσφέρει το παραμικρό στην αγορά και τους επαγγελματίες όπως φαίνεται από τα αποτελέσματα με τα μαγαζιά να έχουν μηδαμινό τζίρο.
Όμως η αλόγιστη αυτή δαπάνη ωφελεί τις επικοινωνιακές ανάγκες στελεχών του Επιμελητηρίου ενώ αρνούνται παράλληλα να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες των απελπισμένων επαγγελματιών. Το γράψαμε και άλλη φορά όταν διαπιστώθηκε ότι την τελευταία πενταετία οι δαπάνες για δημόσιες σχέσεις, εκδρομές, τραπεζώματα, δωράκια ανήλθαν στο καθόλου ευκαταφρόνητο ποσό του 1.300.000 ευρώ. Πόσοι επαγγελματίες άραγε δεν θα εξυπηρετούνταν αν υπήρχε η ελάχιστη διάθεση για οικονομία;