Η φιλοσοφία της ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ Α.Ε. είναι είναι εξ ορισμού συνδεδεμένη με τις οδικές μετακινήσεις, ένα κοινωνικό αγαθό που αποτελεί αναπόσπαστο παράγοντα εξέλιξης και προόδου μιας κοινωνίας. Στο πλαίσιο της ευθύνης απέναντι στην κοινωνία, η ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ Α.Ε. συμβάλλει με ποικίλες δράσεις στην οδική ασφάλεια ξεκινώντας πάντα από την σωστή συντήρηση των οχημάτων και την βελτιστοποίηση όλων των συστημάτων παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας του αυτοκινήτου.
Με την πεποίθηση,όμως, ότι η οδική ασφάλεια είναι και θέμα παιδείας και με βαθιά αίσθηση κοινωνικής ευθύνης, η ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ Α.Ε. υλοποιεί δράσεις που ενημερώνουν και εκπαιδεύουν το κοινό σε αυτή την κατεύθυνση. Ταυτόχρονα, έχει ως αρχή της να στηρίζει ουσιαστικές ενέργειες που γίνονται από διάφορους φορείς στον τομέα της οδικής ασφάλειας, καθώς και να καλλιεργεί συνεργασίες με στόχο την παραγωγή έργου που θα δώσει ώθηση στην οδική ασφάλεια στη Ροδόπη. Στόχος είναι η δημιουργία ευσυνείδητων οδηγών, κάτι που θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Η ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ Α.Ε. θα προσπαθήσει σε συνεργασία με την ΦτΡ να σταθεί χρήσιμος “συνοδηγός” και “σύμβουλος” των οδηγών της Ροδόπης και της Θράκης, αξιοποιώντας τόσο την εμπειρία των εξειδικευμένων συνεργατών της στην Ελλάδα και το εξωτερικό όσο και την συσσωρευμένη εμπειρία των τεχνικών της που αξιολογούν όλες τις βλάβες και τις δυσλειτουργίες των οχημάτων που επισκευάζονται στις εγκαταστάσεις της ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ Α.Ε.
Χάρτης των Τροχαίων Ατυχημάτων του 2010
Παρά την μείωση που παρατηρήθηκε στα τροχαία ατυχήματα και στα θύματα το 2010, σε σχέση με το 2009, σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν από τη Διεύθυνση Τροχαίας του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ, οι έλληνες οδηγοί εξακολουθούν να κινούνται με υπερβολικές ταχύτητες, να μπαίνουν στο αντίθετο ρεύμα, να είναι απρόσεκτοι και σε αρκετές περιπτώσεις να οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ.
Το 2010, σύμφωνα με τα στατιστικά της Τροχαίας, οι νεκροί ήταν 183 λιγότεροι από το 2009, κάτι που, όπως αναφέρεται , σημαίνει ότι ξεπεράστηκε ο στρατηγικός στόχος του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, ο οποίος είναι να μειώνονται κάθε χρόνο οι νεκροί κατά 100 άτομα. Ο στόχος αυτός καθορίστηκε και πάλι για την πενταετία 2011-2015.
Ωστόσο ο αριθμός των θυμάτων εξακολουθεί να είναι υψηλός και όπως επισημαίνεται από την Τροχαία οι κύριες αιτίες είναι και πάλι οι επικίνδυνες παραβάσεις απο τους οδηγούς.
Σημειώνεται όμως ότι περισσότερα δυστυχήματα έγιναν στο δευτερεύον οδικό δίκτυο, γεγονός που σημαίνει ότι μερίδιο ευθύνης έχει και η κατάσταση των δρόμων.
Αναλυτικά, το 2010 σε σύγκριση με το 2009 σημειώθηκαν σε όλη την επικράτεια: 1.161 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα έναντι 1.314 το 2009 (153 λιγότερα), 1.455 βαριά ατυχήματα έναντι 1.389 (66 περισσότερα), 12.456 ελαφρά ατυχήματα έναντι 12.072 (384 περισσότερα)
Τα θύματα στα παραπάνω ατυχήματα ήταν: 1.280 νεκροί έναντι 1.463 το 2009 (183 λιγότεροι), 1.755 βαριά τραυματίες έναντι 1.669 (86 περισσότεροι, 17.024 ελαφρά τραυματίες έναντι 16.683 αντίστοιχα (341 περισσότεροι).
Ως προς τις αιτίες, τα θανατηφόρα δυστυχήματα οφείλονταν: 185 στην υπερβολική ταχύτητα, 154 στην κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, 134 στην οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή, 88 στην παραβίαση προτεραιότητας, 76 στην απόσπαση προσοχής, 19 στο αντικανονικό προσπέρασμα, 353 στα λοιπά αίτια που σχετίζονται με οδηγική συμπεριφορά (μέθη κ.λπ.)
Η πλειοψηφία των θανατηφόρων ατυχημάτων συνέβησαν στο δευτερεύον οδικό δίκτυο (441) και στις κατοικημένες περιοχές 352. Στον άξονα Πατρών-Αθηνών-Θεσσαλονίκης- Ευζώνων σημειώθηκαν 58 θανατηφόρα και στην Εγνατία Οδό 19.
Όσον αφορά στη δραστηριότητα της Τροχαίας, το 2010 βεβαιώθηκαν συνολικά 583.778 επικίνδυνες παραβάσεις σε όλη την Επικράτεια.
Οι παραβάσεις που βεβαιώθηκαν ήταν :
-
263.382 παραβάσεις ταχύτητας
-
83.624 παραβάσεις επαγγελματικών οχημάτων
-
51.526 μη χρήση κράνους
-
49.703 μη χρήση ζώνης ασφαλείας
-
38.033 οδήγηση υπό την επήρεια μέθης
-
19.350 παραβάσεις οχημάτων (ΚΤΕΟ)
-
18.603 παραβίαση χρήσης κινητού τηλεφώνου
-
17.702 κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
-
13.941 παραβιάσεις ερυθρού σηματοδότη
-
10.112 αντικανονικό προσπέρασμα
-
5.626 φθαρμένα ελαστικά
-
4.758 αντικανονικοί ελιγμοί
-
2.600 κίνηση στην αριστερή λωρίδα – μη κίνηση στο άκρο δεξιό της οδού
-
2.235 παράνομες διαφημιστικές πινακίδες
-
1.963 παραβίαση προτεραιότητας
-
620 μη χρήση παιδικών καθισμάτων
Γενικές Οδηγίες για Ασφαλή Κυκλοφορία το Καλοκαίρι
Επειδή το καλοκαίρι παρατηρείται μεγαλύτερη κυκλοφορία αυτοκινήτων και οι μετακινήσεις μας είναι πιο συχνές, και μάλιστα πολλές φορές με όλη την οικογένεια, απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή κατά την οδήγηση.
Κατά τις μετακινήσεις μας λοιπόν με αυτοκίνητο ή μοτοσικλέτα στη διάρκεια των καλοκαιρινών μας διακοπών, πρέπει για τη δική μας ασφάλεια, την ασφάλεια της οικογένειας μας και την ασφάλεια των συμπολιτών μας, να τηρούμε τις παρακάτω οδηγίες:
Οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει :
-
Πριν την αναχώρησή μας για τις καλοκαιρινές διακοπές, είναι απαραίτητο να κάνουμε έναν πλήρη έλεγχο στο όχημά μας. Αυτός ο έλεγχος θα πρέπει να περιλαμβάνει από φρένα και ελαστικά μέχρι κουτί πρώτων βοηθειών και κλιματισμό.
-
Βεβαιωνόμαστε ότι το ρεζερβουάρ μας είναι γεμάτο καύσιμα. Καλό είναι να ξεκινάμε όσο το δυνατόν νωρίτερα από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης και να μη βάζουμε σκοπό για συγκεκριμένη ώρα άφιξης.
-
Για την ασφάλεια του αυτοκινήτου μας μεγάλη σημασία έχει το φόρτωμα. Τα βαριά αντικείμενα μπαίνουν χαμηλά (για κέντρο βάρους) και τα ελαφρύτερα από πάνω. Μέσα στην καμπίνα δεν βάζουμε πράγματα που εμποδίζουν την ορατότητα του οδηγού και μπορεί να μας προκαλέσουν σοβαρές βλάβες σε τυχόν εμπλοκή μας σε ατύχημα.
-
Όλοι οι επιβαίνοντες στο αυτοκίνητο θα πρέπει να φορούν πάντα τη ζώνη ασφαλείας. Αυτή δεν είναι διακοσμητικό «αξεσουάρ», αλλά «ασφάλεια ζωής». Τα μικρά παιδιά θα πρέπει να προστατεύονται από το ειδικό κάθισμά τους.
-
Δεν πίνουμε όταν πρόκειται να οδηγήσουμε και δεν οδηγούμε όταν είμαστε κουρασμένοι.
-
Δεν μιλάμε στο κινητό όταν οδηγούμε.
-
Ας αποφύγουμε με κάθε τρόπο το κάπνισμα, το φαγητό και το ποτό την ώρα της οδήγησης. Σε αυτές τις περιπτώσεις, πέρα από τα χέρια μας, αποσπάται και η προσοχή μας και αυτό φυσικά είναι επίσης πολύ επικίνδυνο.
-
Πρέπει κατά την οδήγησή μας να δείχνουμε ιδιαίτερη προσοχή στις στροφές, κατοικημένες περιοχές και δρόμους χωρίς μπαριέρα ή στηθαίο.
-
Δεν ρισκάρουμε τις ζωές μας και τις ζωές των άλλων κάνοντας αντικανονικές προσπεράσεις.
-
Κρατάμε χαμηλές ταχύτητες. Τα όρια ταχύτητος, οι πινακίδες με οδηγίες και τα φανάρια βρίσκονται εκεί για να μας προστατεύουν εφόσον τα σεβόμαστε.
-
Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να συμμορφωνόμαστε με τις υποδείξεις και τις οδηγίες των τροχονόμων και να διατηρούμε την ψυχραιμία μας.
-
Για τους μοτοσικλετιστές, ισχύουν περίπου τα ίδια, πρέπει όμως να ξέρουμε ότι χωρίς το σωστό κράνος και το προστατευτικό ντύσιμο είμαστε εκτεθειμένοι ανά πάσα στιγμή σε κίνδυνο. Τα δίκυκλα δικαιούνται, όπως όλα τα τροχοφόρα, τη δική τους θέση στους δρόμους. Η κυκλοφορία όμως ανάμεσα στις λωρίδες αυξάνει τις πιθανότητες ατυχήματος, ακόμη και αν τα αυτοκίνητα είναι ακινητοποιημένα.
-
Συμμορφωνόμαστε στις υποδείξεις της Ελληνικής Αστυνομίας και της Τροχαίας.