Σύμφωνα με την Έκθεση Gerondeau για την Ευρωπαϊκή Πολιτική Οδικής Ασφάλειας, η οποία συντάχθηκε για τη Γενική Διεύθυνση Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ενώσεως, περίπου 50.000 άνθρωποι χάνουν κάθε χρόνο τη ζωή τους σε 1.200.000 τροχαία ατυχήματα στους δρόμους των Κρατών-Μελών της, περισσότεροι από 1.500.000 τραυματίζονται και από αυτούς 150.000 μένουν μόνιμα ανάπηροι. Η οικονομική ζημιά ως συνέπεια αυτών των ατυχημάτων, ανέρχεται σε 21 τρισεκατομμύρια δραχμές το χρόνο, ποσό που ισοδυναμεί με το άθροισμα του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος μικρών χωρών της Κοινότητας, όπως η Ελλάδα, η Πορτογαλία και η Ιρλανδία.
Όπως αναφέρεται και στο Πόρισμα της Ελληνικής Διακομματικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για τη Μελέτη του Προβλήματος των Τροχαίων Ατυχημάτων, από την υπογραφή της Συνθήκης της Ρώμης για την ίδρυση της ΕΟΚ (1957) μέχρι σήμερα, περίπου 2.000.000 κάτοικοι των Κρατών-Μελών σκοτώθηκαν και περισσότεροι από 40.000.000 τραυματίσθηκαν, αριθμοί που μόνο με απολογισμό μεγάλου πολέμου μπορούν να συγκριθούν.
Στην Ελλάδα, αντίστοιχα, κάθε χρόνο σε 22.000 ατυχήματα, πάνω από 2.000 άτομα χάνουν τη ζωή τους και 32.000 τραυματίζονται (4.000 βαριά). Από τα άτομα αυτά οι μισοί είναι ηλικίας 20-44 ετών. Το ετήσιο κοινωνικο-οικονομικό κόστος των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα εκτιμάται τουλάχιστον σε 115 δισεκατομμύρια δραχμές.
Όπως επισημαίνεται και στο Πόρισμα της Ελληνικής Διακομματικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής, η Οδική Ασφάλεια αποτελεί σύστημα τεσσάρων παραγόντων, οι οποίοι είναι:1.Οι Χρήστες (οδηγοί, επιβάτες, πεζοί), 2.Τα Οχήματα 3. Η Οδική Υποδομή και το Οδικό Περιβάλλον (οδόστρωμα, σήμανση, σηματοδότηση, φωτισμός, κεντρικά και πλευρικά στηθαία, διαφημίσεις, κλιματολογικές συνθήκες κλπ.). 4.Ο Έλεγχος του Συστήματος (επιτήρηση, αστυνόμευση, πρόληψη, καταστολή, περίθαλψη, συντήρηση κλπ.).
Σύμφωνα με τις στατιστικές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Ελλάδα έχει πραγματοποιήσει θετικά βήματα για τη μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων, ειδικά κατά την περίοδο μεταξύ 2001 και 2009. Το 2009, 129 άτομα ανά εκατομμύριο κατοίκους έχασαν πρόωρα τη ζωή τους στην Ελλάδα σε τροχαία ατυχήματα (μέσος όρος στην Ευρώπη 69 άτομα ανά εκατομμύριο κατοίκους). Παρά το γεγονός ότι στην Ελλάδα τα θανατηφόρα ατυχήματα μειώθηκαν κατά 23%, ο μέσος όρος μείωσης των θανατηφόρων ατυχημάτων στην Ευρώπη ήταν 36%.
Ως εκ τούτου, τα θετικά αυτά βήματα που έχει κάνει η Ελλάδα αναμφισβήτητα επιτείνουν την ανάγκη να συνεχιστούν οι προσπάθειες που καταβάλλονται από τους ενδιαφερόμενους φορείς και την Κυβέρνηση καθώς και η μεταξύ τους συνεργασία με στόχο την περαιτέρω μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων και την περαιτέρω επικέντρωση στις δράσεις για την οδική ασφάλεια. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό αν λάβουμε υπόψη μας το πρωταρχικό ενδιαφέρον της χώρας που είναι οι νέοι οδηγοί (ηλικίας μεταξύ 18 και 25 ετών).
Σε αυτό το πλαίσιο η Ελλάδα μπαίνει δυναμικά στη μάχη για την μείωση των ανθρώπινων απωλειών στους δρόμους με την ανάπτυξη του Γ’ Στρατηγικού σχεδίου για την οδική ασφάλεια (2011-2020), καθώς και με την διυπουργική επιτροπή υπό τον Πρωθυπουργό, όπως επίσης και με τη δημιουργία του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Ο μακροπρόθεσμος στόχος είναι να μειωθούν κατά 50% oι νεκροί από τα τροχαία ατυχήματα μέχρι το 2020 (από 1281 σε 640), με ενδιάμεσους στόχους, 100 νεκροί λιγότεροι έως το 2014 και 50 νεκροί λιγότεροι κάθε χρόνο, έως το 2020.
Στόχος του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων είναι να αναπτυχθεί στους πολίτες η αίσθηση της σωστής συμπεριφοράς στους δρόμους, καθώς και η κουλτούρα οδικής ασφάλειας στους πολίτες, από το σχολείο μέχρι τους ηλικιωμένους οδηγούς.
Για το λόγο αυτό μελετώνται οι εξής πολιτικές: α. Βελτίωση θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης των οδηγών β. Επιβολή των κανόνων οδικής κυκλοφορίας
γ. Ασφαλέστερες υποδομές δ. Ασφαλέστερα οχήματα ε. Βελτίωση των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης και αντιμετώπισης ατυχημάτων στ. Καμπάνια ενημέρωσης για την οδική ασφάλεια με διαγωνισμούς αφίσας και βίντεο, καθώς και διεξαγωγή συνεδρίου για την καλύτερη προώθηση της οδικής ασφάλειας στην ελληνική τηλεόραση. ζ.Εκτός από τις πολιτικές του Υπουργείου, αναγκαία κρίνεται η συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και με την Κοινωνία των Πολιτών, προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις, αλλά και να διαμορφωθεί η σωστή παιδεία και συμπεριφορά στους ελληνικούς δρόμους.
Όταν ρωτήσαμε τον πλέον αρμόδιο από το χώρο της αγοράς οχημάτων Γιώργο Τζαμπαζλή Εμπευστή και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ Α.Ενα σχολιάσει σχετικώς τα ζητήματα οδικής ασφάλειας και ασφαλούς οδήγησης μας επεσήμανε τα εξής: “Οι θεσμικοί φορείς συνήθως διαπιστώνουν , καταγράφουν και προτείνουν. Και τα πορίσματά τους τα λαμβάνουν σοβαρά οι κατασκευαστές οχημάτων. Γι’αυτό άλλωστε κάθε χρόνο βλέπουμε βελτιωμένες εκδόσεις συστημάτων ασφαλείας σε όλα τα μοντέλλα. Βεβαίως κάθε αυτοκίνητο έχει τις δικές του προδιαγραφές χρήσης και σε αυτές ανταποκρίνονται και οι τεχνικές προδιαγραφές ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.”
Η Fiat Auto Hellas, μας τονίζει ο Γιώργος Τζαμπαζλής, πρωτοπόρησε και στο τομέα της οδικής ασφάλειας όταν στήριξε τις προσπάθειες που έκανε ο οδηγός αγώνων Τάσος Μαρκουϊζος (κατά κόσμο “Ιαβέρης”) με τη λειτουργία της Σχολής Ασφαλούς Οδήγησης παρέχοντας σεμινάρια στο ευρύ κοινό που επικεντρώνονται στην «εκπαίδευση της συνείδησης των ανθρώπων» με βασικό στόχο την ευαισθητοποίηση των πολιτών σε θέματα οδικής ασφάλειας. Ο συνδυασμός ενός καλού ευσυνείδητου οδηγού που χειρίζεται ένα όχημα με υψηλές προδιαγραφές ασφαλείας μειώνουν τις πιθανότητες για την πρόκληση επώδυνου τροχαίου ατυχήματος ή δυστυχήματος.
Η FIAT AUTO HELLAS με αποδεδειγμένο κοινωνικό προσανατολισμό στήριξε ενεργά την προσπάθεια αυτή και ανέλαβε την πρωτοβουλία ενίσχυσης και υποστήριξης της Σχολής. Το πρόγραμμα της Σχολής περιελάμβανε ημερίδες και ανοικτές εκδηλώσεις ανά την επικράτεια αλλά και τακτικά θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα σε κατάλληλα διαμορφωμένους χώρους. Επιπλέον διέθετε πλούσιο έντυπο και εποπτικό υλικό και στόλο 7 αυτοκινήτων FIAT και LANCIA – παροχή της Fiat Auto Hellas – για την αποτελεσματική διεξαγωγή των προγραμμάτων εκπαίδευσης τα οποία προσφέρονται δωρεάν.
Επισης ο Γιώργος Τζαμπαζλής μας υπενθυμίζει ότι όλα ξεκίνησαν από την Centro Internazionale Guida Sicura, τη Σχολή Ασφαλούς Οδήγησης της Alfa Romeo που λειτουργεί από το 1991 σε μία σχετικά μικρή, αλλά όμορφα σχεδιασμένη πίστα, αυτή του Βαράνο, που βρίσκεται κοντά στην Πάρμα. Το μήκος της φτάνει τα 1.800 μέτρα, είναι μία από τις 12 πίστες της Ιταλίας με προδιαγραφές για αγώνες F3.
Ο Αντρέα ντε Άνταμιτς, παλιός οδηγός της F1, είναι ο διευθυντής της πίστας και μαέστρος ενός στόλου από μοντέλα της Alfa (147, MiTo, 159, Brera με κερασάκι στην τούρτα την εξωτική 8C Competizione) στα οποία μαθαίνεις πώς να οδηγείς υπό την καθοδήγηση εκπαιδευτών με ενεργοποιημένα ή όχι τα ηλεκτρονικά συστήματα (ABS & VDC). Κανένας από αυτούς δεν είναι τυχαίος, καθώς όλοι είναι ή ήταν αγωνιζόμενοι σε διάφορα επίπεδα αγώνων πίστας. Η Fiat Auto Hellas συνέχισε την κοινωνική της προσφορά και στοχεύοντας στη σωστή ενημέρωση κοινού και ειδικών οργάνωσε τριήμερα σεμινάρια στην Πίστα του Βαράνο σε συνεργασία με την Alfa Romeo.
Η ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ Α.Ε. και οι ειδικοί συνεργάτες της εταιρείας πρωτίστως ενημερώνουν τους ενδιαφερομένους αγοραστές των αυτοκινήτων για τα πλεονεκτήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας που διαθέτουν τα αυτοκίνητα LANCIA, FIAT, ALFA ROMEO, FIAT PROFESSIONAL, CHRYSLER, JEEP, DODGE, CITROEN ενώ το τμήμα after sales προσφέρει ολοκληρωμένα προγράμματα βελτιώσεων και τεχνικής υποστήριξης σχεδιασμένα για την ασφαλή και ξένοιαστη οδήγηση.
Οι ειδικοί της ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ Α.Ε. προτείνουν σε όσους προτίθενται να αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο να δίνουν μεγάλη σημασία στα χαρακτηριστικά της ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας: Με τον όρο ενεργητική ασφάλεια νοούνται τα συστήματα και οι τεχνολογικές καινοτομίες (όπως ABS, Traction Control, Electronic Valve Assist, Electronic Brakeforce Distribution, Anti-Slib Regulation, Modulate System Regulation, Electronic Stability Program) που εφαρμόζονται στο σύστημα των φρένων, στην ισχύ του κινητήρα -απαραίτητη σε περιπτώσεις προσπεράσματος- ή όπως είναι η αποτελεσματικότητα των φώτων ακόμη και η ικανότητα του κλιματισμού να εξασφαλίζει στον οδηγό συνθήκες τέτοιες που να του επιτρέπουν να συγκεντρώνεται στην οδήγηση. Η νέα τεχνολογία στα ακουστικά συστήματα και bluetooth επικοινωνίας συμβάλλουν επιπλέον στην απρόσκοπτη και χωρίς εμπόδια οδήγηση.
Με τον όρο παθητική ασφάλεια δίνεται ιδιαίτερη σημασία στον τομέα της σταθερότητας και του κρατήματος στο δρόμο με στόχο την πρόληψη και αποτροπή ενός ενδεχομένου ατυχήματος. Στην περίπτωση , όμως, που το ατύχημα είναι αναπόφευκτο είναι το αμάξωμα εκείνο και ο εξοπλισμός του (π.χ. αερόσακοι, συστήματα πρόληψης πυρκαγιάς,ζώνες ασφαλείας, επενδύσεις, κατασκευή με χάλυβα υπερ-υψηλής αντοχής κοκ) που διαδραματίζει τον κυριότερο ρόλο στην ελαχιστοποίηση του τραυματισμού.
Στα πλαίσια της ανθρωποκεντρικής φιλοσοφίας της ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ Α.Ε.οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές αυτοκινήτων LANCIA, FIAT, ALFA ROMEO, FIAT PROFESSIONAL, CHRYSLER, JEEP, DODGE “υποχρεώνονται” να γνωρίσουν στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις της ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ Α.Ε. στον ανατολικό κόμβο της Κομοτηνής σε εξαντλητικά test drive την ασφάλεια που παρέχουν οι κορυφαίοι κατασκευαστές οχημάτων τους οποίους εκπροσωπεί με υπευθυνότητα και συνέπεια το συγκρότημα ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ Α.Ε.
ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Α.Ε.
Εμπορία Αυτοκινήτων – Ανταλλακτικά – Συνεργείο – Βαφείο – Φανοποιεία
2ο χιλ. Κομοτηνής – Ροδίτη
Τηλεφωνικό κέντρο : 2531081520
Συνεργείο : 2531081522
Fax : 2531022056
Mail Fiat : [email protected]
Mai Jeep : [email protected]
Site : www.tzabazlis.gr