Ειδική ομάδα εκπαιδευτικών – καθηγητών του Υπουργείου Παιδείας έκανε πρόσφατα την εμφάνισή της στην πόλη της Κομοτηνής. Σκοπός της επίσκεψης αυτής στην πόλη μας των καθηγητών ήταν η προσέλκυση ντόπιων συνεργατών τους, οι οποίοι θα απασχοληθούν σε νέο ευρωπαϊκό πρόγραμμα που αφορά την ενίσχυση διδασκαλίας των μουσουλμανοπαίδων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η αμοιβή των εκπαιδευτικών αυτών που θα κληθούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους και θα ενταχθούν στο πρόγραμμα ανέρχεται στο ποσό των 17 ευρώ ανά ώρα, γεγονός που κάνει τις θέσεις αυτές περιζήτητες στον κύκλο των εκπαιδευτικών, διορισμένων και μη.
Οι υπεύθυνοι όμως του προγράμματος και του Υπουργείου Παιδείας δεν τα ζύγιζαν καλά τα πράγματα και σκέφτηκαν να κάνουν τη δουλειά τους απλά και μόνο για να την κάνουν και να ξεμπερδεύουν μια ώρα αρχύτερα..
Προκειμένου λοιπόν, να μη δημιουργήσουν αντιδράσεις στους εκπαιδευτικούς επέλεξαν για το πρόγραμμα καθηγητές, οι οποίοι όμως είναι ήδη διορισμένοι σε σχολεία στη Ροδόπη. Αναφέρεται χαρακτηριστικά η περίπτωση του Ιεροσπουδαστηρίου όπου οι καθηγητές που διδάσκουν ήδη τις πρωινές ώρες τους μαθητές, θα τους διδάσκουν και τις απογευματινές ώρες στα πλαίσια του προγράμματος ενισχυτικής διδασκαλίας.
Το γεγονός αυτό, του αποκλεισμού από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα νέων αδιόριστων εκπαιδευτικών, προκάλεσε ήδη πολλές αντιδράσεις μέσα στους κύκλους της εκπαίδευσης. Γίναμε δέκτες πολλών παραπόνων, τα οποία και μεταφέρουμε. Χαρακτηριστικά, νέοι εκπαιδευτικοί αναρωτιούνται «αν αυτοί οι ήδη διορισμένοι δάσκαλοι ήταν σωστοί στη δουλειά τους θα μάθαιναν ήδη τα παιδιά την ελληνική γλώσσα. Όταν δεν μπορούν να μάθουν το πρωί την ελληνική γλώσσα καλά, πως θα την μάθουν το απόγευμα με τους ίδιους δασκάλους;».
Τόσοι και τόσοι νέοι άνεργοι και αδιόριστοι εκπαιδευτικοί υπάρχουν στην περιοχή μας, νέοι άνθρωποι με όρεξη, που τρέχουν σε ιδιαίτερα από σπίτι σε σπίτι με λιγότερα χρήματα. Για ποιο λόγο οι υπεύθυνοι του προγράμματος δεν προτίμησαν νέους άνεργους εκπαιδευτικούς προκειμένου να λυθεί έστω και προσωρινά το πρόβλημα της ανεργίας στον κλάδο;
Για ποιο λόγο δεν πήραν νέους εκπαιδευτικούς, τους οποίους θα μπορούσαν να δώσουν και κατευθύνσεις πάνω στις οποίες θα γινόταν η ενισχυτική διδασκαλία, καθώς ως γνωστόν οι παλιοί εκπαιδευτικοί είναι και λίγο «σκληροί» και της άποψης ότι «εμείς τα ξέρουμε όλα»; Δεν τους ενδιαφέρει το αποτέλεσμα του προγράμματος αυτού;
Στην όλη υπόθεση, επίσης, ως αστεία μόνο μπορεί να χαρακτηριστεί και η στάση των αρμόδιων φορέων της περιοχής για την εκπαίδευση. Όταν ρωτάς την γνώμη τους και επισημαίνεις το πρόβλημα, η απάντηση που παίρνεις είναι «εμείς δεν παίρνουμε θέση γιατί πρόκειται για ανεξάρτητο ευρωπαϊκό πρόγραμμα και δεν είναι στις αρμοδιότητές μας» !