Μήνυμα να μην συνθηματολογούν ανεύθυνα και οδηγούν τον κόσμο στην επιζήμια λογική τού «δεν πληρώνω» απηύθυνε από τη Βουλή ο υπουργός Υποδομών.
Στη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου για την αναδιοργάνωση της ΥΠΑ, ο Δημήτρης Ρέππας διασταύρωσε τα πυρά του με τον Δ.Παπαδημούλη, κατηγορώντας τον ΣΥΡΙΖΑ ότι υιοθετεί κάθε αίτημα, ακόμα και αν είναι αντικρουόμενο ως προς στόχους και επιδιώξεις.
Νωρίτερα, ο κ. Παπαδημούλης είχε κατηγορήσει την κυβέρνηση ότι κυβερνά με τη λογική τού «διαίρει και βασίλευε».
«Εσείς κατακερματίζετε την ελληνική κοινωνία και ακολουθείτε το ‘διαίρει και βασίλευε’, γιατί υιοθετείτε κάθε αίτημα ομάδων ακόμη κι αν είναι αντικρουόμενο ως προς τις επιδιώξεις και τους στόχους τους. Αυτό δείχνει πολιτική αδυναμία για τους πολιτικούς και συνδικαλιστική αδυναμία για τους συνδικαλιστές» είπε ο κ. Ρέππας.
Αναφερόμενος στο θέμα που και πάλι τέθηκε στη συζήτηση για όσους δεν πληρώνουν διόδια και εισιτήριο στις αστικές συγκοινωνίες, ο κ. Ρέππας τόνισε ότι βεβαίως ενισχύονται από το κράτος οι υπηρεσίες κοινωνικού χαρακτήρα, όμως ένα μέρος τους πρέπει να αναλαμβάνεται από τον ίδιο το χρήστη.
«Το κράτος κατανέμει τα βάρη σε όλους τους Έλληνες. Όπως πληρώνουν οι Αθηναίοι αποζημιώσεις στους αγρότες, έτσι γίνεται και για κείνους που δεν απολαμβάνουν υπηρεσίες της πρωτεύουσας» τόνισε.
«Πιστεύετε αλήθεια ότι όσοι δεν πληρώνουν διόδια εκτελούν εντολές ενός κόμματος;» ρώτησε τον υπουργό ο κ. Παπαδημούλης και πρόσθεσε πως ο κόσμος δεν αντέχει άλλο, και, κανονικά, στα διόδια οι πολίτες θα πρέπει να επιδοτούνται για να περάσουν έτσι όπως είναι η κατάσταση των δρόμων.
«Όλοι πρέπει να σεβόμαστε τους κανόνες οι οποίοι όταν θεσπίζονται περιορίζουν τους ισχυρούς και ωφελούν τους αδύναμους» απάντησε ο κ. Ρέππας και απευθυνόμενος προς την πτέρυγα των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, τους κάλεσε να μην ενθαρρύνουν τις δυνάμεις εκείνες που υπονομεύουν την τήρηση των κανόνων.
«Δεν έχει τέλος αυτό. Η διαδικασία αυτή οδηγεί σε δρόμους χωρίς διέξοδο», σημείωσε και συμπλήρωσε πως τελικώς θα επιβληθεί το δίκαιο του πιο ισχυρού, απευθύνοντας το ερώτημα: «Αυτό θέλουμε; Το δίκιο του ισχυρού ή την ισχύ του δικαίου που μας καλύπτει όλους».
Εξήγησε επιπλέον πως με το να μην πληρώνει κάποιος το αντίτιμο των διοδίων στερεί από τον «κουμπαρά» με τον οποίο θα πληρωθεί η κατασκευή των δρόμων, αφού στα 8,7 δισ. που είναι η δαπάνη για τα έργα, τα 2,8 δισ. ευρώ προβλέπεται να προέλθουν από τα έσοδα των διοδίων.
«Ποιος θα πληρώνει 100 εκατ. ευρώ το χρόνο για τη συντήρηση της Εγνατίας οδού; Δεν πρέπει για πληρώνονται διόδια για τμήματα δεκάδων χιλιομέτρων έτοιμα και αυτοτελή;».
Σχετικά με την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων τόνισε ότι η συζήτηση δεν μπορεί παρά να καταλήξει σε έναν επανασχεδιασμό, ο οποίος θα προβλέπει οπωσδήποτε και τη μείωση του ύψους των διοδίων σε δραστικό ποσοστό, ιδίως σε δρόμους που δεν έχουν κατασκευαστεί.
Επισήμανε ότι οι προτάσεις της κυβέρνησης, μεταξύ των άλλων, προβλέπουν αναλογική χρέωση, η οποία θα συμπεριλαμβάνεται σε μία νέα συμφωνία, «αν προκύψει».
«Φρένο» στο Κίνημα
Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με πληροφορίες του BHMAonline, το υπουργείο Υποδομών θα διαβιβάζει στις κοινοπραξίες που κατασκευάζουν τα μεγάλα οδικά έργα τα ονόματα και τις διευθύνσεις των ιδιοκτητών οχημάτων, που διέρχονται από τους σταθμούς διοδίων χωρίς να πληρώνουν.
Τις επόμενες ημέρες, το υπουργείο θα ενημερώσει «τους ιδιοκτήτες των οχημάτων που διέρχονται από σταθμούς διοδίων χωρίς να καταβάλλουν τέλος διοδίου, ότι πρόκειται να διαβιβάζει στις παραχωρησιούχες εταιρείες, απαντώντας σε σχετικά αιτήματά τους, στοιχεία ιδιοκτητών και ειδικότερα Όνομα, Επώνυμο και Διεύθυνση Ιδιοκτήτη, όπως περιέρχονται στο Αρχείο Αδειών Κυκλοφορίας.. κατά την ημερομηνία της άρνησης καταβολής διοδίου».
Το υπουργείο Υποδομών έχει προσχωρήσει σε αυτή την κίνηση, έπειτα από την θετική ανταπόκριση σε σχετικό ερώτημα, που υπέβαλλε στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.