Τον «Γολγοθά» που βίωσε η μητέρα του προκειμένου να καταφέρει να κλείσει μια θέση με τα ΚΤΕΛ Ροδόπης για την επιστροφή της στην Κομοτηνή από τη Θεσσαλονίκη, περιγράφει ένας Κομοτηναίος σε επιστολή καταγγελίας του που κοινοποίησε στη «Φωνή της Ροδόπης».
Σύμφωνα με την καταγγελία, η μητέρα του συμπολίτη μας αγόρασε από την Κομοτηνή εισιτήριο μετ’ επιστροφής από τη Θεσσαλονίκη όμως όταν ήρθε η ώρα να επιστρέψει αδυνατούσε να κλείσει τη θέση -που είχε προπληρώσει- επειδή τα γραφεία του ΚΤΕΛ Ροδόπης στον Υπεραστικό Σταθμό «Μακεδονία» ήταν κλειστά.
Ακολουθεί, αυτούσια η καταγγελία:
«Στις 28/04/2024, η μητέρα μου αγόρασε από το εκδοτήριο του ΚΤΕΛ Ροδόπης στην Κομοτηνή εισιτήριο «Ολόκληρο με Επιστροφή» αξίας 50 ευρώ για το δρομολόγιο Κομοτηνή – Θεσσαλονίκη – Κομοτηνή. Ταξίδεψε από την Κομοτηνή προς την Θεσσαλονίκη στις 30/04/2024.
Στις 05/05/2024 έγιναν 4 ανεπιτυχές κλήσεις προς το εκδοτήριο Θεσσαλονίκη για την κράτηση θέσης επιστροφής στην Κομοτηνή στον αριθμό 2310595419 σε ώρες λειτουργίας του εκδοτηρίου για το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Κομοτηνή στις 06/05/2024 και ώρα 12:30 ενώ υπήρχαν ακόμα διαθέσιμες θέσεις. Το τηλεφωνικό κέντρο απαντούσε στις κλήσεις όμως μετά από αναμονή και το ηχογραφημένο μήνυμα «Όλοι οι εκπρόσωποι μας αυτοί την στιγμή είναι απασχολημένοι, Περιμένετε να εξυπηρετηθείτε το συντομότερο δυνατόν», συνεχιζόταν η κλήση με το ηχογραφημένο μήνυμα «Αντίο» και τερματιζόταν.
Η ίδια διαδικασία επαναλήφθηκε άλλες 12 φορές στις 06/05/2024. Έπειτα πραγματοποιήθηκε κλήση στο εκδοτήριο εισιτηρίων της Κομοτηνής στο τηλέφωνο 2531022912 όπου σε 2 κλήσεις η υπάλληλος αναφέρθηκε ως αναρμόδια για την κράτηση θέσης από Θεσσαλονίκη προς Κομοτηνή και μας απεύθυνε στο ίδιο τηλέφωνο της Θεσσαλονίκης. Όταν ζητήθηκε να μιλήσουμε με υπεύθυνο μας παρέπεμψε στο 2531070900 όπου είναι το γραφείο προέδρου του ΚΤΕΛ όπου και αφήσαμε ηχογραφημένο μήνυμα σε σχετικό τηλεφωνητή που απαντούσε.
Μετά από αρκετές προσπάθειες επικοινωνίας συνδεθήκαμε με εκπρόσωπο του ΚΤΕΛ Ροδόπης στην Θεσσαλονίκη ο οποίος μας ενημέρωσε ότι δεν υπάρχει διαθέσιμη θέση με το δρομολόγιο των 12:30. Συνεπώς αναγκαστήκαμε να πάρουμε το δρομολόγιο των 18:30 και να περιμένουμε για 6 ώρες ως αποτέλεσμα μη εξυπηρέτησης από το ΚΤΕΛ Ροδόπης.
Με την παρούσα αναφορά, εκφράσω την ανησυχία μου προς κάθε αρμόδιο:
Την μη τήρηση του Κανονισμού Δικαιωμάτων Επιβατών τακτικών και έκτακτων γραμμών με οδικά μέσα δημόσιας μεταφοράς (λεωφορεία, τρόλεϊ) και μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ) – Υπ. Απόφαση 362897/2023 ως προς τη
- Μέριμνα για τη διάθεση στο επιβατικό κοινό των εισιτηρίων λαμβάνοντας κάθε εφικτό μέτρο καθώς δεν υπήρχε καμία έγκαιρη τηλεφωνική ανταπόκριση στο εκδοτήριο του ΚΤΕΛ Ροδόπης στη Θεσσαλονίκη ούτε η σχετική εξυπηρέτηση από το εκδοτήριο ΚΤΕΛ Ροδόπης στην Κομοτηνή
- Την ενημέρωση, πληροφόρηση, εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού (Παρ.3ηθ – Άρθρο 5 Υπ. Απόφαση 362897/2023). Δεν υπάρχει αναρτημένο επικαιροποιημένο ωράριο λειτουργίας εκδοτηρίου, δεν υπάρχει επαρκές ανθρώπινο δυναμικό για να εξυπηρετήσει το επιβατικό κοινό την περίοδο των εορτών.
- Τη παροχή έγκυρης πληροφόρηση για τις υπηρεσίες που προσφέρει το ΚΤΕΛ Ροδόπης μέσω των διαδικτυακών του τόπων.
Συμπερασματικά:
- Απουσία έγκαιρης τηλεφωνικής ανταπόκρισης στο εκδοτήριο Θεσσαλονίκης.
- Απουσία επικαιροποιημένου εορταστικού ωραρίου λειτουργίας εκδοτηρίου.
- Ελλιπής στελέχωση εκδοτηρίων, ιδίως κατά περιόδους αιχμής.
- Απουσία επαρκούς ενημέρωσης για τις υπηρεσίες μέσω της υπάρχουσας ιστοσελίδας.
- Την μη τήρηση της οδηγίας (ΕΕ) 2019/882 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιών – περί της προσβασιμότητας υπηρεσιών ηλεκτρονικής έκδοσης εισιτηρίων (Παρ.2γγ – Άρθρο 3 Νόμος 4994/2022)ως προς τη
- Πλατφόρμα ηλεκτρονικής – onlineαγοράς και κράτησης εισιτηρίων του ΚΤΕΛ Ροδόπης (ktelrodopis.e-ticketing.gr) καθώς δεν διαθέτει καμία μέριμνα για την Χρήση Ανοιχτού Εισιτηρίου για την κράτηση θέσης σε δρομολόγια του ΚΤΕΛ όπως διαθέτουν οι πλατφόρμες άλλων 26 ΚΤΕΛ στην Ελλάδα που αναφέρονται αναλυτικά στο Παράρτημα 1 του παρόντος. Συνεπώς προκύπτει άνιση μεταχείριση επιβατών και δημιουργείται μια σειρά προβλημάτων για τους κατόχους Ανοιχτού Εισιτηρίου.Αυτή θέτει τους κατόχους Ανοιχτού Εισιτηρίου σε μειονεκτική θέση, καθώς ενδέχεται να βρεθούν χωρίς θέση σε λεωφορείο, ιδιαίτερα σε περιόδους αιχμής, όπως και συνέβη σε εμάς.
Συμπερασματικά:
- Απουσία δυνατότητας κράτησης θέσης με Χρήση Ανοιχτού Εισιτηρίου στην πλατφόρμα ηλεκτρονικής έκδοσης εισιτηρίων (ktelrodopis.e-ticketing.gr), σε αντίθεση με 26 ΚΤΕΛ πανελλαδικά.
- Μη συμμόρφωση της πλατφόρμας ηλεκτρονικής έκδοσης εισιτηρίων (ktelrodopis.e-ticketing.gr) στις απαιτήσεις προσβασιμότητας υπηρεσιών ηλεκτρονικής έκδοσης εισιτηρίων.
- Η άνιση μεταχείριση επιβατών οδηγεί σε κοινωνικό αποκλεισμό και περιορισμό της πρόσβασης σε βασικές υπηρεσίες μεταφοράς.
Η παρούσα αναφορά υποβάλλεται με αίσθημα υπευθυνότητας ενός πολίτη ως προς την πολύ δυσάρεστη εμπειρία που βιώσαμε εγώ και η μητέρα μου.Η αδυναμία εξυπηρέτησης και η παραβίαση των κανονισμών μας προκάλεσαν σημαντική ταλαιπωρία και ψυχική οδύνη.
Ως ενεργοί πολίτες, οφείλουμε να διεκδικούμε υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, συμβατές με τις απαιτήσεις της εποχής. Η ψηφιοποίηση αποτελεί βασικό πυλώνα ανάπτυξης και ευημερίας, προσφέροντας ευκολία, ταχύτητα και αποτελεσματικότητα. Η Κομοτηνή μας οφείλει να αποτελεί πόλη πρότυπο και παράδειγμα προς μίμηση για την κοινωνία.
Ευελπιστούμε για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του ζητήματος καθώς μελλοντικά επηρεάζει όλο το επιβατικό κοινό και παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες».