Στα 46 ανέρχονται μέχρι αυτή την ώρα τα επιβεβαιωμένα θύματα που έχουν ανασυρθεί από την διαλυμένη επιβατική αμαξοστοιχία που συγκρούστηκε με εμπορική, στην περιοχή της Λάρισας, στα Τέμπη, όπως ανέφερε λίγο νωρίτερα σε επίσημη ενημέρωση ο εκπρόσωπος Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, πύραρχος, Βασίλης Βαθρακογιάννης.
Πάντως, το γραφείο Τύπου της Πυροσβεστικής νωρίτερα είχε κάνει λόγο για 47 νεκρούς
Παράλληλα όπως ανέφερε από το βαγόνι-εστιατόριο έχουν ανασυρθεί 7 απανθρακωμένες σοροί!
Όπως τόνισε «οι ενέργειες επικεντρώνονται στο βαγόνι-εστιατόριο που είχε καταπλακωθεί από το βαγόνι της δεύτερης θέσης και η εκτίμηση είναι ότι μέχρι το μεσημέρι θα έχει ολοκληρωθεί η απομάκρυνσή του.Γίνεται, απομάκρυνση του επιβατικού βαγονιού που βρίσκεται από πάνω, και στη συνέχεια θα πραγματοποιηθεί απομάκρυνση του συμπιεσμένου και σε σχήμα «Γ» βαγονιού – εστιατορίου. Για τη συνέχιση της επιχείρησης έρευνας και απεγκλωβισμού, θα πρέπει να γίνουν κοπές μετάλλων με ειδικά μηχανήματα και τμηματική αφαίρεση των μεταλλικών στοιχείων τους. Εκτιμάται, ότι μέχρι το μεσημέρι, θα ολοκληρωθεί η απομάκρυνση του εν λόγω βαγονιού».
Στον εισαγγελέα οδηγείται ο σταθμάρχης
Την πόρτα του εισαγγελέα θα περάσει ο σταθμάρχης της Λάρισας ο οποίος είχε βάρδια τη νύχτα της Τρίτης και όπως φαίνεται από το δικό του λάθος έγινε η σφοδρή σύγκρουση των δύο τρένων. Αρχικά είχε αναφέρει πως το λάθος οφείλεται στο σύστημα και το κατάλαβε όταν πληροφορήθηκε τι είχε συμβεί τελικά παραδέχθηκε πως το φταίξιμο ήταν δικό του καθώς έβαλε το τρένο στις λάθος ράγες.
Ο 60χρονος αντιμετωπίζει σοβαρότατα αδικήματα. Ο εισαγγελέας αναμένεται ότι θα του απαγγείλει ποινική δίωξη για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών από το οποίο προήλθε ως αποτέλεσμα θάνατος πολλών ατόμων, ένα αδίκημα με κακουργηματικό χαρακτήρα, που με βάση και την πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα (άρθρο 291 Π.Κ.) επισύρει ποινές από 10 χρόνια κάθειρξη ως και ισόβια.
Επίσης, θα ασκηθούν διώξεις για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή και σωματικές βλάβες από αμέλεια και κατά συρροή. Η προφυλάκιση του θεωρείται σίγουρη.
Μετά την άσκηση ποινικής δίωξης σε βάρος του σταθμάρχη, αναμένεται η υπόθεση να εισαχθεί στην Ολομέλεια του Εφετείου της Λάρισας προκειμένου η υπόθεση να ανατεθεί σε εφέτη ειδικό ανακριτή.
Πάντως η έρευνα αναμένεται να επεκταθεί και πέρα από τον σταθμάρχη αναζητώντας τις ενδεχόμενες ευθύνες και παραλείψεις άλλων προσώπων, που συνδέονται και έχουν καθοριστικό ρόλο στις εγκαταστάσεις, λειτουργία, κ.λπ. του σιδηροδρομικού δικτύου.
«Οι λαμαρίνες έκοβαν σαν λεπίδες»
Στην πορεία των ερευνών η οποία γίνεται σε πυρετώδεις ρυθμούς και στο που επικεντρώνονται αναφέρθηκε ο Εκπρόσωπος Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, επιπυραγός Ιωάννης Αρτοποιός μίλησε σήμερα στην ΕΡΤ για την πορεία των ερευνών και το πού επικεντρώνονται πλέον.
Όπως ανέφερε οι επιχειρήσεις πραγματοποιούνταν μέχρι και τη νύχτα ενώ σήμερα με το πρώτο φως της ημέρας αυτή συνεχίζεται από τα σωστικά συνεργεία ανάμεσα στο δεύτερο και το τρίτο κατά σειρά βαγόνι του συρμού που είναι αυτό της δεύτερης θέσης.Τα δύο βαγόνια έχουν συντριβεί δημιουργώντας ένα «αποκαλυπτικό» σκηνικό ενώ συγκλονίζει δηλώνοντας πως οι σοροί που ανασύρονται από εκεί είναι σε πολύ κακή κατάσταση.
«Βλέπουν ότι υπάρχουν άτομα σε πολύ κακή κατάσταση λόγω της σύγκρουσης και της σύνθλιψης των δύο βαγονιών. Έχουμε τοποθετήσει ήδη δύο σορούς σε σάκους. Σε αυτό το σημείο που είναι σε εξέλιξη η επιχείρηση υπάρχουν αρκετοί άνθρωποι εκεί που λόγω του φορτίου και της έντασης της σύγκρουσης είναι σε κακή κατάσταση», ανέφερε.
Και πρόσθεσε: «Η επιχείρηση αυτή θα έχει συνέχεια για να παραδώσουμε όλους τους ανθρώπους στους συγγενείς τους. Δεν είναι δυνατόν να πούμε αυτή τη στιγμή πόσα άτομα είναι εκεί. Βρέθηκαν σε ένα σημείο που όλο το φορτίο πέρασε πάνω από το σώμα τους και αυτή τη στιγμή γίνεται διαχείριση για να τους ανασύρουμε».
Το πιο σοκαριστικό, όπως ανέφερε είναι πως «το σημείο που εκδηλώθηκε η πυρκαγιά και το μεγαλύτερο θερμικό φορτίο. Βρέθηκαν όλοι αυτοί οι άνθρωποι αστραπιαία να συνθλίβονται από τα βαγόνια και στη συνέχεια να φλέγονται».
Σε δηλώσεις του στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΣΚΑΙ είπε επίσης πως «τα τρία πρώτα βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας δέχθηκαν όλο το φορτίο και την σφοδρότητα της συγκρούσης. Οι λαμαρίνες λειτούργησαν σαν λεπίδες, έκοβαν ό,τι έβρισκαν μπροστά τους σε αστραπιαίο χρόνο».