Η κυβέρνηση της ΝΔ δυστυχώς δεν έχει επαφή με την πραγματικότητα και για ακόμη μια φορά αντί να συζητάει με τη νέα γενιά του τόπου μας και να αφουγκράζεται τα προβλήματά της είναι συνεχώς απέναντι της και της κουνάει το δάχτυλο
Γράφει ο Γιώργος Δημητριάδης
Πρόεδρος Πανελλήνιου Συλλόγου Άνεργων Πτυχιούχων κατά του Brain Drain
Μέλος Δ.Σ. ΙΝΕ/ΓΣΕΕ ΑΜΘ
Με πρόσχημα τη δυσλειτουργία της βιβλιοθήκης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, η κυβέρνηση πυροδότησε ένταση ανάμεσα σε αστυνομία και άοπλους φοιτητές με αποτέλεσμα τα ΜΑΤ να χτυπήσουν με βομβίδα κρότους λάμψης σε ευθεία βολή έναν νεαρό φοιτητή στέλνοντας τον αιμόφυρτο στο νοσοκομείο.
Αφού λοιπόν κατηγόρησε, συκοφάντησε και στοχοποίησε για ακόμη μία φορά τους νέους του τόπου μας, χαρακτηρίζοντάς τους ως μπαχαλάκηδες, που βανδαλίζουν και βιαιοπραγούν κατά των αστυνομικών, επιβάλλει τα ΜΑΤ για να επαναφέρει την τάξη στα πανεπιστήμια τα οποία παρουσιάζονται ως κέντρα ανομίας και παραβατικότητας. Άλλωστε, αυτό φαίνεται να είναι και μια καλή στρατηγική αφού έχει ήδη πείσει αρκετούς πολίτες πως η πανεπιστημιακή αστυνομία θα συμβάλλει στην ασφάλεια των φοιτητών.
Η πραγματική αιτία όμως, δεν είναι η κατασκευή νέας βιβλιοθήκης αλλά η επιβολή ενός ολοκληρωτικού καθεστώτος το οποίο θα απαξιώνει το Δημόσιο Πανεπιστήμιο, θα δίνει το δικαίωμα πρόσβασης σε λίγους και θα ενισχύει τον αποκλεισμό ατόμων από αυτό.
Η εγκατάσταση της πανεπιστημιακής αστυνομίας θα είναι το πρόσχημα που θα έχει ως βασικό στόχο την καταστολή, τη φίμωση, την καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, τη κατάλυση του διαλόγου και την υπονόμευση του δημοκρατικού κλίματος, αναπαράγοντας τη βία και την ανομία που προσβάλλουν την ανθρώπινη προσωπικότητα, υπονομεύουν τη δημοκρατία και ενσπείρουν τον φόβο και την ανασφάλεια στα πανεπιστημιακά έδρανα.
Το όραμα της κυβέρνησης βέβαια φάνηκε από παλιά, όταν κατέρρευσε η χρηματοδότηση στα πανεπιστήμια και μ’ ένα νόμο κατέστησε τη γνώση απαξιωμένη, απολύοντας διοικητικούς υπαλλήλους και μειώνοντας τα κονδύλια για την έρευνα και την καινοτομία.
Το έργο αυτό συνεχίζει και σήμερα αφού πέρυσι με την ελάχιστη βάση εισαγωγής αφαίρεσε τη δυνατότητα πρόσβασης στα ελληνικά πανεπιστήμια σε 40.000 υποψήφιους, ακόμη και άριστους μαθητές, ενώ φέτος δεν θα διεκδικήσουν μία θέση άλλοι 9.000, στέλνοντάς τους ως πελατεία στα ιδιωτικά κολέγια, τα οποία εξισώθηκαν με τα δημόσια πανεπιστήμια.
Και αφού έλαβε ένα ηχηρό μήνυμα από τους φοιτητές με τον καταποντισμό της ΔΑΠ- ΝΔΦΚ στις φοιτητικές εκλογές, έρχεται να τις καταργήσει. Ως ένα σημείο ορθός έπραξε ώστε να γίνει επιτέλους η αρχή για την κατάργηση των παρατάξεων στο πανεπιστήμιο, όμως ο τρόπος που έγινε ήταν με εντελώς λάθος πρόσχημα, αφού η θεμέλιος λίθος αυτής της απόφασης υπήρξε η ήττα και μόνο της Α και ΟΥ. Ότι δεν μας βολεύει λοιπόν το καταργούμε έτσι απλά πλέον, μέσα σε μία μέρα. Τέτοιες πράξεις δεν θυμίζουν σε τίποτα δημοκρατικό πολίτευμα όμως.
Η διαπλοκή και οι πελατειακές σχέσεις που εκτυλίσσονται δεν έχουν τέλος, καθώς το νέο νομοσχέδιο που προωθεί η κ. Κεραμεως για τα ΑΕΙ, φέρνει ένα μοντέλο διοίκησης, όπου το πλήρη έλεγχο θα έχει ένα Συμβούλιο Διοίκησης που θα απαρτίζεται από εκτελεστικούς διευθυντές και managerτης αρεσκείας της, καθιερώνοντας μία αυταρχική ηγεσία προς αυτά. Άλλωστε η τοποθέτηση manager, φαίνεται πως αποτελεί λύση πασπαρτού σε όλες τις υπηρεσίες, όπως στον ΕΦΚΑ, τη ΔΕΗ, τον ΟΑΕΔ κα. Μάλιστα δε τo Συμβούλιο Διοίκησης θα αποτελείται από 6 εσωτερικά μέλη ΔΕΠ του ΑΕΙ και 5 εξωτερικά μέλη, από πανεπιστήμια του εξωτερικού ή διεθνών οργανισμών, ενώ ο Πρύτανης δεν θα εκλέγεται από τους καθηγητές του πανεπιστημίου, αλλά μόνο από τα μέλη του Συμβουλίου. Αν για παράδειγμα αυτή τη στιγμή ένας Πρύτανης εκλέγεται από 500 μέχρι 3.000 καθηγητές, οι Πρυτάνεις εφεξής θα εκλέγονται μόνο από τα 11 μέλη της νέας διοίκησης, εκ των οποίων τα 5 δεν ανήκουν καν στο εκάστοτε πανεπιστήμιο.
Όπως είναι αντιληπτό, οι παραπάνω πολιτικές έχουν ως στόχο την πλήρη διάλυση του ελληνικού Πανεπιστημίου και τη μετατροπή του σε Πανεπιστήμιο ΑΕ.
Σε ένα σύγχρονο Πανεπιστήμιο:
- Δεν υπάρχουν κοινωνικές ανισότητες.
- Η κυβέρνηση αυξάνει τον προυπολογισμό για την εκπαίδευση
- Αναδιοργανώνει το εκπαιδευτικό σύστημα με νέο και αναβαθμισμένο πρόγραμμα σπουδών.
- Παρέχει επαρκή μέσα και κατάλληλο προσωπικό για την προαγωγή των Επιστημών.
- Ενισχύει τα Ερευνητικά Προγράμματα.
- Οι φοιτητές εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, καλλιεργούν το πνεύμα τους και αισθάνονται ασφάλεια.
Η κυβέρνηση της Ν.Δ δυστυχώς δεν έχει επαφή με την πραγματικότητα και για ακόμη μια φορά αντί να συζητάει με τη νέα γενιά του τόπου μας και να αφουγκράζεται τα προβλήματά της είναι συνεχώς απέναντι της και της κουνάει το δάχτυλο. Αυτό όμως το πλέγμα αποτυχίας, αδιαφορίας και υποτίμησης της νέας γενιάς είναι άκρος επικίνδυνος συνδυασμός για το μέλλον της χώρας. Ως απότοκος του παραπάνω προβλήματος φαίνεται να είναι τα τεράστια ποσοστά ανεργίας στους νέους ανθρώπους, τα βασικά προβλήματα βιοπορισμού τους αλλά και η φυγή των νέων ανθρώπων στο εξωτερικό.
Οι νέοι όμως ευτυχώς, όπως φάνηκε και από το περιστατικό στο ΑΠΘ, στέκονται εμπόδισε όποια προσπάθεια χειραφέτησης και υποδούλωσης, καταγγέλλουν τις αυθαιρεσίες, στηλιτεύουν τη σήψη της κοινωνίας, παλεύουν για την ελεύθερη πρόσβαση τους στα πανεπιστήμια, επιδιώκουν τη γνώση και τη μόρφωση και πασχίζουν μ’ όλες τις δυσκολίες και αντιξοότητες για να χτίσουν μία υγιή ζωή, μία ζωή που τους αξίζει.
Το πρόβλημα για την εξουσία είναι ότι η αποδοκιμασία των νέων εύκολα μετατρέπεται σε αποδοκιμασία όλων.