Σε συγκέντρωση έξω από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης και ακολούθως πορεία προς το Δημαρχείο και την Πλατεία Ειρήνης, καλεί ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης για την Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου.
Σε δήλωση του ενόψει της πρώτης ημέρας του σχολικού έτους, ο Πρόεδρος του εκπαιδευτικού συλλόγου Στέφανος Μακρυγιάννης σημειώνει ότι «η κυβέρνηση χρησιμοποιεί την αναγκαιότητα του εμβολιασμού ως εργαλείο διαχωρισμού των εργαζόμενων ανοίγοντας άλλον έναν ακόμα δρόμο για την καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων» προσθέτοντας ότι «τα μέτρα που επιβάλλει στοχεύουν στην αντιμετώπιση της πανδημίας αλλά την συγκάλυψη των εγκληματικών ευθυνών της».
Αναλυτικά, η δήλωση του κ. Μακρυγιάννη:
«Σήμερα 13 Σεπτεμβρίου οι εκπαιδευτικοί της τάξης και της πράξης υποδεχόμαστε ξανά τους μαθητές και μαθήτριές μας στα σχολεία έτοιμοι/ες να δώσουμε σε κάθε παιδί ακόμα και την ψυχή μας για άλλη μια σχολική χρονιά.
Η σχολική χρονιά ξεκινά με νωπές στη μνήμη μας τις πυρκαγιές που άφησαν χιλιάδες παιδιά χωρίς οικογενειακό εισόδημα, ξεκινά με δεκάδες χιλιάδες παιδιά αποκλεισμένα από την τριτοβάθμια εκπαίδευση λόγω της της επιβολής της βάσης εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) από το Υ.ΠΑΙ.Θ., την απροκάλυπτη εξυπηρέτηση των συμφερόντων των εμπόρων της παιδείας και των ιδιωτικών κολεγίων.
Η χρονιά ξεκινά και πάλι με μεγάλα κενά εκπαιδευτικών. Στην Α/βάθμια Εκπαίδευση Ροδόπης παραμένουν 74 κενά πράγμα που σημαίνει 1780 διδακτικές ώρες χαμένες από την πρώτη εβδομάδα! Ειδικά οι υποστηρικτικοί θεσμοί στενάζουν: 45% έλλειψη ωρών στην παράλληλη, 100% στα τμήματα υποδοχής όπου δεν έχει γίνει καμιά πρόσληψη. Μικρότερες αλλά σημαντικές ελλείψεις υπάρχουν σε όλες ανεξαιρέτως τις ειδικότητες.
Η χρονιά ξεκινά με τον αναχρονιστικό, ταξικό και αυταρχικό νόμο 4823/2021 να έχει ψηφιστεί και τα στελέχη εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας να απειλούν ανοιχτά με ψεύδη και τρομοκρατικές δηλώσεις τους/τις εκπαιδευτικούς στα ενημερωτικά σεμινάρια έναρξης της χρονιάς.
Μαζί με το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο διαμορφώνεται ένα σχολείο με αντιδραστικό πρόσημο, στο οποίο το σύνολο σχεδόν των αποφάσεων λαμβάνεται από μονοπρόσωπα όργανα ενώ τα περισσότερα από τα δικαιώματα των μαθητ(ρι)ών και εκπαιδευτικών περικόπτονται ή καταργούνται πλήρως. Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας η ατομική αξιολόγηση του/της εκπαιδευτικού, οι «ήπιες δεξιότητες» και τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο, η ανεστραμμένη τάξη, οι κάμερες και η τηλεκπαίδευση, οι υπερεξουσίες των διευθυντών/ντριων, η τράπεζα θεμάτων, η ελάχιστη βάση εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) οι εξετάσεις τύπου PISA στην Στ’ Δημοτικού και την Γ’ Γυμνασίου, αλλά και πολλά άλλα αποτελούν ψηφίδες στο παζλ ενός σχολείου που οδεύει σταθερά προς την ιδιωτικοποίηση βασικών δομών του, την εξυπηρέτηση στόχων της αγοράς και τη λειτουργία του με δικούς της όρους, την όρθωση ταξικών φραγμών για τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων και τη διαμόρφωση αυταρχικών πλαισίων ώστε να περιοριστούν οι όποιες αντιστάσεις στην αντιδραστική μετάλλαξή του.
Η σχολική χρονιά ξεκινά μέσα σε μια νέα όξυνση της πανδημίας, που απειλεί να κλείσει για τρίτο χρόνο τα σχολεία, καθώς κανένα μέτρο από αυτά που ζητάει το εκπαιδευτικό κίνημα για την θωράκιση του δημόσιου συστήματος υγείας και την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων δεν έχει ληφθεί.
Ενδεικτικά μόνο:
Δεν υπάρχει καμιά μείωση του αριθμού μαθητών-τριών ανά τμήμα, δεν γίνεται πρόβλεψη για διαχωρισμό στα τμήματα του ολοήμερου προγράμματος που συγχρωτίζονται μαθητές διαφορετικών τμημάτων, δεν έχουν καλυφθεί με επιπλέον προσωπικό καθαριότητας πλήρους ωραρίου όλες οι σχολικές μονάδες ενώ και οι όροι εργασίας του προσωπικού καθαριότητας έχουν γίνει πολύ χειρότεροι, δεν υπάρχει κανένα μέτρο για την αντιμετώπιση των κενών και προβλημάτων που υπάρχουν στα παιδιά ως αποτέλεσμα της παρατεταμένης τηλεκπαίδευσης και του μακροχρόνιου κλεισίματος των σχολείων.
Βρισκόμαστε μπροστά στην ίδια πολιτική που αρνείται πεισματικά να ενισχύσει ουσιαστικά και ολόπλευρα το Δημόσιο Σύστημα Υγείας αφήνοντας την υγεία του λαού εκτεθειμένη για δεύτερη συνεχή χρονιά απέναντι στην πανδημία. Η συνέχιση της πολιτικής αυτής φέρνει με βεβαιότητα νέα περιοριστικά μέτρα και λουκέτα σε σχολεία.
Αντί της ουσιαστικής λήψης όλου του αναγκαίου φάσματος των μέτρων η κυβέρνηση χρησιμοποιεί την αναγκαιότητα του εμβολιασμού ως εργαλείο διαχωρισμού των εργαζόμενων ανοίγοντας άλλον έναν ακόμα δρόμο για την καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων. Απολύτως ξεκάθαρα και αποδεδειγμένα τα εμβόλια είναι επίτευγμα της επιστήμης για την μείωση και την εξάλειψη των λοιμωδών νοσημάτων. Το εμβόλιο είναι όπλο στα χέρια μας για την αντιμετώπιση της πανδημίας σε συνδυασμό όμως με όλα τα άλλα μέτρα πρόληψης και την ανάγκη ύπαρξης ενός αποκλειστικά δημόσιου και απολύτως δωρεάν, πλήρως αναπτυγμένου, στελεχωμένου και εξοπλισμένου δημόσιου συστήματος υγείας σε όλα τα επίπεδα και κυρίως στο πρωτοβάθμιο επίπεδο.
Το εκπαιδευτικό κίνημα έχοντας σαφή στόχο τα ανοιχτά και ασφαλή σχολεία ζητάει:
- 15 παιδιά στις αίθουσες – προσλήψεις εκπαιδευτικών και μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών-τριών για να καλυφθούν όλες οι ανάγκες – μόνιμο πλήρους ωραρίου προσωπικό στην καθαριότητα των σχολείων εδώ και τώρα!
- Ενισχυμένα μέτρα αντισταθμιστικής εκπαίδευσης. αναδιάταξη – μείωση της ύλης για την στήριξη των μαθητών και την κάλυψη των κενών και των ψυχοσυναισθηματικών προβλημάτων των μαθητών από την τηλεεκπαίδευση.
- Πραγματική και ουσιαστική ενίσχυση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας (προσλήψεις – μονιμοποίηση συμβασιούχων, ενίσχυση της πρωτοβάθμιας φροντίδας, των νοσοκομείων, αύξηση των ΜΕΘ, επίταξη των ιδιωτικών μονάδων υγείας κλπ)
- Αυξημένα δρομολόγια μαθητών με μειωμένη πληρότητα, δωρεάν χορήγηση όλου του αναγκαίου προστατευτικού εξοπλισμού υψηλής ποιότητας σε μαθητές και εκπαιδευτικούς!
- Καμία αναστολή εργασίας – απόλυση. Καμία επιβάρυνση για διεξαγωγή αυτοδιαγνωστικών ελέγχων. Κανένας διαχωρισμός.Μαζικά επαναλαμβανόμενα και δωρεάν τεστ με την ευθύνη του ΕΟΔΥ σε όλα τα σχολεία για μαθητές και εκπαιδευτικούς ή πλήρους κάλυψής τους από τα ασφαλιστικά ταμεία.
Αντίθετα τα μέτρα που επιβάλλει η κυβέρνηση δεν στοχεύουν στην αντιμετώπιση της πανδημίας αλλά την συγκάλυψη των εγκληματικών ευθυνών της. Ακόμα και στο ζήτημα του αναγκαίου εμβολιασμού αδιαφορεί να ενημερώσει πλήρως και αναλυτικά ώστε να πειστεί και ο πιο δύσπιστος, αντίθετα αξιοποιεί την αναγκαιότητα αυτή προκειμένου να διαμορφώσει ένα αυταρχικό τοπίο.
Στην κατεύθυνση ανάδειξης των ανωτέρω ζητημάτων και διεκδικήσεων οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες έχουν αποφασίσει πολύμορφες κινητοποιήσεις στις 15/9. Στην περιοχή μας ο Σύλλογος μας μαζί και με άλλα σωματεία καθώς και το ΝΤ ΑΔΕΔΥ καλεί σε συγκέντρωση έξω από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης στο σχόλασμα των σχολείων και ακολούθως πορεία προς το Δημαρχείο και την Πλατεία Ειρήνης ενώ έχει προκηρυχθεί και δίωρη διευκολυντική στάση εργασίας από το ΝΤ ΑΔΕΔΥ για τη συμμετοχή γονέων και άλλων εργαζόμενων».