Ερώτηση στους Υπουργούς Τουρισμού και Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με τις προθέσεις της κυβέρνησης για τον συνοριακό σταθμό Νυμφαίας, κατέθεσε ο Βουλευτής Ροδόπης Δημήτρης Χαρίτου.
Στο κείμενο της ερώτησης αναφέρεται:
«Διανύουμε ήδη τη δεύτερη φάση της πανδημίας, τα πρώτα σημάδια της κρίσης είναι πλέον ορατά και οφείλουμε να αξιοποιήσουμε το ταχύτερο δυνατόν τα ισχυρά συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτουμε ως περιοχή που μας προσδίδει η γεωγραφική μας θέση ως χώρος εισόδου και υποδοχής εισερχομένων από Βαλκανικές Χώρες.
Είναι γνωστό ότι ο τουρισμός και ιδιαίτερα ο οδικός είναι πολύ σημαντικός για τη Ροδόπη και την ευρύτερη περιοχή και μπορεί να συμβάλει στην ενδυνάμωση της οικονομίας, που επλήγη βαρύτητα κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Ο συνοριακός σταθμός Νυμφαίας στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα είναι βασική πύλη εισόδου για τον οδικό τουρισμό της Ροδόπης και όλης της Βόρειας Ελλάδας από τις Βαλκανικές χώρες. Από το συνοριακό σημείο Νυμφαίας εισήλθαν στη Ροδόπη το 2017 1.460.528 μη κάτοικοι, το 2018 εισήλθαν 1.672.719, ενώ κατά το έτος 2019 ο σταθμός Νυμφαίας κατετάγη στη δεύτερη θέση πανελλαδικά σε αφίξεις, πίσω μόλις από τους Ευζώνους και μπροστά από Προμαχώνα, Κήπους κι όλες τις άλλες «γνωστές» εισόδους στην Ελλάδα που ασφαλώς διαθέτουν καλύτερες υποδομές και περισσότερο προσωπικό.
Παρά τα δεδομένα αυτά το άνοιγμά του δεν συμπεριλαμβάνεται στις προτεραιότητες της κυβέρνησης, αφού σύμφωνα με τις δηλώσεις (12/5) του υφυπουργού Μακεδονίας – Θράκης κ. Θ.Καράογλου, προτείνεται το άνοιγμα μόνο τεσσάρων συνοριακών σταθμών της Βόρειας Ελλάδας αποκλείοντας αυτόν της Νυμφαίας, γεγονός που θα προκαλέσει ανεπανόρθωτο πλήγμα στην τουριστική κίνηση στη Ροδόπη και ευρύτερα στη περιοχή. Τον κίνδυνο αυτόν εκφράζει κατηγορηματικά ο Σύνδεσμος Ξενοδόχων Θράκης, επισημαίνοντας με βεβαιότητα ότι «σε περίπτωση που πύλες εισόδου όπως της Νυμφαίας μείνουν κλειστές, τότε είναι δεδομένο ότι θα καταρρεύσει κάθε προσπάθεια προσέλκυσης οδικών τουριστών το φετινό καλοκαίρι και ανάκτησης, έστω κάποιου μικρού ποσοστού οδικών αφίξεων στην περιοχή μας», ενώ «η προτεινόμενη εναλλακτική διαδρομή από τον Προμαχώνα, είναι κατά 140 χλμ. μακρύτερη και αυξάνει τη διάρκεια και το κόστος του ταξιδιού, αποτελώντας ένα βασικό αντικίνητρο για επίσκεψη στη Θράκη». Ενώ προτάσεις για την διαχείριση του οδικού τουρισμού εν μέσω πανδημίας σας έχει καταθέσει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων, όπως βελτίωση υποδομών, ενίσχυση με προσωπικό των σταθμών και συγκεκριμένες διαδικασίες υποδοχής όσων θα επισκεφτούν τη χώρα μας οδικώς, τις οποίες οφείλατε έγκαιρα να συζητήσετε, ώστε να διασφαλίσετε ότι δεν θα χαθεί ο οδικός τουρισμός το φετινό καλοκαίρι.
Το γεγονός ότι δεν προβλέφθηκαν εγκαίρως οι υποδομές και τα μέτρα εκείνα που θα διασφαλίσουν το άμεσο άνοιγμα και την ομαλή λειτουργία του σταθμού Νυμφαίας με τον έλεγχο των εισερχομένων στην χώρα μας σε αυτήν τη φάση της πανδημίας, γεννά σοβαρά ερωτήματα για το κατά πόσο η κυβέρνηση αντιλαμβάνεται τη σημασία και τη βαρύτητα αυτής της πύλης εισόδου στη χώρα μας. Όπως επίσης την αυξανόμενη δυναμική του σταθμού Νυμφαίας στον οδικό τουρισμό και την συμβολή του στην τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της περιοχής.
Επειδή ο οδικός τουρισμός συμβάλλει στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής και την τόνωση της τοπικής οικονομίας, που τόσο ανάγκη έχουμε σήμερα.
Επειδή ο σταθμός της Νυμφαίας αποτελεί τον σημαντικότερο κόμβο διέλευσης εκατομμυρίων επισκεπτών από τις Βαλκανικές Χώρες προς τη Ροδόπη και τη Βόρεια Ελλάδα.
Ερωτώνται οι κύριοι υπουργοί:
- Είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης να ανοίξει ο συνοριακός σταθμός Νυμφαίας και αν ναι πότε;
- Ποιος είναι ο σχεδιασμός σας για τα μέτρα υποδοχής των τουριστών που θα επισκεφτούν τη χώρα μας οδικώς, προκειμένου να διασφαλίσετε την δημόσια υγεία;».