Σε διάστημα 10 ωρών έπεσε περισσότερο από το 1/5 της συνολικής βροχής που πέφτει κατά μέσο όρο στο νομό Ροδόπης στη διάρκεια ενός έτους
Κλιμάκιο αποτελούμενο από αιρετούς και υπηρεσιακά στελέχη υπό τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χρήστο Μέτιο επισκέφθηκε οικισμούς και περιοχές των Δήμων Μαρωνείας – Σαπών και Αρριανών που αντιμετώπισαν προβλήματα κατά τα πρόσφατα πλημμυρικά φαινόμενα στο νομό Ροδόπης.
Κατά τις επισκέψεις αυτές, στις οποίες ήταν παρόντες και οι Δήμαρχοι των περιοχών που επλήγησαν, υπήρξε αναλυτική ενημέρωση για τα αίτια που προκάλεσαν τις πλημμύρες και έγινε καταγραφή των προβλημάτων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία των υπηρεσιών της Περιφέρειας, κατά τις καταρρακτώδεις βροχοπτώσεις που έπληξαν το κεντρικό και ανατολικό τμήμα του νομού τη νύχτα της 16ης προς την 17η Δεκεμβρίου, μετρήθηκε μέσο ύψος βροχής 100 χιλιοστών, με ανώτατο ύψος 140 χιλιοστών στην περιοχή του Ιμέρου. Το ύψος αυτό αντιστοιχεί σε ποσότητα 150 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων νερού περίπου.
Με άλλα λόγια, μέσα σε διάστημα 10 ωρών έπεσε περισσότερο από το 1/5 της συνολικής βροχής που πέφτει κατά μέσο όρο στο νομό Ροδόπης στη διάρκεια ενός έτους.
Αυτή η πρωτοφανής ποσότητα νερού ήταν αδύνατον να παροχετευθεί ομαλά από τους χειμάρρους και τα ποτάμια της περιοχής, πολύ περισσότερο που αυτοί οι φυσικοί αποδέκτες του νερού έχουν συχνά βλάστηση και προσχώσεις που δυσχεραίνουν σημαντικά την παροχέτευση. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την πεδινή μορφολογία της περιοχής, προκάλεσαν μεγάλες συγκεντρώσεις υδάτων και πλημμύρες σε χωράφια και οικισμούς.
Κατόπιν των παραπάνω αποφασίστηκε:
– Η οριοθέτηση της περιοχής που επλήγη, η καταγραφή των ζημιών και η κίνηση της διαδικασίας αποζημιώσεων από το Υπουργείο.
– Ο σχεδιασμός των απολύτως αναγκαίων τεχνικών παρεμβάσεων για την αποκατάσταση των φυσικών αποδεκτών του νερού στην περιοχή.
– Η χρηματοδότηση, μέσω προγραμματικών συμβάσεων με τους Δήμους Μαρωνείας – Σαπών και Αρριανών, της υλοποίησης των αναγκαίων τεχνικών παρεμβάσεων με πόρους της Περιφέρειας που εκτιμώνται σε πρώτη φάση στα 200 χιλιάδες ευρώ ανά Δήμο.
[TheChamp-Sharing]