Ανατροπές στο φορολογικό καθεστώς που ισχύει για τα αυτοκίνητα καθώς και για τα τέλη κυκλοφορίας Ι.Χ. προαναγγέλλει ο Τρύφων Αλεξιάδης.
Μετά τις αλλαγές που έγιναν στα τέλη ταξινόμησης όπου πλέον λαμβάνεται υπόψη η εμπορική αξία θα υπάρξουν αλλαγές και στα τέλη κυκλοφορίας.
Έχει ήδη συσταθεί ομάδα εργασίας στα συναρμόδια υπουργεία που συζητά με τους φορείς της αγοράς για τις επόμενες παρεμβάσεις στη φορολογία των αυτοκίνητων και τα νέα τέλη κυκλοφορίας του 2017.
«Αυτό που επιδιώκουμε είναι να συνδέσουμε τα τέλη κυκλοφορίας με την πραγματική αξία του αυτοκινήτου και με τα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου», ανέφερε ο Τρύφωνας Αλεξιάδης.
Μια από τις προτάσεις που συζητείται είναι να μειωθούν στο 50% τα τέλη κυκλοφορίας και ένα αυτοκίνητο πλήρωνε 500 ευρώ τέλη κυκλοφορίας, να πληρώνει 250 ευρώ για τα τέλη κυκλοφορίας και τα υπόλοιπα να τα πληρώνει μέσω της κατανάλωσης βενζίνης.
Οπως ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών μιλώντας στο MEGA έχει συγκροτηθεί μια ομάδα εργασίας γενικά για τα θέμα των αυτοκινήτων και προτείνει τα μισά τέλη κυκλοφορίας να καταβάλλονται με εφάπαξ καταβολή και τα άλλα μισά να πληρώνονται μέσω της βενζίνης.
«Αυτός που κάνει περισσότερη χρήση του αυτοκινήτου θα πληρώνει περισσότερα και αυτός που κάνει περιορισμένη χρήση, λιγότερα» είπε ο κ. Αλεξιάδης στο MEGA και συμπλήρωσε «Έτσι πιστεύουμε ότι θα έχουμε περισσότερα έσοδα».
Σύμφωνα με τον κ. Αλεξιάδη στόχος του υπουργείου είναι να πάρει έσοδα από πολλά αυτοκίνητα με κατατεθιμένες πινακίδες ή αυτοκίνητα που διέρχονται από τη χώρα ή αυτοκίνητα που ενοικιάζουν οι τουρίστες κατά την περίοδο των διακοπών τους στη χώρα.
Λίγο αργότερα, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών μίλησε και στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ, διευκρινίζοντας ότι η πρόταση για τον φόρο αυτό έχει κατατεθεί και εξετάζεται αλλά δεν έχει υιοθετηθεί. Όπως εξήγησε ο κ. Αλεξιάδης, πολύς κόσμος δεν μπορεί να καταβάλλει μεγάλα τέλη κυκλοφορίας, έτσι θα πληρώνει μέρος του εφάπαξ και το υπόλοιπο θα περάσει στη βενζίνη μέσα από μια μικρή αύξηση.
Όπως διευκρίνισε, το μέτρο αυτό θα ωφελήσει όσους έχουν μικρή κατανάλωση βενζίνης και θα επιβαρύνει όσους έχουν μεγάλη κατανάλωση, ενώ είναι πρακτική που ακολουθείται και από άλλες χώρες.
Σημειώνεται ότι αλλαγές έρχονται από τις επόμενες μέρες και στις τιμές των αυτοκινήτων.
Τα τέλη ταξινόμησης από την 1η Ιουνίου 2016 θα προσδιορίζονται με βάση συντελεστές:
-4% επί της λιανικής τιμής προ φόρων για Ι.Χ. αξίας έως 14.000 ευρώ
-8% για Ι.Χ. με λιανική τιμή προ φόρων μεταξύ 14.001 και 17.000 ευρώ
-16% επί της λιανικής τιμής για αυτοκίνητα με τιμή από 17.001 έως και 20.000 ευρώ
-24% της λιανικής τιμής για αυτοκίνητα αξίας από 20.001 έως και 25.000 ευρώ και
-32% για αυτοκίνητα των οποίων η λιανική τιμή προ φόρων υπερβαίνει τις 25.000 ευρώ.
Στη συνέχεια, μπαίνει η παράμετρος των ρύπων.
Για εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως 100 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο προβλέπεται έκπτωση στα τέλη ταξινόμησης 5%, ενώ για τη ζώνη ρύπων από 101 έως και 120 γραμμάρια δεν προβλέπεται καμία μεταβολή.
Στη συνέχεια αρχίζουν οι επιβαρύνσεις. Προβλέπεται επιβάρυνση των τελών ταξινόμησης σε ποσοστό:
-10% για εκπομπές ρύπων από 121 έως και 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο
-20% για εκπομπές ρύπων από 141 έως και 160 γραμμάρια
-30% στη ζώνη των 161-180 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο
-40% για εκπομπές ρύπων από 181 έως και 200 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο και
-60% για εκπομπές ρύπων από 201 έως και 250 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.