Η κατασκευή του αγωγού θα προσδώσει, σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ, στην ελληνική οικονομία σε ορίζοντα πεντηκονταετίας, περίπου 17-18 δις προστιθέμενη αξία
Η έναρξη της κατασκευής του αγωγού TAP, φαίνεται να έχει δρομολογηθεί οριστικά μετά και την πρόσφατη υπογραφή της σχετικής άδειας εγκατάστασής του, τις προηγούμενες ημέρες. Πρόκειται αδιαμφισβήτητα για μία από τις μεγαλύτερες ξένες επενδύσεις που έχουν γίνει στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια και μία από τις 10 μεγαλύτερες στον κόσμο για το έτος 2016.
Η δυναμική και η επίδραση μιας τέτοιας επένδυσης σύμφωνα και με τη διεθνή εμπειρία, αναμένεται να είναι ισχυρή για την οικονομία της χώρα μας, ιδιαίτερα μάλιστα όταν αυτή συντελείται σε μια χρονική περίοδο όπου η προσέλκυση νέων και μεγάλων επενδύσεων, αποτελεί επιτακτική ανάγκη.
Η κατασκευή του ελληνικού τμήματος του αγωγού TAP, μήκους περίπου 550 χλμ. περίπου, το οποίο θα διέλθει από τις περιοχές 13 Περιφερειακών Ενοτήτων της Β. Ελλάδας, καταρχήν θα δημιουργήσει χιλιάδες άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας και θα ενισχύσει τις τοπικές οικονομίες μέσα από τα ανταποδοτικά οφέλη που θα προκύψουν από την όδευση (περίπου 32 εκ. ευρώ).
Ιδιαίτερα για την περιοχή της Κομοτηνής, η κατασκευή του αγωγού TAP έρχεται σε μία δύσκολη χρονική συγκυρία και αναμένεται να τονώσει την τοπική της οικονομία και να την τοποθετήσει στο επίκεντρο του εγχώριου και διεθνούς επενδυτικού ενδιαφέροντος. Θέσεις εργασίας, αποζημιώσεις, έργα υποδομής, προβολή και ανάδειξη της περιοχής είναι μερικά από τα οφέλη που θα αποκομίσει η Κομοτηνή από τονTAP.
Η κατασκευή ενός τόσο μεγάλου έργου μπορεί να λειτουργήσει ως εφαλτήριο για την ενδυνάμωση όχι μόνο της Κομοτηνής αλλά της ευρύτερης περιοχής της Ροδόπης, μέσω της προσέλκυσης νέων επενδύσεων και τη δημιουργία ενός δυναμικού αναπτυξιακού περιβάλλοντος. Έργα τέτοιας εμβέλειας, όπως έχει άλλωστε αποδείξει έως σήμερα η διεθνής εμπειρία, μπορούν να αναβαθμίσουν περιοχές και κοινωνίες, συνδράμοντας ουσιαστικά στην ευημερία και την ανάπτυξη της περιοχής που αναπτύσσονται τόσο βραχυπρόθεσμα, όσο και μακροπρόθεσμα.
To γεγονός αυτό ενισχύεται και από τα στοιχεία της μελέτης που εκπόνησε το ΙΟΒΕ, σύμφωνα με τα οποία, η κατασκευή του αγωγού θα προσδώσει στην ελληνική οικονομία σε ορίζοντα πεντηκονταετίας, περίπου 17-18 δις προστιθέμενη αξία.