Για να μην πάνε με άδεια χέρια οι βουλευτές στις περιφέρειές τους – Ερωτήματα για διάταξη που «φωτογραφίζει» τις αμοιβές ανθρώπων του Βαρουφάκη – Άφησαν έξω τις ρουσφετολογικές μονιμοποιήσεις σε δήμους και ΕΣΥ
Με έναν ιδιαίτερα ευφάνταστο τρόπο αποφάσισε η κυβέρνηση να κάνει “bypass” στη Βουλή και την Τρόικα.
Παραμονή Χριστουγέννων, όταν όλοι σε Ελλάδα και Ευρώπη ετοιμάζονταν για το χριστουγεννιάτικο ρεβεγιόν (και αφού πρώτα έβαλε στο ταμείο της το 1 δισ. ευρώ), η κυβέρνηση εξέδωσε Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που την υπογράφουν ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας και σύσσωμο το υπουργικό συμβούλιο, με την οποία θέτουν σε ισχύ το «παράλληλο πρόγραμμα» που είχε καταθέσει προς ψήφιση στη Βουλή, αλλά τελικά το απέσυρε επειδή αλλιώς το Euro Working Group (EWG) δεν θα έδινε τη συγκατάθεσή του για την εκταμίευση της δόσεως στη χώρα μας.
Με το κόλπο αυτό η κυβέρνηση θέλησε να πετύχει «με ένα σμπάρο τρία τρυγόνια»:
– Να πάνε στις εκλογικές τους περιφέρειες τα στελέχη των κομμάτων που στηρίζουν την κυβέρνηση και να δείξουν ότι έκαναν πράξη το «παράλληλο πρόγραμμα»
– Να παρακάμψουν τον σκόπελο της συζήτησης στη Βουλή, καθώς το νομοσχέδιο που απεσύρθη ήταν μόνον κατ’επίφαση κοστολογημένο: από τις 100 και άνω διατάξεις, μόνο για 66 υπήρχε πρόβλεψη οικονομικού αντίκτυπου, σε ελάχιστες αναφερόταν συγκεκριμένο ποσόν, οι 65 επέφεραν αύξηση δαπανών ή μείωση κρατικών εσόδων ενώ μόλις μία θα έφερνε εξοικονόμηση –της τάξεως των 31.000 ευρώ όλων και όλων.
– Να πιάσουν στον ύπνο τους δανειστές, χρησιμοποιώντας μάλιστα τις Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) που είχαν στοχοποιηθεί τα προηγούμενα χρόνια ως αντιδημοκρατικό μέσο νομοθέτησης νέων μέτρων.
Επί της ουσίας, επικαλούμενη σαν «εξαιρετικούς και σπουδαίους» λόγους τον κίνδυνο κατάρρευσης των δομών υγείας ή τις ανάγκες αντιμετώπισης της ανθρωπιστικής κρίσεως, η κυβέρνηση:
– με μία και μόνον υπογραφή της αυξάνει κατά σχεδόν 250 εκατομμύρια ευρώ το ελληνικό δημόσιο χρέος, μεταφέροντας εκεί τα χρέη του ΚΕΛΠΝΟ.
– παρατείνει τα μέτρα καταπολέμησης της ανθρωπιστικής κρίσεως (παροχή σίτισης, ρεύματος κλπ σε απόρους)
– δημιουργεί διαδικασίες υποδοχής και παροχής ασύλου στους πρόσφυγες
Την ίδια στιγμή όμως, χρησιμοποιεί και πάλι (όπως όταν πρωτοέφερε για ψήφιση στη βουλή το σχετικό νομοσχέδιο) σαν «ανθρώπινη ασπίδα» και… «παντιέρα» της, τις ανάγκες εκατομμυρίων ψυχών (ελληνικών και ξένων) για να περάσει χαριστικές διατάξεις προς όφελος ολίγων και εκλεκτών.
Και ενώ λείπουν από την ΠΝΠ σωρεία διατάξεων για μονιμοποιήσεις ιατρών του ΕΣΥ, προσλήψεις ή αυξήσεις μισθών «από το παράθυρο» στους δήμους κλπ, τα οποία περιείχε το νομοσχέδιο εκείνο που προκάλεσε την οργή της Τρόικας, ορισμένες φωτογραφικές διατάξεις έκαναν και εδώ την εμφάνισή τους.
Συγκεκριμένα:
1. καλύπτονται οι αμοιβές και τα έξοδα που έκαναν «υπάλληλοι του υπουργείου Οικονομικών» για ταξίδια και επαφές τους στο εξωτερικό.
Η διάταξη αυτή, αν και φαίνεται «αθώα», ίσως να «φωτογραφίζει» όχι απλούς υπαλλήλους (για τους οποίους δεν τίθεται άλλωστε θέμα κάλυψης αμοιβών και εξόδων για υπηρεσίες που προσέφεραν κατ’εντολήν της υπηρεσίας τους) αλλά κυρίως τις αμοιβές των ανθρώπων που έφερε μαζί του ο πρώην υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης, όπως:
– τους Κορεάτες Γκλεν Κιμ και Κιμ Μπράιαν που παραμένουν υπό τον κύριο Τσακαλώτο και χειρίζονται το ελληνικό δημόσιο χρέος και τις τύχες των τραπεζών,
– τον νεαρό οικονομολόγο από την Κολομβία, Ντάνιελ Μουνεβάρ Σάστρε (που στη συνέχεια χάθηκε) ή και τον πρώην γενικό γραμματέα κύριο Νικόλαο Θεοχαράκη, την κυρία Έλενα Παναρίτη και αρκετούς άλλους, οι οποίοι, μαζί με τον κύριο Βαρουφάκη και τον οικονομολόγο φίλο του κύριο Γκάλμπρέιθ, πηγαινοέρχονταν επί μήνες σε Βρυξέλλες και Παρίσι (μέχρι και στην Ρήγα της Λετονίας όπου είχαν πάει για να μετάσχουν στο Eurogroup αλλά …το παράτησαν επειδή «δεν τους σήκωνε το κλίμα» και κατέληξαν για ποτά σε μία … τεξικάνικη μπυραρία της πόλης).
Αντίθετα όμως από ό,τι ισχύει για υπαλλήλους του υπουργείου Οικονομικών (ή και για μετακλητούς της ομάδος Βαρουφάκη) για τους ξένος συνεργάτες του δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό από κανένα δημόσιο έγγραφο με ποια σχέση (και από πού και ως πού) προσέφεραν τις υπηρεσίες τους, με ποια αμοιβή, πόσα έξοδα τους πληρώνει το κράτος (διαμονή, ταξίδια, τηλέφωνα κλπ) αλλά και με ποιους όρους και ρήτρες εχεμύθειας και αποτελεσματικότητας έχουν διασφαλιστεί τα συμφέροντα και τα κρατικά μυστικά (πχ αν βάσει σχεδίου έκλεισαν οι τράπεζες, αν υπήρχε σχέδιο για παράλληλο νόμισμα ή Grexit, σε ποια στιγμή και σε ποια τιμή θα γινόταν ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, η είσοδος των ξένων funds για να αρπάξουν «κόκκινα δάνεια» κλπ).
2. Γενικοί Διευθυντές υπουργείων, Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αλλά και Ανεξάρτητων Διοικητικών Αρχών, οι οποίοι απολύονται αυτοδίκαια από την υπηρεσία, δύνανται μετά από αίτησή τους να παραμείνουν στην υπηρεσία μέχρι την επιλογή και τοποθέτηση νέων προϊσταμένων και εφόσον, δεν έχουν συμπληρώσει το 67ο έτος της ηλικίας τους.
3. Παρατείνεται έως τις 31 Δεκεμβρίου 2016 η ισχύς του Πίνακα Κατάταξης των επιτυχόντων υποψηφίων του διαγωνισμού για την πλήρωση κενών οργανικών θέσεων δόκιμων Δικαστικών Πληρεξουσίων του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, που προκηρύχθηκε το 2013 αλλά δεν έχουν ακόμα προσληφθεί. Η υπόθεση έχει βρεθεί στο επίκεντρο κριτικής διότι, σύμφωνα με πληροφορίες, η λίστα επιτυχόντων παρέμενε «ζωντανή» για να μπορούν να διοριστούν από αυτήν συγγενείς και παιδιά δικαστικών, αλλά όταν ο αριθμός τους εξαντλήθηκε και πήραν σειρά υποψήφιοι που δεν είχαν οικογενειακές σχέσεις με το δικαστικό σώμα, ασκήθηκαν πιέσεις για να ακυρωθεί και να προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός.
Διαβάστε περισσότερα στο protothema.gr