Την αυθαιρεσία εκ μέρους του ΕΦΕΤ ως προς την επιβολή αλλά και τον τρόπο δημοσίευσης των προστίμων καταγγέλλει με επιστολή του στη ΦΩΝΗ ο Αντώνης Χούτος, ιδιοκτήτης της εταιρείας «Χούτος Catering», η οποία, μεταξύ άλλων εταιρειών, τιμωρήθηκε με πρόστιμο από τον Φορέα για την υπόθεση του περασμένου Μαρτίου με προϊόντα που περιείχαν κρέας αλόγου.
Ο κ. Χούτος ισχυρίζεται πως ο τρόπος δημοσίευσης των προστίμων, χωρίς να είναι τελεσίδικες οι αποφάσεις, δημιούργησε αναστάτωση στους καταναλωτές ενώ διευκρινίζει παράλληλα, ότι η δική του εταιρεία αγόρασε έτοιμα και επώνυμα προϊόντα χωρίς να έχει καμία ευθύνη για το περιεχόμενο τους, προϊόντα τα οποία και απέσυρε αμέσως από την αγορά μόλις ξέσπασε το σκάνδαλο με τα προϊόντα που περιείχαν κρέας αλόγου.
Επιπλέον, ο κ. Χούτος επισημαίνει ότι ο ΕΦΕΤ λειτούργησε στη συγκεκριμένη περίπτωση αυθαίρετα με μοναδικό σκοπό τη δημιουργία εντυπώσεων ενώ τέλος, διερωτάται εύλογα ποιες σκοπιμότητες εξυπηρετεί αυτή του η συμπεριφορά. Αναλυτικά, στην επιστολή του κ. Χούτου αναφέρονται τα εξής :
Το δελτίο Τύπου του ΕΦΕΤ, με αναφορά σε πρόστιμα που έχει επιβάλει σε μια σειρά εταιρειών, για υποθέσεις της προηγούμενης χρονιάς, το οποίο αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του Φορέα και μάλιστα παραμονές Χριστουγέννων (!!) μας δημιουργεί πολλά ερωτηματικά, αλλά μας εξοργίζει ταυτόχρονα διότι :
- Δεν διευκρινίζει ο ΕΦΕΤ ότι πρόκειται για τη γνωστή υπόθεση προ ενός έτους περίπου που αφορούσε το σύνολο των εταιρειών παραγωγής προϊόντων κρέατος, οι οποίες όπως είναι γνωστό, ότι εξαπατήθηκαν και ουδεμία ευθύνη έφεραν για το συγκεκριμένο θέμα. Άλλωστε και η πλέον αρμόδια και υπεύθυνη Υπηρεσία της Ε.Ε., η EFSA, αναγνώρισε και δέχθηκε, ότι υπήρξε μια εμπορική απάτη σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Ο τρόπος δημοσίευσης των προστίμων, για τα οποία οι αποφάσεις του Δ.Σ. σημειωτέον ότι δεν είναι τελεσίδικες, δημιούργησε την εντύπωση ότι κυκλοφόρησαν πάλι στην αγορά προϊόντα με κρέας αλόγου, πράγμα που φυσικά δεν ευσταθεί. Απεναντίας στο βωμό της δημιουργίας εντυπώσεων, επειδή η ελεγκτική Αρχή δεν διευκρινίζει από μέρους της ότι πρόκειται για παλιά ιστορία, η δημοσίευση στη συνέχεια δημιούργησε και δημιουργεί αδικαιολόγητο θόρυβο και ανησυχία στους καταναλωτές και μάλιστα παραμονές εορτών !!!
- Αυθαίρετα ο ΕΦΕΤ, χωρίς να ψάξει την υπόθεση προκειμένου να βρει τους υπεύθυνους εισαγωγείς και εκείνους να τιμωρήσει, προέβη στην επιβολή προστίμων στις εταιρείες μεταξύ των οποίων και η δική μας, που αγόρασαν έτοιμα και επώνυμα προϊόντα, χωρίς να έχουν καμία ευθύνη για το περιεχόμενό τους.
Ως γνωστόν, η εταιρεία μας, μόλις προέκυψε το θέμα τον περασμένο Μάρτιο, απέσυρε αμέσως τα επίμαχα προϊόντα από όλα τα υποκαταστήματα μας. Δυστυχώς στα υποκαταστήματα της Θράκης ο ΕΦΕΤ δειγμάτισε και ήδη ανακληθέντα προϊόντα, συγκεκριμένης εταιρείας – και όχι δικά μας – με αποτέλεσμα να φαίνονται πολλές οι δειγματοληψίες και πολλά τα αποτελέσματα. Αυτή η συμπεριφορά από μέρους του ΕΦΕΤ, εύλογα μας προκαλεί ερωτηματικά για το ποιες σκοπιμότητες εξυπηρετεί.