Το μοτέρ Wankel πρωτοχρησιμοποιήθηκε στο τέλος της δεκαετίας του 1960. Το 1968 ένα μοντέλο αυτοκινήτου με μοτέρ Wankel, το NSU Ro 80, ανακηρύχθηκε αυτοκίνητο της χρονιάς στην Ευρώπη. Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες αγόρασαν την άδεια χρήσης και περαιτέρω ανάπτυξης του μοτέρ και το μέλλον της ιδέας διαγραφόταν λαμπρό. Όμως, παρά τα ολοφάνερα πλεονεκτήματά του, το μοτέρ είχε πολλά μειονεκτήματα. Ένα από αυτά ήταν η μεγάλη κατανάλωση καυσίμου, κάτι που απέβη μοιραίο για την εξέλιξή του όταν εκτινάχθηκαν στα ύψη οι τιμές της βενζίνης με την πετρελαϊκή κρίση του 1973.
Επίσης δεν ήταν δυνατό το μοτέρ να αντεπεξέλθει στις αυστηρές προδιαγραφές που επιβάλλονταν σε σχέση με τους ρύπους καυσίμων των αυτοκινήτων. Μόνο η Mazda συνέχισε να χρησιμοποιεί μέχρι πρόσφατα το μοτέρ Wankel σε μια σειρά σπορ μοντέλων, μεταξύ άλλων και στο Mazda RX-8 το οποίο παραγόταν μέχρι το 2011. Παρά τα μειονεκτήματά του το μοτέρ Wankel δεν εξαφανίστηκε τελείως. Το συναντάμε σε ειδικού τύπου οχήματα, όπως snow scooter, jet ski και go kart.
Η Mazda δεν έχει χάσει την πίστη της στο μοτέρ Wankel που αποδείχτηκε πολύ καλό στην υδρογονοκαύση. Αυτή τη στιγμή τα αυτοκίνητα υδρογόνου καταλαμβάνουν μεγάλο κομμάτι της έρευνας. Οι μηχανικοί της Mazda ελπίζουν να μπορέσουν σύντομα να λανσάρουν αυτοκίνητα υδρογόνου εξοπλισμένα με μοτέρ Wankel.