- Υπάρχει παρέμβαση ξένου παράγοντα που έδωσε εντολή να μην ανοίξει ο δρόμος ή να καθυστερήσει μέχρι τις Βουλγαρικές εκλογές;
- Συνοριακός σταθμός στο βουλγάρικο έδαφος, δρόμος με μικρή σήραγγα που δεν επιτρέπει διέλευση μεγάλων φορτηγών, μπάζωμα χαράδρας αντί κατασκευή γέφυρας και άλλα πολλά συνθέτουν το σκηνικό ενός έργου – παρωδία !
Τελικά η ιστορία με τον κάθετο άξονα της Νυμφαίας μάλλον θα κρατήσει πολύ καιρό ακόμη χωρίς να δίνεται μια αξιόπιστη απάντηση για την καθυστέρηση αλλά και χωρίς να δίνεται μια οριστική λύση. Πρέπει να θυμηθούμε τα οσα συνέβησαν μέχρι σήμερα για να διαπιστώσουμε ότι κάποιοι δεν ήθελαν το πέρας των εργασιών για πολλούς και διάφορους λόγους.
Όμως αυτό που γίνεται τώρα τελευταία δεν έχει προηγούμενο αφού οι γελοίες δικαιολογίες που λέγονται προκαλούν το γέλιο. Σήμερα το θέμα απασχολεί την τοπική κοινωνία για διάφορους λόγους και φυσιολογικό είναι να υπάρχει τεράστιο ενδιαφέρον αλλά το να δίνονται αυθαίρετες εξηγήσεις είναι τεράστια κοροϊδία. Όπως γράψαμε και σε άλλο φύλλο μας η επιπολαιότητα των υπευθύνων άρχισε με την κατασκευή του συνοριακού σταθμού σε Βουλγάρικο έδαφος με αποτέλεσμα όπως ειπώθηκε οι Βούλγαροι να μην επιτρέπουν την παραμονή στο έδαφος τους οπλισμένους Έλληνες αστυνομικούς όποτε αναγκαστικά ξεκίνησαν οι εργασίες για την τοποθέτηση λυόμενων οικίσκων στο ελληνικό έδαφος και φυσικά όταν έγινε αυτό όπως μάθαμε απο αστυνομικές πηγές άρχισε και η εκπαίδευση των αστυνομικών που θα στελεχώσουν τις συνοριακές υπηρεσίες.
Στη συνέχεια επικαλέστηκαν την αδυναμία να υπάρξει η διέλευση φορτηγών αυτοκινήτων πάνω από 3,5 τόνους γιατί δεν αντέχει ο δρόμος μεγάλα φορτία αλλά και γιατί η σήραγγα δεν επιτρέπει μεγάλα φορτηγά. Έτσι δεν επιτρέπεται η κυκλοφορία όλων των αυτοκινήτων μέχρι να βρεθεί η κατάλληλη λύση. Αυτό είναι επίσης μια αστεία δικαιολογία αφού θα μπορούσε να αρχίσει η διέλευση μικρών οχημάτων ενώ τα φορτηγά να ακολουθούν τη σημερινή διαδρομή.
Βέβαια γεννάται το ερώτημα και πρέπει να αναζητηθούν ευθύνες από τους υπεύθυνους για την εξέλιξη αυτή γιατί, πως είναι δυνατόν να κατασκευάστηκε ένας διεθνών προδιαγραφών δρόμος με λανθασμένες μελέτες; Δηλαδή όταν έγινε η μελέτη για τη κατασκευή του έργου δεν προβλέφθηκαν οι πραγματικές δυνατότητες και το γεγονός ότι ο δρόμος αυτός θα δέχονταν τεράστιο αριθμό μικρών και μεγάλων αυτοκινήτων από και προς την υπόλοιπη Ευρώπη;
Μήπως όλα αυτά έγιναν εξαιτίας της ασυνέπειας κάποιων τεχνικών και βεβαίως της κατασκευαστικής εταιρείας για την εξοικονόμηση κι άλλων κονδυλίων γιατί δεν μπορούμε να πιστέψουμε ότι μια σοβαρή εταιρεία όπως είναι η ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε. θα προχωρούσε στην ανάθεση ενός τεράστιου έργου με προχειρότητα. Τώρα δηλαδή τι θα γίνει για να λυθεί το πρόβλημα; Θα ενισχυθεί το οδόστρωμα και θα γίνει μεγαλύτερη σήραγγα με ότι αυτό συνεπάγεται;
Ας μην κοροϊδεύουν το κόσμο και ας δώσουν μια αξιόπιστη εξήγηση για τις αδυναμίες που εντοπίστηκαν. Είναι αλήθεια ή ψέματα ότι για την εξοικονόμηση χρημάτων άλλαξαν τα σχέδια και αντί για την προβλεπόμενη γέφυρα έγινε μπάζωμα της χαράδρας και τώρα φοβούνται κατολισθήσεις και φυσικά ατυχήματα; Τα περί έλλειψης περιβαλλοντικής μελέτης αφού ακούστηκε και αυτό ως δικαιολογία ας μη το σχολιάσουμε απλά να αναρωτηθούμε πως είναι δυνατόν να λέγονται αυτές οι πρόχειρες και ανεύθυνες απαντήσεις.
Δηλαδή έγινε μια μελέτη, σχεδιάστηκε το έργο, εγκρίθηκε από επιτροπές χωρίς να υπάρχει μελέτη για το περιβάλλον; Κάποιος επιτελούς πρέπει να δώσει σοβαρή και αξιόπιστη απάντηση. Η πληροφορία που διέρρευσε οτι υπάρχει ενδιαφέρον από ξένο παράγοντα για να μην ανοίξει ο δρόμος δεν επιβεβαιώθηκε απόλυτα. Όμως δεν είναι απίθανο σενάριο.