Αναποτελεσματικό αποδεικνύεται το μέτρο της μείωσης του ΦΠΑ στην εστίαση, τουλάχιστον ως προς την πτώση των τιμών.
Ένα μήνα μετά την 1η Αυγούστου, οπότε και ξεκίνησε η εφαρμογή του μέτρου, οι επιχειρηματίες που έχουν προμηθευτεί το θαλασσί σήμα, το οποίο υποδεικνύει ότι πέρασαν στις τιμές τους τουλάχιστον κατά 5% τη μείωση του ΦΠΑ, είναι όσοι ακριβώς και τις πρώτες ημέρες: μόλις 15.000 σε σύνολο 70.000 επιχειρήσεων του κλάδου πανελληνίως (εστιατορίων, καφενείων κ.λπ.), δηλαδή δύο στους δέκα.
Αυτό παραδέχθηκε την Τρίτη, στο περιθώριο παρουσίασης έρευνας της ΓΣΕΒΕΕ, ο πρόεδρος της Συνομοσποδνίας Γιώργος Καββαθάς.
Καθώς τον πρώτο μήνα εφαρμογής του μέτρου η ανταπόκριση είναι χλιαρή, πολλοί εκτιμούν ότι τώρα που δεν υπάρχει και η σχετική καμπάνια λίγοι επιχειρηματίες θα προστεθούν στο σημερινό νούμερο.
Αν σε επίπεδο τιμών το μέτρο δείχνει να απέτυχε, άγνωστες είναι ακόμη οι συνέπειές του σε επίπεδο δημοσίων εσόδων.
Ασφαλής εικόνα για τα έσοδα θα υπάρχει προς το τέλος του Οκτωβρίου, όταν θα έχουν εκκαθαριστεί οι περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ των επιχειρηματιών για το γ’ τρίμηνο του έτους (Ιούλιος, Αύγουστος, Σεπτέμβριος).
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, στο υπουργείο Οικονομικών δεν κρύβουν τον προβληματισμό τους για τα νούμερα που θα δουν, καθώς φοβούνται ότι τα απολογιστικά στοιχεία για το τρίτο τρίμηνο, τα οποία θα χρησιμοποιήσουν για να τα συγκρίνουν με τα αντίστοιχα του 2012, θα δείχνουν υστέρηση.