Από την αρχή της εβδομάδας ξεκίνησαν τα αυξημένα μέτρα από την Ελληνική Αστυνομία και θα ισχύουν για όλο το διάστημα της εορταστικής περιόδου.
Η τροχαία προχώρησε σε αυξημένα μέτρα σχετικά με την οδική ασφάλεια της Επικράτειας, τα οποία θα συνεχιστούν μέχρι και των Θεοφανείων.
Ο σχεδιασμός των μέτρων εντάσσεται στο πλαίσιο ειδικότερων εντολών και κατευθύνσεων για αυξημένη παρουσία και δραστηριοποίηση των Υπηρεσιών Τροχαίας, ώστε να συμβάλλουν στη διαμόρφωση συνθηκών ομαλής και ασφαλούς οδικής κυκλοφορίας και μετακίνησης των πολιτών, καθώς επίσης και στην πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων.
Τα κεντρικά σημεία του σχεδιασμού περιλαμβάνουν :
Αυξημένη τροχονομική αστυνόμευση του οδικού δικτύου σε τομείς ανά 20-30 χιλιόμετρα, με βάση τις ιδιαίτερες κυκλοφοριακές συνθήκες κάθε περιοχής.
Ενισχυμένη αστυνομική παρουσία και αστυνόμευση των σημείων του οδικού δικτύου , όπου σημειώνονται συχνά τροχαία ατυχήματα.
Ρύθμιση της κυκλοφορίας με πεζούς τροχονόμους, σε βασικές διασταυρώσεις , για την αποφυγή κυκλοφοριακών συμφορήσεων.
Αυξημένα μέτρα τροχαίας στις εισόδους-εξόδους των μεγάλων αστικών κέντρων, όπου παρατηρείται μεγάλη κίνηση οχημάτων.
Αυξημένα μέτρα τροχαίας σε χώρους όπου παρατηρείται μαζική διακίνηση επιβατών (αεροδρόμια, λιμάνια, σταθμοί κ.λπ.).
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και αυξημένα μέτρα Τροχαίας , σε περιοχές που θα πραγματοποιηθούν εορταστικές εκδηλώσεις.
Παρουσία τροχονόμων στους Σταθμούς Διοδίων της Χώρας για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας, την ενημέρωση και την παροχή συμβουλών στους οδηγούς και τους συνεπιβάτες.
Ενημέρωση των πολιτών σε περιπτώσεις κυκλοφοριακών ή άλλων προβλημάτων.
Συνεργεία της Τροχαίας θα διενεργούν ειδικούς και γενικούς ελέγχους, ιδιαίτερα για τη βεβαίωση « επικίνδυνων» παραβάσεων καθώς και παραβάσεων που ευθύνονται για την πρόκληση σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων.
Η Ελληνική Αστυνομία, με αφορμή την επικειμένη εορταστική περίοδο, κατά την οποία αναμένεται αυξημένη κυκλοφορία οχημάτων σε όλη τη χώρα, υπενθυμίζει και πάλι σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι, η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.
Στο πλαίσιο αυτό συνιστά στους πολίτες :
-
Πριν ταξιδέψουν να κάνουν τεχνικό έλεγχο στο όχημα τους και να ενημερώνονται για την κατάσταση του οδικού δικτύου και τις καιρικές συνθήκες.
-
Να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την οδήγηση και να τηρούν τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
-
Να σέβονται τις οδικές σημάνσεις και να συμμορφώνονται στις υποδείξεις των τροχονόμων.
-
Να μη χρησιμοποιούν κατά την οδήγηση κινητά τηλέφωνα ή άλλες συσκευές που αποσπούν την προσοχή τους.
-
Να μην καταναλώνουν οινοπνευματώδη ποτά, εφόσον πρόκειται να οδηγήσουν.
-
Να προστατεύουν τα παιδιά που επιβαίνουν στο όχημα, κάνοντας χρήση των παιδικών καθισμάτων.
-
Να «φορούν» απαραίτητα τις ζώνες ασφαλείας, όπως και τα κράνη στις μοτοσικλέτες.
-
Να χρησιμοποιούν αντιολισθητικές αλυσίδες, όπου υπάρχουν ειδικές συνθήκες κυκλοφορίας (παγετός κ.λπ.).
-
Να μην υπερεκτιμούν τις οδηγικές τους ικανότητες και τις τεχνικές δυνατότητες των οχημάτων τους.
-
Να σέβονται και να προστατεύουν τους συνεπιβάτες και τους συνανθρώπους τους που χρησιμοποιούν το οδικό δίκτυο, οδηγώντας το όχημά τους με υπευθυνότητα και περίσκεψη.
Η ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ Α.Ε. στα πλαίσια της αμοιβαίας σχέσης εμπιστοσύνης που έχει αναπτύξει με τον οδηγό της Ροδόπης προσφέρει ΔΩΡΕΑΝ ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ στους κατόχους αυτοκινήτων των οποίων είναι αποκλειστικός διανομέας
Επιπλέον μέσω της «Φωνής της Ροδόπης» συνιστά στους φίλους οδηγούς να ακολουθούν μερικές απλές συμβουλές που μπορεί να φανούν χρήσιμες στις εορταστικές τους εξορμήσεις:
ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ
Πρώτα απ’ όλα πρέπει να ελέγξουμε το ηλεκτρικό κύκλωμα του αυτοκινήτου. Η κατάσταση της μπαταρίας και τυχόν διαρροές από φθαρμένα καλώδια παίζουν καθοριστικό ρόλο. Εύκολα ο καθένας μας μπορεί να διαπιστώσει ότι η μπαταρία του είναι πεσμένη όταν στο ρελαντί βλέπει την ένταση των φώτων στο ταμπλό αλλά και στους προβολείς να μειώνεται. Ακόμη χειρότερα όταν οι αυξομειώσεις στο πεντάλ του γκαζιού οδηγούν σε αντίστοιχες αυξομειώσεις στην ένταση των φώτων. Σε μια τέτοια περίπτωση η μπαταρία θέλει άλλαγμα αμέσως ενώ καλό είναι να ελεγχθεί και η τροφοδοσία της νέας. Απαραίτητο για να μην παγώσουν από τις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες τα υγρά του αυτοκινήτου είναι το αντιπηκτικό υγρό
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Ιδανικό είναι το χειμώνα να χρησιμοποιούμε «χειμωνιάτικα» ελαστικά. Όμως κατανοούμε και το περίπλοκο της όλης υπόθεσης αλλά και το υψηλό κόστος. Σε κάθε περίπτωση όμως χρειαζόμαστε ελαστικά σε σωστή κατάσταση με βαθιές αυλακώσεις στο πέλμα και στην σωστή πίεση που αναγράφεται πάντοτε στην πόρτα του οδηγού ή στο στόμιο του ρεζερβουάρ. Θυμίζουμε ότι η πίεση των ελαστικών ελέγχεται μόνο όταν αυτά είναι κρύα και ποτέ μετά από ταξίδι ή παρατεταμένη χρήση ενώ η πίεση πέφτει κατά 0,1 με 0,2 bar το μήνα υπό φυσιολογικές συνθήκες οπότε πρέπει να διορθώνεται. Τέλος τα στενά και με υψηλό προφίλ ελαστικά πλεονεκτούν σημαντικά σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης -χιόνι, πάγος – έναντι των φαρδιών χαμηλοπρόφιλων ελαστικών
ΑΛΥΣΙΔΕΣ
Λίγο πολύ όλοι γνωρίζουμε ότι όταν βρεθούμε στα χιόνια ίσως χρειαστεί να χρησιμοποιήσουμε αντιολισθητικές αλυσίδες. Θυμηθείτε να τις τοποθετήσετε στους τροχούς που μεταδίδουν την κίνηση. Δηλαδή σε προσθιοκίνητο αυτοκίνητο βάζουμε τις αλυσίδες μπροστά, σε πισωκίνητο βάζουμε τις αλυσίδες πίσω και σε (μόνιμα) τετρακίνητο τις βάζουμε μπροστά για να έχουμε τιμόνι. Τέλος προσοχή όταν βάλετε αλυσίδες απενεργοποιήστε το ESP, και μην ξεπερνάτε τα 30 με40 km/h.
ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ
Ας υποθέσουμε ότι βρεθήκατε σε μια δύσκολη κατάσταση με χιόνια χωρίς να έχετε αλυσίδες. Σύμφωνα με την προσωπική μας εμπειρία ένα αυτοκίνητο με στενά και φρέσκα ελαστικά μπορεί να κινηθεί στα χιόνια με κάποιους συμβιβασμούς, αρκεί να μην σταματήσει σε ανηφόρα.
Για να γίνει αυτό όμως πρέπει να βγάλετε άμεσα από το μυαλό σας όλα όσα θεωρείται δεδομένα στην άσφαλτο. Πρώτο δεδομένο, το αυτοκίνητο γλιστράει συνεχώς. Άρα πρέπει να προβλέπετε από πριν που και πως θα γλιστρήσει. Δεύτερον πολύ μικρές μεταβολές με το τιμόνι, πατάμε το φρένο σα να καίει, το γκάζι σταθερά, ξεχνάμε τις απότομες επιταχύνσεις ή επιβραδύνσεις και το κυριότερο προβλέπουμε δυο με τρεις κινήσεις μπροστά το τι ακριβώς θα κάνουμε με γνώμονα πάντα ότι γλιστράει. Π.χ. σε μια παγωμένη κατηφόρα πλησιάζουμε προς την πλευρά του δρόμου που έχει συσσωρευτεί το χιόνι από τα εκχιονιστικά μηχανήματα κινούμαστε με5 km/hκαι είμαστε έτοιμοι να ακουμπήσουμε τη ρόδα στο χιόνι για να κόψουμε φόρα όταν δούμε πως γλιστράμε.
Πατώντας φρένο είναι πολύ πιθανό να γυρίσει το αυτοκίνητο, αφήνουμε λοιπόν στιγμιαία το φρένο και κοιτάμε να ακουμπήσουμε κάπου για να σταματήσουμε. Σε αντίθεση με όταν φοράμε αλυσίδες, εδώ τα ηλεκτρονικά αποδεικνύονται πολύτιμος βοηθός. Σε μια ανηφόρα τώρα, προσπαθούμε να περάσουμε με κεκτημένη ταχύτητα, έχουμε τουλάχιστον 3η στο κιβώτιο και δεν επιταχύνουμε απλά διατηρούμε την ταχύτητα του οχήματος δίνοντας λίγο γκάζι. Όμως ξανάλεμε καλύτερα μην τα δοκιμάσετε όλα αυτά, αρκεστείτε σε ένα ζευγάρι καλές αλυσίδες.
Σε περίπτωση που αποκλειστείτε:
-
παραμείνετε στο αυτοκίνητό σας και φροντίστε να ανάβετε τη μηχανή για 10 λεπτά ανά ώρα.
-
τοποθετήστε στην κεραία του ραδιοφώνου ένα ύφασμα με έντονο χρώμα για τον ευκολότερο εντοπισμό σας από τις διασωστικές ομάδες.
-
εξοπλισμός όπως αδιάβροχα, ομπρέλες, σφυρίχτρα, γαλότσες, φακός, κουβέρτες, νερό, πρόχειρο φαγητό, σταφίδες, σοκολάτες μπορεί να φανεί χρήσιμος.