Στην ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ Α.Ε. ιδιαίτερη σημασία έχουν οι μικροί ταξιδιώτες του σήμερα που θα είναι οι μεγάλοι οδηγοί του αύριο. Στα πλαίσια μιας σωστής διαπαιδαγώγησης και ανατροφής συμπεριλαμβάνεται και η οδική και κυκλοφοριακή αγωγή την οποία τα παιδιά θα πρέπει από νωρίς να λαμβάνουν. Με αυτή τη λογική που εκπορεύεται από την ανθρωποκεντρική φιλοσοφία και την κουλτούρα ασφάλειας που χαρακτηρίζει την ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ Α.Ε. μελετώνται διαρκώς όλες οι παράμετροι ασφαλείας που έχουν να κάνουν με την ασφαλή μετακίνηση των παιδιών μας.
Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), 18.500 παιδιά έως 14 χρόνων έχασαν τη ζωή τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση από τροχαία ατυχήματα τα τελευταία 10 χρόνια. Κατά μέσο όρο στην Ευρώπη, 1 στους 10 θανάτους παιδιών οφείλεται σε τροχαίο ατύχημα, ενώ το ποσοστό ανά χώρα αλλάζει, με τη Νορβηγία και τη Σουηδία να κινούνται περίπου στο 5% και την Ελλάδα στο 14%.
Στην Ελλάδα, οι τραυματισμοί από τροχαία αποτελούν, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, την πρώτη αιτία θανάτου για παιδιά και εφήβους. Τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας επιβεβαιώνουν τη θλιβερή στατιστική: Το 2006 χάθηκαν στη χώρα μας σε τροχαία ατυχήματα 36 παιδιά ηλικίας έως 14 ετών, 64 τραυματίστηκαν βαριά και 773 ελαφριά. Άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχουν καταφέρει να μειώσουν την παιδική θνησιμότητα από τροχαία σε ποσοστό που αγγίζει το 7% την περίοδο 1998-2007. Η Ελλάδα, ωστόσο, συγκαταλέγεται στις χώρες με τις χαμηλότερες επιδόσεις, που δεν ξεπερνούν το 4%. Από την άλλη πλευρά, κάποιες χώρες -μεταξύ των οποίων η Σουηδία και η Νορβηγία- πέτυχαν μείωση πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Από τα 1.200 παιδιά που χάθηκαν το 2007 στην Ευρώπη των 27, τα 600 θα μπορούσαν να είχαν σωθεί, αν τα μέτρα ασφαλείας σε όλα τα κράτη-μέλη ήταν ανάλογα με αυτά της Σουηδίας
Σύμφωνα με το Τμήμα Μελετών της ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ Α.Ε. τα βασικά συμπεράσματα ερευνών που έχουν διεξαχθεί στη χώρα μας σχετικά με την οδική ασφάλεια και αφορούν στην (αν)ασφαλή μεταφορά των παιδιών στη χώρα μας συνοψίζονται στα ακόλουθα:
- 1.Στην Αθήνα το 80% των βρεφών ως 6 μηνών μεταφέρονται στην αγκαλιά κάποιου ενήλικα ή στο πορτ-μπεμπέ κυρίως γιατί οι γονείς έχουν την πεποίθηση ότι με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά τους μεταφέρονται καλύτερα.
- 2.Στην Αθήνα το 41,3% των παιδιών από 7 μηνών έως 1 έτους κάθεται στα γόνατα κάποιου ενήλικα στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου.
- 3.Στα παιδιά από 7 έως 12 μηνών το 38% περίπου πηγαινοέρχεται στο πίσω κάθισμα ενώ το 41% των παιδιών από 1 έως 2 χρόνων κάθεται σε μόνιμη βάση.
- 4.Παιδιά ηλικίας 1-2 ετών ταξιδεύουν σε ποσοστό 37% στο πίσω κάθισμα με κάποιο άλλο άτομο που στο 15% των περιπτώσεων είναι το μεγαλύτερο αδερφάκι τους ενώ το αντίστοιχο ποσοστό των παιδιών ηλικίας 3-4 χρόνων είναι 56%
- 5.Το 7% των παιδιών ηλικίας 1-4 ετών μεταφέρεται στο πίσω κάθισμα χωρίς ζώνη ασφαλείας και χωρίς κάποιον μεγαλύτερο σε ηλικία συνοδό δίπλα τους.
- 6.Στα παιδιά ηλικίας 2-4 ετών μόνο το 11% κάθονται στο ειδικό καθισματάκι ενώ ένα 8% το χρησιμοποιεί περιστασιακά καθώς τα παιδιά αρνούνται να καθίσουν σε αυτό.
- 7.Οι γονείς αγνοούσαν σε ποσοστό 97% τις προδιαγραφές για τη χρήση του παιδικού καθίσματος.
- 8.Στην περιοχή της Αττικής μόνο το 0,6% των γονέων αγοράζει το βρεφικό κάθισμα τελευταίων προδιαγραφών που τοποθετείται με φορά προς τα πίσω και προσφέρει ασφάλεια στο βρέφος.
- 9.Παιδικό κάθισμα αγοράζει το 60% των γονέων που έχουν αυτοκίνητο και ζουν στην Αθήνα και το 36% εκείνων που ζουν στην επαρχία.
- 10.Στην επαρχία μεταφέρεται σε καθισματάκι μόνο το 4% των βρεφών ως 6 μηνών και μόλις το 5% των παιδιών ηλικίας 3-4 χρόνων.
- 11.Το κάθισμα ασφαλείας χρησιμοποιείται κατά κανόνα όχι περισσότερο από ένα με ενάμιση χρόνο.
- 12.Το 2,7% των παιδιών στην Αττική και το 5-8% των παιδιών στην επαρχία μεταφέρεται στην αγκαλιά του συνοδηγού.
- 13.Από έρευνα του ΚΕΠΠΑ σε γονείς 292 παιδιών που επισκέφθηκαν το Μάρτιο του 1996 τα συνεργαζόμενα νοσοκομεία (Νοσοκομείο Παίδων Αγλαία Κυριακού, Γ.Π.Ν. Βόλου και Γ.Π.Ν. Κέρκυρας) διαπιστώθηκε ότι μόνο το 29% των Ελλήνων οδηγών χρησιμοποιεί τα ειδικά καθίσματα στο αυτοκίνητο για τη μεταφορά των παιδιών ηλικίας 0-12 ετών, δηλαδή ούτε 1:3 οικογένειες.
- 14.Παράλληλα, προκύπτει ότι 1:10 παιδιά κάθεται συνήθως στο κάθισμα του συνοδηγού με 4/πλάσια πιθανότητα σοβαρού τραυματισμού σε περίπτωση ατυχήματος και 1:4 παιδιά δεν έχει ειδική θέση στο αυτοκίνητο. Εξάλλου, παρότι είναι γνωστό ότι η μεταφορά του παιδιού στο αυτοκίνητο χωρίς χρήση ειδικού καθίσματος 7/πλασιάζει την πιθανότητα σοβαρού τραυματισμού σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος, η πλειοψηφία των Ελληνόπουλων μεταφέρεται στην αγκαλιά κάποιου ενήλικα, κυκλοφορεί ελεύθερα στο πίσω κάθισμα ή κάνει παρέα στον οδηγό από τη θέση του συνοδηγού.
- 15.Από τα ελληνικά στοιχεία φαίνεται ότι στο 4.4% των περιπτώσεων η λύση της ασφαλούς μεταφοράς δεν είναι εύκολη γιατί είτε δεν υπάρχει αυτοκίνητο στην οικογένεια είτε το όχημα είναι ακατάλληλο να φιλοξενήσει το παιδί ως επιβάτη. Στο 6% των περιπτώσεων οι γονείς δηλώνουν οικονομικές δυσκολίες, στο 9% άγνοια ή αδιαφορία και στο 5% αμέλεια ενώ ένα 33% του πληθυσμού ισχυρίζεται ότι το κάθισμα είναι περιττό αφού το παιδί το κρατά «με ασφάλεια η μαμά στην αγκαλιά» ή δεν είναι απαραίτητο «γιατί το παιδί δε μεταφέρεται σε μεγάλες αποστάσεις με το αυτοκίνητο».
- 16.Σε σχετική έρευνα του ΚΕΠΠΑ σε συνεργασία με την Τροχαία φάνηκε ότι το 91% των παιδιών ηλικίας 0-11 ετών μετακινείται χωρίς παιδικό κάθισμα. Από αυτά τα παιδιά το 3,5% ήταν επιβάτες μπροστινού καθίσματος.
Έχοντας υπ’όψιν τα ανωτέρω αλλά και με βάση την εμπειρία από την πολύχρονη σχέση της με το αυτοκίνητο η ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ Α.Ε. προτείνει στους πελάτες της αλλά και στους αναγνώστες της ΦτΡ ορισμένους χρυσούς κανόνες ζωής για την ασφαλή μεταφορά των παιδιών:
ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ..
- Τα παιδιά θα πρέπει να κάθονται πάντοτε πίσω, στο ειδικό κάθισμα ασφαλείας, με την ειδική ζώνη ασφαλείας.
- Χρησιμοποιήστε κάθισμα κατάλληλο για την ηλικία και το βάρος του παιδιού, που φέρει το σήμα ECE R 4403 στη συσκευασία.
- Ποτέ 2 παιδιά μαζί σε μία ζώνη ασφαλείας.
- Ακόμη και για τις πιο σύντομες διαδρομές, ασφαλίστε τα παιδιά σας στα παιδικά καθίσματα.
- Ποτέ μην τοποθετείτε το παιδικό κάθισμα σε κάθισμα με ενεργοποιημένο αερόσακο. Σε περίπτωση πρόσκρουσης, ο αερόσακος μπορεί να σκοτώσει το παιδί.
- Φοράτε και εσείς ζώνη ασφαλείας. Το παράδειγμα είναι η καλύτερη εκπαίδευση. Επιπλέον, οι επιβάτες που δεν είναι δεμένοι, σε περίπτωση πρόσκρουσης μπορεί όχι μόνο να τραυματιστούν οι ίδιοι, αλλά και να τραυματίσουν τους συνεπιβάτες τους.
- Μην αφήνετε τα παιδιά σας να ανοίγουν τα παράθυρα και να βγάζουν τα χέρια ή το κεφάλι τους έξω, ακόμα και αν το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο.
- Οι πόρτες του αυτοκινήτου πρέπει να είναι ασφαλισμένες και να ανοίγουν μόνο από έξω. Πολλά παιδιά τραυματίζονται θανάσιμα πέφτοντας έξω κατά τη διάρκεια παιχνιδιού.
- Φροντίστε εκ των προτέρων να έχετε κάποια απασχόληση για το παιδί σας στο αυτοκίνητο (μαλακά παιχνίδια, μικρά παραμύθια).
- Εάν τα παιδιά γκρινιάζουν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, συνήθως έχουν κάποιο λόγο. Μπορεί να διψούν, να κρυώνουν ή να ζεσταίνονται ή να έχουν ζαλιστεί από τον ήλιο.
- Σταματήστε σε ασφαλές σημείο το όχημά σας και φροντίστε τα έως ότου μπορέσετε να συνεχίσετε ήσυχοι την οδήγηση.
- Μην αφήνετε τα παιδιά σας μέσα στο αυτοκίνητο ούτε για ελάχιστο χρονικό διάστημα. Η έκθεση του αυτοκινήτου στο ηλιακό φως σε μέρες με ήπιες θερμοκρασίες, μπορεί μέσα σε μισή ώρα να αυξήσει τη θερμοκρασία στην καμπίνα τόσο, που να προκαλέσει το θάνατο! Τα βρέφη και τα παιδιά είναι πιο ευάλωτα στην αύξηση της θερμοκρασίας. Χάνουν αναλογικά περισσότερο νερό λόγω θερμότητας, η θερμοκρασία του σώματός τους αυξάνεται γρηγορότερα και κινδυνεύουν περισσότερο από θερμοπληξία.
ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΑΝ ΖΑΛΙΣΤΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ
Κάντε μία στάση για 20 με 30 λεπτά. Αφήστε το παιδί να πάρει καθαρό αέρα να περπατήσει και να ξεχαστεί.
ΤΑ ΡΟΥΧΑ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΥ ΤΑΞΙΔΙΩΤΗ
- Επιλέξτε τα ρούχα του παιδιού με γνώμονα την άνεση του. Σκεφτείτε ότι δεν θα πρέπει να κρυώνει, αλλά ούτε να ζεσταίνεται και να ιδρώνει.
- Πάρτε μαζί σας και μία δεύτερη αλλαξιά ρούχα για την περίπτωση που λερωθεί ή βραχεί.
- Αν ταξιδεύετε με το αυτοκίνητο ή το αεροπλάνο, δεν υπάρχουν περιορισμοί στα ρούχα ή τα παπούτσια.
- Το μόνο που σίγουρα πρέπει να έχετε μαζί σας είναι μία ζακέτα ή ένα λεπτό μπουφάν, αφού τα παιδιά κρυώνουν εύκολα σε χώρους που κλιματίζονται.
- Στο πλοίο, δώστε προσοχή στα παπούτσια και προτιμήστε αθλητικά ή άλλα που να έχουν αντιολισθητική σόλα.
- Επίσης, είναι καλύτερα να αποφύγετε τις μπλούζες με κουκούλα ή με κορδόνια που κρέμονται και υπάρχει περίπτωση να σκαλώσουν.
- Τέλος, μην ξεχάσετε το καπέλο του.
Η ΤΣΑΝΤΑ ΤΟΥ ΤΑΞΙΔΙΟΥ
Καλό είναι να έχετε μαζί σας:
•Νερό
•Γάλα
•Μικρά σάντουιτς με κασέρι
•Παιδικά μπισκότα (όχι με σοκολάτα)
•Ελαφρύ φαγητό σε τάπερ ή έτοιμο φαγητό σε βαζάκια
•Ειδικές σακούλες για τον εμετό
•Ένα θερμόμετρο
•Ένα αντιπυρετικό
•Ένα αντιισταμινικό
•Μία ελαφριά κουβερτούλα
•Δύο-τρεις μικρές πετσέτες
•Τα αγαπημένα του παιχνίδια
•Το γάλα και οι κρέμες του
•Οι πάνες του
•Το παιδικό αφρόλουτρο
•Η κρέμα για μετά το μπάνιο
•Το παιδικό αντιηλιακό
..Και μην ξεχνάτε… Το ασφαλές ταξίδι αρχίζει από την ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ Α.Ε. στον Ανατολικό Κόμβο της Κομοτηνής
ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Α.Ε.
Εμπορία Αυτοκινήτων – Ανταλλακτικά – Συνεργείο – Βαφείο – Φανοποιεία
2ο χιλ. Κομοτηνής – Ροδίτη
Τηλεφωνικό κέντρο : 2531081520
Συνεργείο : 2531081522
Fax : 2531022056
Mail Fiat : [email protected]
Mai Jeep : [email protected]
Site : www.tzabazlis.gr