Νέα διαδικασία διακανονισμών για τους καθυστερούμενους λογαριασμούς προωθεί η ΔΕΗ. Με μία διαδικασία τύπου «point system» οι πελάτες που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην εξόφληση των λογαριασμών κατανέμονται, σε έξι κατηγορίες, ανάλογα με τη συνέπειά τους στην εξόφληση λογαριασμών το προηγούμενο δωδεκάμηνο.
Για κάθε κατηγορία καταναλωτών προβλέπεται επακριβώς ποιες διευκολύνσεις (πληρωμές σε δόσεις) θα κάνει η ΔΕΗ αλλά και τι θα ισχύει στις περιπτώσεις της μη τήρησης του διακανονισμού. Οι κατηγορίες στις οποίες κατατάσσονται οι καταναλωτές είναι:
1. Συνεπής χωρίς διακανονισμούς.
2. Συνεπής σε πληρωμές και διακανονισμούς.
3. Περισσότερες από μία ενσωματώσεις λογαριασμών σε επόμενους λογαριασμούς ή και μία αθέτηση διακανονισμού.
4. Πολλαπλή αθέτηση διακανονισμών.
5. Παραβίαση μετρητή μετά από αποκοπή λόγω χρέους.
6. Επαναλαμβανόμενες παραβιάσεις μετρητή μετά από αποκοπή ή και ρευματοκλοπή.
Για τους οικιακούς καταναλωτές που ανήκουν στην πρώτη κατηγορία, δηλαδή ήταν απόλυτα συνεπείς το προηγούμενο δωδεκάμηνο στην εξόφληση των λογαριασμών τους, προβλέπεται δυνατότητα ρύθμισης του ληξιπρόθεσμου λογαριασμού έως και σε 4 διμηνιαίες δόσεις και ανάλογες κλιμακώσεις για τις υπόλοιπες κατηγορίες.
Ειδική κατηγορία αποτελούν οι πελάτες του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου (άτομα με χαμηλά εισοδήματα, ηλικιωμένοι, ευπαθείς ομάδες κ.ά.) Στις περιπτώσεις αυτές παρέχονται περισσότερες δόσεις και χαμηλότερες προκαταβολές, ενώ προβλέπονται ειδικές ρυθμίσεις για άτομα με μηχανική υποστήριξη.
Προβλέψεις διακανονισμών, υπό προϋποθέσεις, υπάρχουν και για τις λοιπές κατηγορίες πελατών της ΔΕΗ (επιχειρήσεις, δημόσιο, μεγάλες βιομηχανίες που τροφοδοτούνται από το δίκτυο υψηλής τάσης, κ.α.)
Παράλληλα λαμβάνεται μέριμνα για τις ευπαθείς ομάδες καταναλωτών, για τις οποίες προβλέπεται μεταξύ άλλων ότι δεν θα κόβεται το ρεύμα τους χειμερινούς και τους καλοκαιρινούς μήνες, ώστε να προστατεύονται από το ψύχος και τους καύσωνες.