Στην περίοδο διεθνούς κρίσης και ύφεσης που διανύουμε φαίνεται πλέον καθαρά ότι θα επιβιώσουν όσοι έχουν τη μεγαλύτερη προσαρμοστικότητα. Οι επιχειρήσεις, οι χώρες και τα άτομα που αντιμετωπίζουν την κατάσταση με νηφαλιότητα και δυναμισμό, προσπαθούν να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα αφενός για να αντέξουν και αφετέρου για να αξιοποιήσουν τις προβληματικές καταστάσεις και τις ευκαιρίες που κρύβουν, ώστε με διορατικότητα, ευσυνειδησία και συνεργασία να αντιστρέψουν σύντομα τα μειονεκτήματα σε πλεονεκτήματα και να δουν στον πελάτη του όχι μόνον έναν αγοραστή ή καταναλωτή, αλλά κυρίως έναν συνεργάτη και έναν «σύμμαχο».
Η αγορά αυτοκινήτου κατέγραψε 141.499 ταξινομήσεις το 2010, κινήθηκε δηλαδή σε επίπεδα που καταγράφονταν προ δεκαπενταετίας ή και πριν το 1990. Το τελευταίο εξάμηνο του έτους η κατάσταση στις πωλήσεις των αυτοκινήτων εξελίχθηκε πολύ χειρότερα, με την πτώση να φθάνει το -62,6%.Η σύγκριση των 141.499 ταξινομήσεων του έτους, ως προς τον ετήσιο μέσο όρο των 265.800 της τελευταίας εξαετίας, δείχνει τη πτώση των πωλήσεων (-46,8%) λιγότερο δυσμενή, αφού συναθροίζονται οι πρώτοι τρεις μήνες του 2010, που, λόγω τωναυξημένων πωλήσεων από την απόσυρση του φθινοπώρου του προηγουμένου έτους,υπήρξαν σχετικά καλύτεροι.
Οι συνέπειες από τη δραματική μείωση των πωλήσεων για την αγορά αυτοκινήτου υπήρξαν οδυνηρές, αφού, με βάση επίσημα στοιχεία της ΕΛΛΣΤΑΤ, από τις αρχές του 2009 έχουν χαθεί σχεδόν 15.000 θέσεις εργασίας στον ευρύτερο κλάδο του αυτοκινήτου (17% του συνολικού δυναμικού).
Τα δημοσιονομικά έσοδα από την αγορά, όπως ήταν επόμενο, καθηλώθηκαν κατά το περασμένο έτος. Το άθροισμα εσόδων Τέλους Ταξινόμησης και ΦΠΑ υπολογίζεται ότι έφθασε μόλις τα 550 εκατομμύρια ευρώ στο σύνολο του έτους, ενώ τα ίδια έσοδα το 2009 ανήλθαν σε 940 εκατομμύρια ευρώ, όταν επίσης τα έτη 2007-2008 κυμαίνονταν σε 1,4-1,5 δις ευρώ. Συνεπώς, η κάμψη στην αγορά αυτοκινήτου είχε αποτέλεσμα την υστέρηση των δημοσιονομικών εσόδων κατά 400 και πλέον εκατομμύρια ευρώ.
Τα πρόσφατα ληφθέντα μέτρα απόσυρσης, για τα οποία η ολοκλήρωση των αναγκαίων επιμέρους διατάξεων είναι σε εξέλιξη, αναμένεται να αναθερμάνουν την αγορά αυτοκινήτου. Από τον ετήσιο ρυθμό των περίπου 85-90.000 ταξινομήσεων που «έτρεχε» η αγορά το φθινόπωρο του περασμένου έτους, όταν στο παρελθόν καταγράφονταν 270-280.000 και πλέον ταξινομήσεις, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι θα υπερβεί τις 150.000, μετριάζοντας δηλαδή την κάμψη σε λογικότερα επίπεδα (-40%).
Ως προς τις επιδόσεις των υπολοίπων αγορών οχημάτων το 2010, πρέπει να επισημανθεί η πολύ κακή κατάσταση στις αγορές των ελαφρών φορτηγών (-51,0%) και των μοτοσικλετών (-57,8% στα δίκυκλα πλέον των 400 cc).
Δεδομένου ότι και σε αυτά τα οχήματα η φορολογία είναι σημαντική, ενώ ο στόλος είναι ακόμη πιο γερασμένος από τα επιβατικά αυτοκίνητα (στα ελαφρά φορτηγά η μέση ηλικία είναι 14,6 έτη), ο ΣΕΑΑ θεωρεί επιβεβλημένο να συμπεριληφθούν στα πρόσφατα μέτρα απόσυρσης.
Όπως είναι γνωστό, η απόσυρση τέθηκε σε εφαρμογή την 21η Φεβρουαρίου 2011. Από την ημερομηνία αυτήν και μετά επιτρέπεται η παράδοση των παλαιών οχημάτων στα επίσημα σημεία ανακύκλωσης (www.edoe.gr), προκειμένου οι καταναλωτές να ωφεληθούν από την απαλλαγή του Τέλους Ταξινόμησης κατά την αγορά καινούργιων αυτοκινήτων. Στο διάστημα από την έναρξη της απόσυρσης ως την Παρασκευή 1/4 διεγράφησαν 10.885 παλαιά αυτοκίνητα, καταγράφοντας διπλάσιο ρυθμό από το συνήθη.
Από αυτά, μόλις 1.299 αξιοποιήθηκαν για την ταξινόμηση καινούργιων αυτοκινήτων το περασμένο Μάρτιο, μήνα κατά τον οποίο οι συνολικές ταξινομήσεις ανήλθαν σε 8.531. Η αύξηση των ταξινομήσεων του Μαρτίου κατά +22,1%, έναντι του Φεβρουαρίου (6.989 ταξινομήσεις) οφείλεται αποκλειστικά στην εφαρμογή του μέτρου. Παράλληλα, με νόμο που ψηφίστηκε την περασμένη εβδομάδα, διευρύνθηκε το πεδίο εφαρμογής της απόσυρσης, προσφέροντας εξίσου σημαντικά κίνητρα στους αγρότες και στους επαγγελματίες για να αποσύρουν τα παλιά οχήματά τους, καθώς προβλέπεται μείωση του Τέλους Ταξινόμησης από 40% έως 60% στην αγορά των καινούργιων φορτηγών μικτού βάρους μέχρι 3,5 τόνους και κυβισμού ως 3.500 κυβικά εκατοστά.
Συγκεκριμένα, οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές ελαφρών φορτηγών pick-up & van,προκειμένου να επωφεληθούν από τα κίνητρα της κρατικής απόσυρσης, μπορούν πλέον να αποσύρουν το παλαιό ελαφρύ φορτηγό (ή και επιβατικό) τους, με ημερομηνία 1ης αδείας κυκλοφορίας ως και 31/12/1998.Τα κίνητρα της απόσυρσης, σε συνδυασμό με τις μεγάλες προσφορές από τις εισαγωγικές εταιρείες και την απαλλαγή από τον φόρο πολυτελείας για αυτοκίνητα εργοστασιακής αξίας ως €20,000, έχουν μειώσει τις τιμές καινούργιων αυτοκινήτων σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα, δημιουργώντας πραγματικές ευκαιρίες για τους ενδιαφερόμενους αγοραστές.
Ρωτώντας τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ Α.Ε. Γιώργο Τζαμπαζλή με αφορμή την εφαρμογή του μέτρου της απόσυρσης, τι είδους πρωτοβουλίες θα περίμενε να αναλάβει η ελληνική κυβέρνηση, προκειμένου να υποστηρίξει την ελληνική αγορά αυτοκινήτου μας λέει σχετικά:
«Η απόκτηση ενός νέου αυτοκινήτου ανέκαθεν αποτελούσε πολύ σοβαρή αγοραστική απόφαση για τον καταναλωτή. Και είναι απόλυτα λογικό για τον έλληνα καταναλωτή σήμερα να εμφανίζεται επιφυλακτικός απέναντι στην αγορά νέου αυτοκινήτου, λόγω της αυξημένης αβεβαιότητας που επικρατεί για την πορεία της ελληνικής οικονομίας. Η ελληνική αγορά αποτελεί μια ιδιαίτερη πρόκληση. Οι Έλληνες καταναλωτές, έχουν μια ιδιαίτερη σχέση με το αυτοκίνητο, είναι αρκετά απαιτητικοί και θέλουν να αγοράζουν ένα αυτοκίνητο που να καλύπτει απόλυτα τις ανάγκες τους.Σήμερα ο κόσμος ζητά αυτοκίνητα καλοσχεδιασμένα, ασφαλή και καλά εξοπλισμένα, με λογικές τιμές και χαμηλό αντίκτυπο στο περιβάλλον, δηλαδή με χαμηλές εκπομπές ρύπων και καταναλώσεις καυσίμου. Επίσης παρατηρούμε ολοένα και μεγαλύτερη στροφή των καταναλωτών σε μικρότερα αυτοκίνητα
Τα μέτρα που δίνουν κίνητρα για αγορά νέου αυτοκινήτου είναι σίγουρα προς τη σωστή κατεύθυνση, όμως δεν είναι αρκετά. Κατά την άποψη μου, η ελληνική αγορά αυτοκινήτου αντιμετωπίζει δύο σημαντικά προβλήματα: το πρώτο αφορά σε κάποιους νόμους που εγώ θα χαρακτήριζα ως «ξεπερασμένους».Για παράδειγμα, η απαγόρευση κυκλοφορίας αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης κινούμενων με diesel στις πόλεις δεν έχει πλέον καμία επιστημονική βάση, αφού οι μελέτες αποδεικνύουν ότι οι κινητήρες diesel δεν ρυπαίνουν το περιβάλλον περισσότερο απ’ ότι αυτοί που κινούνται με βενζίνη, γι’ αυτό και σε πολλές χώρες του εξωτερικού, τα αυτοκίνητα με κινητήρες diesel κυκλοφορούν κανονικά στις πόλεις. Πέρα από αυτό όμως, το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η ελληνική αγορά αυτοκινήτου σήμερα είναι η «πεσμένη» ψυχολογία των καταναλωτών και ο φόβος τους για το μέλλον».
Ανεξαρτήτως του θέματος της ψυχολογίας, γεγονός είναι ότι η οικονομική κρίση ασκεί πραγματική πίεση στα εισοδήματα των Ελλήνων, επισημαίνει ο Γιώργος Τζαμπαζλής. Η ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ Α.Ε. σε αυτή την δύσκολη οικονομική συγκυρία βρέθηκε προετοιμασμένη να αντέξει τους σεισμικούς κραδασμούς που προκλήθηκαν στην αγορά΄καθώς μετά από μια εικοσαετία συνεχούς ανάπτυξης, είναι αντιμέτωπη με ένα απότομο «φρενάρισμα» της ζήτησης. Ως εκ τούτου καλείται να περικόψει σημαντικά τα έξοδα λειτουργίας της, αλλά και να προσφέρει στον πελάτη “βασιλική” εξυπηρέτηση. Ο ανταγωνισμός είναι περισσότερο έντονος από κάθε άλλη φορά στο παρελθόν της εμπορίας αυτοκινήτου στη χώρα μας, και πλέον δεν έχει να κάνει με ανακατανομή μεριδίων και κερδών, αλλά με την επιβίωση των επιχειρήσεων.
Εμείς , συνεχίζει ο Γιώργος Τζαμπαζλής, ήδη από το Δεκέμβριο του 2010 ξεκινήσαμε μι ενημερωτική εκστρατεία μέσω ραδιοφώνου στην Κομοτηνή και σε όλη τη Θράκη για να πείσουμε τον σημερινό Θρακιώτη οδηγό ότι οι υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις της ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ Α.Ε. στο Ανατολικό Κόμβο εισόδου στην Κομοτηνή είναι γι’ αυτούς ένα καταφύγιο κα όλοι οι ειδικοί της εταιρείας όχι μόνον θα δώσουν λύσεις στα προβλήματα που τους απασχολούν αλλά θα το κάνουν αυτό και με οικονομικό τρόπο. Το εξειδικευμένο συνεργείο της ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ Α.Ε. ήταν το πρώτο που κατέβασε τις τιμές όλων των εργασιών μέχρι και 30% ενώ μέχρι και σήμερα οι περιοδικοί έλεγχοι γίνονται δωρεάν.
Επιπλέον, η ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ Α.Ε. εκτιμώντας ότι είναι πρόκληση να δημιουργείς σε εποχές κρίσης προχώρησε σε νέα συνεργασία με την CITROEN , και αυτό δεν σημαίνει πολλά μόνον για την ευρωστία και την αξιοπιστία της επιχείρησης αλλά αποτελεί και μία νέα επένδυση που θα δώσει πνοή και θέσεις εργασίας στην Ροδόπη.
Αλλά και η συνεργασία με τον όμιλο της FIAT απεδείχθη στρατηγικής σημασίας καθώς σε αυτή τη φάση τα εξαιρετικά προϊόντα του γίγαντα της αυτοκινητοβιομηχανίας και η φιλοσοφία του ανταποκρίνονται απόλυτα στις τρέχουσες απαιτήσεις των πελατών θα πει στη ΦτΡ ο Γιώργος Τζαμπαζλής. Η Fiat δίνει πολύ μεγάλη σημασία στο θέμα της χρηματοδότησης για την απόκτηση αυτοκινήτου. Γι’ αυτό και ίδρυσε τις εταιρείες FGA Capital Hellas και FGA Bank, που αποτελούν σύμπραξη της Fiat Group Automobiles και της Credit Agricole και είναι τα επίσημα χρηματοδοτικά ιδρύματα του ομίλου Fiat.. Είναι σημαντικό να υπάρχουν δύο εταιρείες με τεχνογνωσία στην αγορά αυτοκινήτου, που να καλύπτουν με εξειδικευμένες χρηματοδοτικές υπηρεσίες, και κατ’ αποκλειστικότητα, όλες τις πιθανές ανάγκες του υποψήφιου αγοραστή αυτοκινήτου, πέρα από όσα συνήθως παρέχει μια απλή τράπεζα, η οποία διαθέτει μόνο γενικά και τυποποιημένα προϊόντα καταναλωτικής πίστης.
Η Fiat Group Automobiles είναι η πιο “οικολογική” αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη στηρίζοντας τη στρατηγική της σε 3 άξονες: στην ανάπτυξη κινητήρων νέας τεχνολογίας, στη χρήση εναλλακτικών καυσίμων και την ευαισθητοποίηση των οδηγών ώστε να οδηγούν πιο οικολογικά άρα και πιο οικονομικά. Από το 2007 ο όμιλος Fiat είναι πρώτος μεταξύ ευρωπαίων κατασκευαστών με το χαμηλότερο μέσο όρο εκπομπών CO2 για τα πωληθέντα αυτοκίνητα (126,2 gr/km – 1ο εξάμηνο 2010. Αξίζει να σημειώσουμε ότι στην κατηγορία supermini η Fiat κατέχει ηγετική θέση με μερίδιο αγοράς 25% με τα μοντέλα Fiat 500 & Panda. Πιστεύω ωστόσο ότι όλες οι μάρκες του ομίλου μας καλύπτουν τις προτιμήσεις και ανταποκρίνονται στις ανάγκες και του πιο απαιτητικού οδηγού συνεχίζει ο Γιώργος Τζαμπαζλής αναφέροντας τα κύρια χαρακτηριστικά της κάθε μάρκας του ομίλου παρουσιάζοντας ταυτόχρονα και τους στόχους του ομίλου για το άμεσο μέλλον επισημαίνοντας ότι σήμερα ο Έλληνας δεν αγοράζει αυτοκίνητο αλλά επενδύει με την αγορά αυτοκινήτου στην ασφάλειά του, την οικογένειά του, το περιβάλλον του και κυρίως την προσωπικότητα.
Η Fiat είναι η μάρκα η οποία ανταποκρίνεται στη μεγαλύτερη μάζα του πληθυσμού προσφέροντας αυτοκίνητα με μοντέρνο και νεανικό σχεδιασμό, καλές επιδόσεις, ευχάριστα στην οδήγηση και οικονομικά που υιοθετούν τεχνολογίες φιλικές προς το περιβάλλον. Στόχος μας για τη Fiat θα είναι να εδραιώσουμε περαιτέρω την εικόνα και τη θέση της μάρκας στην αγορά. Σε προϊοντικό επίπεδο θα είναι διαθέσιμα μια σειρά μοντέλων, κινητήρων και τεχνολογιών που προωθούν το οικολογικό της προφίλ. Προσφάτως παρουσίασε τον νέο κινητήρα Twinair (875 CC – 85 hp – Turbo δικύλινδρος – 95 gr/km CO2) στο Fiat 500, ενώ παρουσίασε αρκετά από τα υπάρχοντα μοντέλα μας με κινητήρες βενζίνης – φυσικού αερίου. Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφερθεί ότι στην πρόσφατη ψηφοφορία για το ελληνικό αυτοκίνητο του 2011, το Fiat 500 TwinAir βραβεύτηκε με το βραβείο: «Φιλικότητα προς το περιβάλλον». Αναμένουμε επίσης στο επόμενο δίμηνο τις υγραεριοκίνητες εργοστασιακές εκδόσεις ενώ στο τέλος του 2011 θα διατεθεί το νέο Panda. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το λογότυπο Fiat τοποθετείται και στην γκάμα των Ελαφρών Επαγγελματικών μοντέλων του ομίλου τα οποία επίσης διατηρούν ηγετική θέση στην ευρωπαϊκή αλλά και ελληνική αγορά προσφέροντας αξιόπιστες λύσεις στους επαγγελματίες.
Η Lancia που αντιπροσωπεύει την «προσιτή ιταλική πολυτέλεια» διαθέτει χαρακτηριστικά όπως κομψότητα, τολμηρή αισθητική, τεχνολογική καινοτομία, και δίνει σημασία στη λεπτομέρεια.Το 2011 ουσιαστικά θα πραγματοποιηθεί το επαναλανσάρισμα της θρυλικής μάρκας μέσα από μια σειρά νέων μοντέλων όπως το νέο πεντάθυρο Υpsilon, το νέο πολυμορφικό Grand Voyager αλλά και η top of the line ναυαρχίδα της Lancia. Τα δύο τελευταία μοντέλα είναι τα προϊόντα συνεργασίας μεταξύ του ομίλου μας με την Chrysler. Επιπλέον η Lancia Delta που εφοδιάζεται με κινητήρα τεχνολογίας Multiair θα είναι άμεσα διαθέσιμη στην ελληνική αγορά.
Η Αlfa Romeo, είναι η μάρκα που μιλά στο συναίσθημα, στην καρδιά του οδηγού, προσφέροντας οδηγική απόλαυση, ασφάλεια, τεχνολογική υπεροχή, κορυφαίες επιδόσεις και αυθεντικό ιταλικό design. Με τη Giulietta, η Alfa Romeo καθιερώνεται στην elite των premium-sport κατασκευαστών, προσφέροντας ένα συγκινητικό αυτοκίνητο με απαράμιλλα οδικά χαρακτηριστικά και κορυφαία ποιοτικά στοιχεία. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι η Giulietta αναδείχθηκε το Ελληνικό Αυτοκίνητο της χρονιάς 2011.
Τέλος η Abarth, η καθαρόαιμη σπορτίφ μάρκα του ομίλου που ειδικεύεται στα μικρά αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων, θα συνεχίσει στο άμεσο μέλλον με τα 2 νέα μοντέλα που μόλις έχουν λανσαριστεί. Αυτά είναι τα Αbarth Punto Evo & Abarth 500 Cabrio, στοχεύοντας σε ένα κοινό, με εξέχον κοινό χαρακτηριστικό, το πάθος για τις επιδόσεις και τη γρήγορη οδήγηση. Πρέπει να σημειώσουμε ότι όλα τα μοντέλα του ομίλου είναι πλήρως εναρμονισμένα με τις σύγχρονες αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Εuro5 που τίθενται σε εφαρμογή από 1-1-2011.
Έχει περάσει ήδη ένας χρόνος εφαρμογής του Μνημονίου στη χώρα μας, με άμεσες και αισθητές συνέπειες στην αγορά αυτοκινήτου καταλήγει ο Γιώργος Τζαμπαζλής.Η κυβέρνηση αλλά και ο πολιτικός κόσμος πρέπει να αλλάξει ρότα στην πολιτική της αγοράς του αυτοκινήτου.Σε κάθε ανεπτυγμένη χώρα, ο τομέας της αγοράς αυτοκινήτου αποτελεί θεμελιώδη στυλοβάτη της οικονομίας και με βάση τα παραπάνω πιστεύω ότι η Ελλάδα δεν θα παραμείνει η εξαίρεση επί μακρόν. Ο συγκεκριμένος τομέας έχει θεμελιώδη σημασία για την εργασιακή απασχόληση, για την ποιότητα των υπηρεσιών, για τις επενδύσεις και, τελικά, για την ευημερία της χώρας.Η παροχή κινήτρων αντικατάστασης του παλαιού στόλου με αυτοκίνητα νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (Euro5) και η προώθηση εναλλακτικών και περισσότερο οικονομικών καυσίμων όπως το φυσικό αέριο (CNG), το υγραέριο (LPG), η απελευθέρωση του Diesel και στα αστικά κέντρα σε συνδυασμό με τις τελευταίες τεχνολογίες βενζινοκινητήρων είναι σημαντικά κίνητρα που λειτουργούν προς όφελος του περιβάλλοντος, των μελλοντικών γενεών και, βραχυπρόθεσμα, της τσέπης του καταναλωτικού κοινού.
ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Α.Ε.
Εμπορία Αυτοκινήτων – Ανταλλακτικά – Συνεργείο – Βαφείο – Φανοποιεία
2ο χιλ. Κομοτηνής – Ροδίτη
Τηλεφωνικό κέντρο : 2531081520
Συνεργείο : 2531081522
Fax : 2531022056
Mail Fiat : [email protected]
Mai Jeep : [email protected]
Site : www.tzabazlis.gr