Όταν το Fiat Panda παρουσιάσθηκε το 2004 άλλαξε όλη την αγορά της μίνι κατηγορίας και κάθισε μια και καλή στην κορυφή των πωλήσεων παρά το γεγονός ότι είχε ν’αντιμετωπίσει γερούς ανταγωνιστές όπως το Chevrolet Matiz ή το Hyundai i10.
Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι το βασικό του ατού ήταν η εν μέσω κρίσης επιθετική τιμολογιακή πολιτική της Fiat που η Hyundai σε ένα τόσο νέο μοντέλο όσο το i10 δεν ενδιαφέρθηκε να ακολουθήσει. Το Panda όμως έδειξε ότι αποτελεί το ιδανικό αυτοκίνητο για τις δύσκολες μέρες δείχνοντας το δρόμο και στους άλλους κατασκευαστές.
Από τα «καρυδότσουφλα» της προηγούμενης δεκαετίας η κατηγορία με την έλευση του Panda μεταμορφώθηκε με αυτοκίνητα που εκτός από αναβαθμισμένη παθητική ασφάλεια, έχουν ποιότητα κύλισης μεγάλου αυτοκινήτου, στιβαρότητα, ασφαλή και φιλική οδική συμπεριφορά.
Κυρίως όμως το Fiat Panda ήταν ένα οικονομικό αυτοκίνητο. Άλλωστε δεν αποτελεί μυστικό ότι η Fiat κατασκευάζει οικονομικά αυτοκίνητα. Επι σειρά ετών, έχει αναγνωριστεί ως μια φιλική προς το περιβάλλον εταιρία με μέσο όρο εκπομπών CO2 μόλις 127.8 γρ/χλμ Αυτά τότε…..
Σήμερα που η ανάγκη για οικονομία αλλά και για προστασία του περιβάλλοντος είναι από τα βασικά ζητούμενα στην επιλογή ενός αυτοκινήτου από το Ελληνικό νοικοκυριό η Fiat είναι εδώ .
Όπως επισημαίνει ο εμπνευστής και Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ Α.Ε. Γιώργος Τζαμπαζλής, «παρά το γεγονός ότι η πλειοψηφία των αυτοκινήτων με κινητήρες υγραερίου προέρχονται από μετατροπές (after market), η Fiat επέλεξε να μπει στην εν λόγω αγορά με ένα σύστημα που σχεδιάστηκε και κατατασκευάστηκε από την ίδια και διατίθεται μέσω του επίσημου δικτύου της».
Όπως ενημέρωσαν τη «ΦτΡ» οι εξουσιοδοτημένοι τεχνικοί της ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ Α.Ε. οι νέοι αυτοί κινητήρες είναι προϊόν συνεργασίας της Fiat Powertrain Technologies (FPT) και της εταιρείας Landi Renzo και τοποθετούνται απευθείας στο εργοστάσιο παραγωγής της μάρκας. Σύμφωνα με την ίδια τη Fiat, κάθε κινητήρας έχει τροποποιηθεί ειδικά για να μπορεί να φιλοξενήσει τη χρήση υγραερίου, ενώ η αξιοπιστία τους εξασφαλίζεται μέσα από ένα πρόγραμμα δοκιμών που περιλάμβανε πάνω από 400.000 χιλιόμετρα συνεχούς λειτουργίας.
Όλα τα οχήματα Natural Power της Fiat, χρησιμοποιούν ένα σύστημα συνδυασμού φυσικού αερίου/βενζίνης, το οποίο παρέχει αυξημένη αυτονομία. Στο πάτωμα του αυτοκινήτου είναι εγκατεστημένα δύο ντεπόζιτα μεθανίου (έτσι δεν καταλαμβάνουν χώρο απο τις θέσεις επιβατών), με συνολική χωρητικότητα 72 λίτρων και ένα ντεπόζιτο καυσίμου 30 λίτρωνΣήμερα έχουν πουληθεί στην Ευρώπη περισσότερα από 400.000 αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο με την Fiat να έχει την πρωτοκαθεδρία.
Χωρίς καμία διάθεση διαφημιστικής ή άλλης προβολής ο Γιώργος Τζαμπαζλής μας πρότεινε «την απόλυτη λύση» που δεν είναι άλλη από Fiat Panda το οποίο θεωρείται σήμερα ΩΣ ΤΟ ΠΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΣΤΗ ΓΗ καθώς επελέγη ανάμεσα από 241 άλλα αυτοκίνητα, ως το πιο οικονομικό στη γη. Και χαριτολογώντας πρόσθεσε: «panda τζάμπα στον Τζαμπαζλή»…
Όπως μας πληροφόρησε ο Γιώργος Τζαμπαζλής το γερμανικό Automobilclub (ADAC) πραγματοποίησε μια δοκιμή σε 241 αυτοκίνητα σε διάφορες κατηγορίες με διαφορετικά συστήματα καυσίμου. Ο στόχος; Να καλυφθεί όσο το δυνατόν μεγαλύτερη απόσταση με €30 καύσιμα. Οι δοκιμές κάλυπταν όλους τους τύπους αυτοκινήτων από μικρά αυτοκίνητα μέχρι supercars. Στο τέλος νικητής ήταν το Fiat Panda Natural Power, το οποίο διαθέτει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης που μπορεί να καταναλώσει βενζίνη και μεθάνιο. (http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autotest/AT1067_Fiat_Panda_12_8V_Emotion/Fiat_Panda_12_8V_Emotion.pdf)
Το Panda κατάφερε να καλύψει σχεδόν 750 χλμ με €30 καυσίμου ενώ η X6 ActiveHybrid της BMW κατάφερε να καλύψει μόνο 150 χλμ στην ίδια δοκιμή. Απόσταση που είναι αξιοσημείωτη αν ληφθεί υπόψιν ότι η βενζίνη κόστιζε περισσότερο από €1.5/λίτρο.
Η ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ Α.Ε. επίσης μας πληροφόρησε ότι μέσα στο 2011 o ιταλικός όμιλος –όπως είχε υποσχεθεί- φέρνει στην Ελλάδα 5 μοντέλα με υγραέριο που πληρούν και τις προδιαγραφές ρύπων Euro5:
Fiat Panda 1,2 8v EasyPower
H έκδοση του Panda με υγραέριο στην Ιταλία ονομάζεται EasyPower. Χρησιμοποιεί το γνώριμο 1,2 λίτρων κινητήρα με ισχύ 69 ίππους. Έχει τελική ταχύτητα 162 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση καυσίμου 6,4 λτ./100 χλμ. (με το υγραέριο) και εκπομπές CO2 104 γρ./χλμ.
Fiat Punto Evo 1,4 8v EasyPower
Τo Punto Evo προτιμάται ιδιαίτερα στην Ιταλία στην έκδοση με δυνατότητα χρήσης υγραερίου. Κάνει χρήση του επίσης γνώριμου σε εμάς 8βάλβιδου κινητήρα 1,4 λίτρων με ισχύ 77 ίππους και ροπή 115 Nm. Έχει τελική ταχύτητα 165 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση υγραερίου 7,0 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 114 γρ./χλμ. (με το υγραέριο).
Fiat Βravo 1,4 16v EasyPower
Τo Bravo EasyPower ενσωματώνει το 16βάλβιδο μοτέρ με το οποίο προσφέρεται ήδη αρκετό καιρό τώρα και στη χώρα μας. Επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 12,5 δευτερολέπτων. Έχει μέση κατανάλωση 8,3 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 134 γρ./χλμ.
Alfa Romeo MiTo & Lancia Ypsilon
Χαμηλά CO2 και περιορισμένη κατανάλωση αναμένεται να συνοδεύουν και τις εκδόσεις των Alfa Romeo MiTo και Lancia Ypsilon που επίσης αναμένονται στη χώρα μας.
Στις εγκαταστάσεις της ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ Α.Ε. στον Ανατολικό Κόμβο της Κομοτηνής διατίθενται ήδη άμεσα τα υγραεριοκίνητα μοντέλλα PANDA 1.2.(από 10.800 ευρώ) και LPG PUNTO EVO 1.4. LPG (από 13.140 ευρώ). Επίσης διαθέτει τις εκδόσεις των Panda, Punto Evo, Qubo, Doblo με κινητήρα bi-fuel βενζίνης και φυσικού αερίου.
Επίσης οι ενδιαφερόμενοι οδηγοί και ιδιοκτήτες οχημάτων μπορούν να βρουν όλες τις απαντήσεις στα ερωτήματα που έχουν σχετικά με τα εναλλακτικά καύσιμα μαζί με το εξειδικευμένο προσωπικό της ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ Α.Ε και το τμήμα after sales.
ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Α.Ε.
Εμπορία Αυτοκινήτων – Ανταλλακτικά – Συνεργείο – Βαφείο – Φανοποιεία
2ο χιλ. Κομοτηνής – Ροδίτη
Τηλεφωνικό κέντρο : 2531081520
Συνεργείο : 2531081522
Fax : 2531022056
Mail Fiat : [email protected]
Mai Jeep : [email protected]
Site : www.tzabazlis.gr