Η διάσταση απόψεων και η ασυνεννοησία μεταξύ των στελεχών της κυβέρνησης δεν περιορίζεται μόνο στους Υπουργούς όπως φαίνεται αλλά επεκτείνεται και μεταξύ των βουλευτών της ίδιας εκλογικής περιφέρειας, όπως συμβαίνει τουλάχιστον στην περιοχή μας.
Πλήρης διάσταση απόψεων, λοιπόν, επικρατεί και μεταξύ του κυβερνητικού εκπροσώπου, Γιώργου Πεταλωτή, και του βουλευτή ΠΑΣΟΚ της Ροδόπης, Αχμέτ Χατζηοσμάν, για τις επικείμενες συγχωνεύσεις και καταργήσεις των μειονοτικών σχολείων στην περιοχή της Θράκης, κάτι που αποδεικνύεται ξεκάθαρα από τις δηλώσεις τους.
Συγκεκριμένα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Πεταλωτής σε συνέντευξη του σε εφημερίδα, όταν ρωτήθηκε για το θέμα των μειονοτικών σχολείων απάντησε πως «δεν κλείνουμε σχολεία για να γίνει εξοικονόμηση χρημάτων, όπως προσπάθησαν κάποιοι να το παρουσιάσουν. Αντίθετα είπαμε ότι δεν μπορούν να σταθούν μονοθέσια- ακόμη και διθέσια σχολεία- που σημαίνει ότι ένας δάσκαλος κάνει μάθημα σε ένα παιδάκι της πρώτης δημοτικού και ταυτόχρονα σε ένα παιδί της έκτης… Αντιθέτως, κάποια από αυτά τα σχολεία θα γίνουν και πειραματικά και γι΄ αυτό ακριβώς νομίζω ότι πείσθηκε και ο πολίτης της περιοχής μας. Το κριτήριο είναι μόνο παιδαγωγικό».
Αντιθέτως, ο κ. Χατζηοσμάν σε δηλώσεις του στην Προύσα της Τουρκίας κατά τη διάρκεια πρόσφατης επίσκεψης του και απαντώντας σε ερώτημα του Δημάρχου Οσμάνγκαζι για τα μειονοτικά σχολεία, ανέφερε πως μειώθηκε ο αριθμός των σχολείων που θα συνενωθούνε και υπογράμμισε πως το θέμα σχετίζεται με την οικονομική κρίση που βιώνει η Ελλάδα.
Διάσταση απόψεων δεν υπάρχει όμως μόνο όσον αφορά το κριτήριο των συγχωνεύσεων (οικονομικό ή παιδαγωγικό) αλλά και όσον αφορά τη διαβούλευση των φορέων για το ποια μειονοτικά σχολεία θα συγχωνευτούν ή θα καταργηθούν.
Ο κ. Πεταλωτής απαντώντας σε σχετική ερώτηση, στην ίδια συνέντευξη πάντα, είπε πως θα γίνει διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς. Αναλυτικά τόνισε ότι «η διαβούλευση δεν μπορεί να γίνεται ούτε μόνο με τους πολιτικούς ούτε με τους βουλευτές ούτε με άτομα που έχουν μεν πολιτικά αξιώματα, που σαφώς εκφράζουν την κοινωνία αλλά με ένα συγκεκριμένο τρόπο και μέχρι ένα συγκεκριμένο όριο. Θα πρέπει στη διαβούλευση και των μειονοτικών θεμάτων να μπουν όλοι εκείνοι οι παράγοντες οι οποίοι μπορούν πλέον να δουν την μειονοτική εκπαίδευση με ένα ξεκάθαρο, ανοιχτό και πιο προοδευμένο και προχωρημένο τρόπο».
Αντιθέτως, ο κ. Χατζηοσμάν, για το ίδιο θέμα δεν έκανε λόγο για καμία διαβούλευση παρά μόνο για οριστική λύση. Συγκεκριμένα ανέφερε πως «ο στόχος είναι να υπάρξουν συνενώσεις 1933 σχολείων σε όλη τη χώρα ώστε ο αριθμός τους να φτάσει στα 877, και πως ενώ στα πλαίσια αυτού του σχεδίου περιλαμβάνονταν και 60 τουρκικά δημοτικά σχολεία τελικά αυτός ο αριθμός θα πέσει στα 15».
Όπως εύκολα συμπεραίνει κανείς ο κ. Χατζηοσμάν κάνει λόγο για κλείσιμο 15 μειονοτικών σχολείων, ενώ ο κ. Πεταλωτής αναφέρει πως θα γίνει διαβούλευση για να αποφασιστεί ποια από αυτά τα 60 συνολικά σχολεία της μειονότητας θα κλείσουν.
Ή ο κυβερνητικός εκπρόσωπος λέει ψέματα και παρουσιάζει το συγκεκριμένο ζήτημα όπως συμφέρει στην κυβέρνηση ή ψέματα λέει ο κ. Χατζηοσμάν. Αλήθεια, πάντως, να λένε και οι δύο αποκλείεται.
Τέλος, να τονίσουμε ότι το συγκεκριμένο ζήτημα είναι ένα φλέγον ζήτημα για τη μειονότητα, το οποίο όπως είναι φυσικό απασχολεί τον κ. Χατζηοσμάν, ο οποίος είναι και πλήρως ενημερωμένος.
Εμείς, αυτή την ασυνεννοησία μεταξύ των δύο βουλευτών της περιοχής μας μπορούμε να την ερμηνεύσουμε με δύο τρόπους. Ή ο κ. Χατζηοσμάν είπε την αλήθεια, περιμένοντας οι δηλώσεις του να μη γίνουν ποτέ γνωστές στην Ελλάδα (καθώς έγιναν στην Τουρκία) ή την αλήθεια λέει ο κ. Πεταλωτής και ο κ. Χατζηοσμάν προφανώς έγινε δέκτης ψεύτικων δεσμεύσεων της Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας, κατά την πρόσφατη συνάντηση τους.