Νέα κατάργηση δρομολογίων
Με δύο δρομολόγια μόνο, από και προς Θεσσαλονίκη, θα εξυπηρετούνται πλέον οι κάτοικοι της περιοχής μας
Στο περιθώριο και την απομόνωση βάζει η διοίκηση του ΟΣΕ την Περιφέρεια ΑΜ-Θ, με την απόφαση της να καταργήσει τα δρομολόγια που συνέδεαν την ακριτική περιοχή μας με την Αθήνα.
Ενώ, λοιπόν, μέχρι πρόσφατα υπήρχαν δύο δρομολόγια Intercity και δύο απλά δρομολόγια από και προς Αθήνα, μετά και την απόφαση της Διοίκησης του ΟΣΕ, πλέον υπάρχει μόνο ένα δρομολόγιο Intercity και ένα απλό από και προς Θεσσαλονίκη.
Πρόκειται για ακόμα ένα δείγμα της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ που φανερώνει τις προθέσεις της για την περιοχή μας. Είμαστε σίγουροι πάντως, ότι ο κ. Πεταλωτής σε επόμενες δηλώσεις του θα αναφερθεί και πάλι στις βάσεις που βάζει η κυβέρνηση που εκπροσωπεί, στον αγώνα που δίνει, στη διαφάνεια, στην αξιοκρατία καθώς και σε άλλα ωραία λόγια που του υποδεικνύουν να χρησιμοποιεί, άσχετα αν αυτά δεν έχουν καμιά σχέση με την πραγματικότητα.
Και είμαστε σίγουροι ότι σε περίπτωση που δεν αναφερθεί σε αυτά, θα χρησιμοποιήσει για ακόμα μια φορά στην αγαπημένη καραμέλα της κυβέρνησης, ρίχνοντας το ανάθεμα στην «κακιά» προηγούμενη κυβέρνηση που κατέστρεψε τη χώρα, άσχετα αν έχει περάσει 1,5 χρόνος που το ΠΑΣΟΚ είναι στην εξουσία. Όπως, είμαστε σίγουροι ότι παρόμοιες δηλώσεις θα κάνουν και άλλα κυβερνητικά στελέχη από την περιοχή μας, μεταξύ των οποίων οι κ.κ. Ξυνίδης, Ντόλιος, Τιμοσίδης.
Για την απόφαση αυτή του ΟΣΕ, το Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜ-Θ αποφάσισε κατά τη διάρκεια συνεδρίασης του τη Δευτέρα (21/3) την έκδοση ψηφίσματος.
Στο ψήφισμα αναφέρεται :
«Έχοντας πλήρη επίγνωση των δυσκολιών που αντιμετωπίζει η χώρα μας καθώς και την επιτακτική ανάγκη για βαθιές τομές και μεταρρυθμίσεις σε προβληματικούς τομείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα, αντιλαμβανόμαστε τη σκοπιμότητα τέτοιων παρεμβάσεων στον ΟΣΕ. Εκείνο που δυσκολευόμαστε όμως να εξηγήσουμε, είναι η νοοτροπία που επιβάλει αντί του εξορθολογισμού και του νοικοκυρέματος την διακοπή των δρομολογίων και την απαξίωση του σιδηροδρόμου.
Έτσι, ενώ η λογική θα έλεγε ότι εν μέσω αυξήσεων των τιμών των καυσίμων θα έπρεπε ο σιδηρόδρομος να ξαναγίνει επιλογή των πολιτών για τις μετακινήσεις τους, να γίνει ελκυστικός για το επιβατικό κοινό και να οδηγηθεί έτσι και σε οικονομική ανάρρωση, βλέπουμε να επιλέγεται από τους διοικούντες και τους εποπτεύοντες τον Οργανισμό η «εύκολη» λύση των περικοπών. Ενώ η κοινή λογική αλλά και η σημερινή περιβαλλοντική πολιτική προωθούν τις λεγόμενες «πράσινες» λύσεις, χάνουμε το τρένο της οικολογίας και της ασφάλειας. Αντιθέτως, η «δύσκολη» αλλά ουσιαστική λύση θα ήταν οι λιγοστές απαιτούμενες παρεμβάσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο, με τις οποίες η διαδρομή Αλεξανδρούπολη – Θεσσαλονίκη θα συντομευόταν έως και κατά μία ώρα.
Φτάνουμε λοιπόν στο σημείο, από δύο δρομολόγια INTERCITY προς και από Αθήνα (Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Δίκαια και αντίστροφα) και άλλα δύο απλά ομοίως, να υπάρχει σήμερα ένα μόνον δρομολόγιο INTERCITY προς και από Θεσσαλονίκη και ένα απλό. Έχει σημασία να τονίσουμε στο σημείο αυτό, ότι σύμφωνα με πληροφορίες τα συγκεκριμένα δρομολόγια είχαν ικανοποιητική πληρότητα και εξυπηρετούσαν χιλιάδες πολίτες. Ειδικά δε για την Περιφερειακή Ενότητα Δράμας που είναι η μόνη ουσιαστικά αποκομμένη από την Εγνατία οδό, είναι μια υποβάθμιση μεγάλου ειδικού βάρους.
Παράλληλα, κλείνουν Σιδηροδρομικοί Σταθμοί με ουσιαστική αλλά και ιστορική σημασία, όπως του Παρανεστίου, ενώ υπολειτουργούν Μηχανοστάσια με αδιευκρίνιστη επίπτωση στην ασφάλεια όσων δρομολογίων εκτελούνται ακόμα.
Πιστεύουμε ότι οι στόχοι που αναφέραμε στην αρχή για εξυγίανση και βιωσιμότητα Κοινωφελών Οργανισμών όπως ο ΟΣΕ είναι εφικτοί, αλλά μόνον όταν συνδυάζονται με ουσιαστική αναβάθμιση και με το να γίνει ξανά ελκυστική η παρεχόμενη υπηρεσία προς τον πολίτη καταναλωτή. Πιστεύουμε ότι ο σιδηρόδρομος ως μέσο μεταφοράς έχει ανεκμετάλλευτες δυνατότητες στη χώρα μας και ειδικά στην Περιφέρειά μας και προοπτικές να κατακτήσει τη θέση που ήδη κατέχει σε άλλες χώρες.
Πιστεύουμε ότι η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης δικαιούται να διατηρήσει τους κοινωνικούς, οικονομικούς αλλά και ιστορικούς δεσμούς με τον σιδηρόδρομο. Πιστεύουμε ότι η κάθε φορά επίκληση οικονομίστικων δικαιολογιών για τις αποφασιζόμενες περικοπές έχει ένα όριο το οποίο έχουμε υποχρέωση να σεβόμαστε, γιατί αλλιώς θα φτάσουμε στο σημείο η ίδια λογική να εφαρμοστεί όταν κάποιος αποφασίσει για λόγους οικονομίας την περικοπή ή κατάργηση των δρομολογίων της «άγονης γραμμής» προς τα νησιά μας.
Δηλώνουμε λοιπόν, ότι θα δραστηριοποιηθούμε ώστε να επαναλειτουργήσει τουλάχιστον ένα δρομολόγιο INTERCITY από και προς Αθήνα και ένα απλό ομοίως. Επίσης δηλώνουμε τη θέλησή μας να προσφέρουμε στα μέτρα των δυνατοτήτων μας την οποιαδήποτε βοήθεια μας ζητηθεί για την επίτευξη του στόχου αυτού».