Αποφασισμένος να ασκεί εφεξής κοινοβουλευτικό έλεγχο προς όλους τους συναρμόδιους Υπουργούς για θέματα που περιέχονται στα κεφάλαια του πορίσματος της Διακομματικής για την Θράκη είναι ο Ιλχάν Αχμέτ.
Ο Βουλευτής Ροδόπης του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ κατέθεσε την Τετάρτη 26 Ιουνίου επίκαιρη ερώτηση προς τον Υπουργό Εξωτερικών κ. Γιώργο Γεραπετρίτη με θέμα τον κάθετο άξονα της Νυμφαίας και το άνοιγμα του για τα τουριστικά λεωφορεία, που καθυστερεί από την εποχή που άνοιξε ο σταθμός των διαβατηριακών ελέγχων το 2013 και ολοκληρώθηκε ο κάθετος άξονας εντός της ελληνικής πλευράς με απευθείας διασύνδεση με την Εγνατία Οδό το 2017.
Με αφορμή και πρόσφατες δηλώσεις του Περιφερειάρχη ΑΜ-Θ, ότι οι Βούλγαροι είναι που δεν θέλουν για δικούς τους λόγους να επιτρέψουν τη διέλευση τουριστικών λεωφορείων από τον κάθετο άξονα, ο κ. Ιλχάν Αχμέτ κατέθεσε την παρακάτω ερώτηση στον ΥΠΕΞ:
«Κύριε Υπουργέ,
Στην σελίδα 62 της Έκθεσης της Διακομματικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για την Ανάπτυξη της Θράκης και στον 5ο άξονα που αφορά την Διαπεριφερειακή και διασυνοριακή συνεργασία, αναφέρεται ρητά ως στόχος «η αναβάθμιση του μεθοριακού σταθμού της Νυμφαίας, με πρώτο βήμα την άρση της απαγόρευσης διέλευσης λεωφορείων και φορτηγών». Και τονίζεται χαρακτηριστικά ότι πρόκειται για «σταθμό που είναι πολύ σημαντικός για τις μετακινήσεις προς και από τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία».
Πρόσφατα, σε δηλώσεις του στον τοπικό τύπο τοποθετούμενος επί του θέματος ο Περιφερειάρχης ΑΜ-Θράκης, υποστήριξε ότι «τον κάθετο άξονα δεν τον θέλουν οι Βούλγαροι». Είπε ακόμη ότι το αίτημα είναι σε γνώση όλων των πολιτικών και της κυβέρνησης, ενώ τίθεται συχνά στις διμερείς επαφές Ελλάδας-Βουλγαρίας, χωρίς όμως να υπάρχει εξέλιξη.
Με δεδομένο ότι ο σταθμός διαβατηριακών ελέγχων λειτουργεί από το 2013 και ο κάθετος άξονας Κομοτηνής – Νυμφαία – Μακάζα μήκους 23 χιλιομέτρων με άμεση διασύνδεση με την Εγνατία Οδό έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία ήδη από το 2017.
Με δεδομένο ότι μόνο το πρώτο τετράμηνο του 2024 οι αφίξεις αυτοκινήτων από τον Συνοριακό Σταθμό της Νυμφαίας ήταν αυξημένες κατά 24% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο και προσέγγισαν τον αριθμό των 45.000, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ, καθιστώντας την συγκεκριμένη διασυνοριακή πύλη ως ένα σημαντικό βατήρα εκτόξευσης της εμπορικής και τουριστικής κίνησης για την Περιφέρεια ΑΜ-Θ.
Ερωτάσθε:
Α) Υπάρχουν σήμερα ζητήματα σε εκκρεμότητα που εμποδίζουν την παροχή άδειας διέλευσης τουριστικών λεωφορείων από την συνοριακή διάβαση της Νυμφαίας – Μακάζα και αν ναι ποια είναι αυτά;
Β) Υπάρχει σχεδιασμός για να δοθεί στην δημοσιότητα συγκεκριμένη ημερομηνία κατά την οποία θα αρθεί η απαγόρευση διέλευσης τουριστικών λεωφορείων από το τελωνείο της Νυμφαίας – Μακάζα και ποια θα είναι αυτή;».