Άγνωστο παραμένει ακόμα και για την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών το πότε θα δούμε ξανά δρομολόγια επιβατικών τρένων στη Θράκη.
Αυτό απάντησε με λίγα λόγια ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας σε σχετική ερώτηση της «Φωνής της Ροδόπης» και κληθείς να δώσει μια σαφή απάντηση για το θέμα.
«Όχι», ήταν η ξεκάθαρη απάντηση του, προσθέτοντας πως «σε αυτό το σημείο θα πρέπει να δούμε πως θα υλοποιηθούν συγκεκριμένα ζητήματα και ποια χρηματοδότηση θα εξασφαλίσουμε το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα έτσι ώστε να επανέλθω και να σας δώσω σαφέστερη απάντηση. Θα πρέπει η κίνηση να επανέλθει σε καταστάσεις του παρελθόντος ή και καλύτερες».
Ο κ. Σταϊκούρας στάθηκε στην ελλιπή χρηματοδότηση που έλαβε η Ελλάδα από την Ε.Ε. καθώς και στις φυσικές καταστροφές που προκάλεσε η κακοκαιρία Daniel στη Θεσσαλία, γεγονότα που, όπως είπε, συντελούν στο να είναι οι πόροι περιορισμένοι και γι’ αυτό «προσπαθούμε να τους χρησιμοποιήσουμε κατά το βέλτιστο δυνατό τρόπο».
«Η κυβέρνηση της ΝΔ υπό την ηγεσία του Κώστα Καραμανλή στο Υπουργείο προχώρησε στην υποβολή πρότασης τον Ιανουάριο του 2023 για τη Σιδηροδρομική Εγνατία ύψους 1,7 δισ. ευρώ και για μία διπλή γραμμή Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο ύψους 1,1 δισ ευρώ. Η πρόταση αξιολογήθηκε από την Ευρώπη και έγινε δεκτή χρηματοδότηση ύψους 212 εκ. ευρώ για το τμήμα Τοξότες – Καρβάλη. Από το ποσό των 2,8 δισ. ευρώ που είχαμε ζητήσει, η Ευρώπη ενέκρινε 212 εκ. ευρώ.
Μεταγενέστερα προέκυψαν και τα προβλήματα με τις φυσικές καταστροφές που σημαίνει ότι χρειαζόμαστε επιπρόσθετους πόρους μόνο για το σιδηροδρομικό δίκτυο της Θεσσαλίας, ύψους 363 εκ. ευρώ. Συνολικά, το Υπουργείο Υποδομών χρειάζεται να κάνει παρεμβάσεις ύψους 1,5 δισ. ευρώ στην περιοχή. Άρα, αντιλαμβάνεστε ότι οι πόροι είναι λελογισμένοι και πρέπει να αξιοποιούνται περιορισμένα, είναι συγκεκριμένοι και αυτούς προσπαθούμε να τους χρησιμοποιήσουμε κατά το βέλτιστο δυνατό τρόπο.
Άρα, πρώτη προτεραιότητα είναι να αξιοποιήσουμε τα 212 εκ. στον άξονα Τοξότες – Καρβάλη, δεύτερον, μέχρι το τέλος του 2025 να βελτιώσουμε την κατάσταση στο δίκτυο Θεσσαλονίκη – Δράμα, τρίτον, να πάρουμε τη χρηματοδότηση που έχουμε ζητήσει με νέα πρόταση που καταθέσαμε τον Ιανουάριο του 2024 με πρόβλεψη για διπλή γραμμή στο σιδηροδρομικό άξονα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο και τέταρτον, να κάνουμε παρεμβάσεις όπως την παραλλαγή της χάραξης Ιάσμου – Πολύανθου», απάντησε χαρακτηριστικά.
«Η αύξηση των διοδίων της Εγνατίας Οδού προβλεπόταν από τη σύμβαση»
Τέλος, κληθείς να σχολιάσει την αύξηση κατά 30% στα διόδια της Εγνατίας Οδού, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είπε ότι κάτι τέτοιο προβλεπόταν από τη σύμβαση παραχώρησης.
«Υλοποιήθηκε ότι προβλέπεται στη σύμβαση της παραχώρησης. Κάναμε αυτή τη σύμβαση ακριβώς για να επέλθει αυτή η αναγκαία συντήρηση του οδικού άξονα. Η συντήρηση αυτή εκτιμάται περίπου στο 1,5 δις ευρώ και με αυτή θα ενισχυθεί σημαντικά η ασφάλεια των μετακινήσεων στην Εγνατία Οδό», είπε ο κ. Σταϊκούρας.