Στα έργα και τις παρεμβάσεις που εκτελούνται ή δρομολογούνται στην Π.Ε. Ροδόπης από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αναφέρθηκε ο Χρήστος Σταϊκούρας στη συνέντευξη που παραχώρησε στα τοπικά ΜΜΕ της Κομοτηνής το μεσημέρι του Σαββάτου 11 Μαΐου.
Ο Υπουργός Υποδομών, που βρέθηκε στην Κομοτηνή στο πλαίσιο περιοδείας του ενόψει των ευρωεκλογών, επισκέφτηκε το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και τον Μητροπολίτη Μαρωνείας και Κομοτηνής ενώ αργότερα, συμμετείχε σε συσκέψεις με την περιφερειακή Αρχή και με παραγωγικούς φορείς στο κτίριο της Π.Ε. Ροδόπης και στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο.
«Εδώ στο νομό Ροδόπης εκτελούνται ή δρομολογούνται έργα ύψους 47,5 εκ. ευρώ από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ως εποπτεύων Υπουργείο της Μονάδας Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ», τόνισε ο Υπουργός, κάνοντας λόγο για αντιδιαβρωτικά, αντιπλημμυρικά έργα καθώς και έργα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας φροντίδας υγείας.
Σε ότι αφορά ειδικότερα τις παρεμβάσεις του Υπουργείου Υποδομών στην περιοχή, ο κ. Σταϊκούρας έκανε ιδιαίτερη μνεία σε τέσσερα έργα και συγκεκριμένα το Φράγμα Ιασίου, το Φράγμα Κομψάτου, το παλιό Δικαστικό Μέγαρο Κομοτηνής και την παραλλαγή της χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Ιάσμου και Πολύανθου.
Για το Φράγμα Ιασίου είπε πως πρόκειται για «ένα σημαντικό φράγμα χωρητικότητας 22,6 εκ. κυβικών μέτρων νερού. Ένα έργο που κατασκευάστηκε και παραδόθηκε πριν περίπου 2-3 χρόνια».
Αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή φράγματος χωρητικότητας 22,6 εκατ. κ.μ. νερού. Στο έργο περιλαμβάνεται και η κατασκευή του αναγκαίου οδικού δικτύου για την εξασφάλιση της πρόσβασης στο φράγμα και την αποκατάσταση της επικοινωνίας στην περιοχή, η οποία διακόπτεται λόγω κατάκλυσης από τον ταμιευτήρα του φράγματος.
Το φράγμα είναι ύψους 45,50 μέτρων, μήκους στέψης 400 μέτρων, και πλάτους στέψης 11 μέτρων. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι περίπου 20,5 εκατ. ευρώ, και η χρηματοδότησή του είναι από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014 – 2020. Η υπογραφή της σύμβασης έγινε στις 10 Μαΐου 2002. Η προθεσμία περαίωσης ήταν η 31η Δεκεμβρίου 2021. Η κατασκευή του φράγματος έχει ολοκληρωθεί.
Υπεγράφη, στις 31 Μαρτίου 2021, το Συμφωνητικό για την σύνταξη του φακέλου πρώτης πλήρωσης (ΦΕΠΠ) του φράγματος, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Διοικητικής Αρχής Φραγμάτων (το οποίο αποτελεί υποέργο της πράξης της κατασκευής του φράγματος), η οποία ολοκληρώνεται.
Η Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι τελικός δικαιούχος του έργου της κατασκευής και της υπηρεσίας για την σύνταξη του φακέλου πρώτης πλήρωσης του φράγματος.
Για το Φράγμα Κομψάτου, το οποίο το χαρακτήρισε ως το σημαντικότερο έργο της περιοχής, αποκάλυψε πως μέχρι τέλος του μήνα θα έρθουν στην Κομοτηνή κλιμάκια του Υπουργείου Υποδομών προκειμένου, σε συνεργασία με την Περιφέρεια ΑΜΘ, να προχωρήσει ο έλεγχος του επανασχεδιασμού του καθώς το έργο «πάγωσε» από το 2016.
«Η σύμβαση του υπογράφηκε στις 28 Νοεμβρίου 2007, δόθηκε παράταση μέχρι 30 Σεπτεμβρίου 2016 αλλά τότε, όπως ξέρετε, η αρμόδια Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του ΥΠΕΝ με φάκελο της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων το έθεσε στο αρχείο, αφού υπήρχαν δύο αρνητικές γνωμοδοτήσεις για τον σχεδιασμό αυτού», τόνισε.
«Θα προχωρήσουμε στον έλεγχο του επανασχεδιασμού προκειμένου να μπορέσει αρχικώς το έργο να αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά, να ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός του και στη συνέχεια να εξεταστεί η δυνατότητα κατασκευής του», πρόσθεσε ο Υπουργός.
Το τρίτο έργο αφορά την αξιοποίηση του παλιού Δικαστικού Μεγάρου Κομοτηνής, για το οποίο όπως είπε «εκπονούνται μελέτες από τις Κτιριακές Υποδομές για την ενεργειακή αναβάθμιση του κτιρίου. Η ολοκλήρωση τους εκτιμάται τον Ιούλιο του 2024».
Τέλος, το τέταρτο έργο στο οποίο αναφέρθηκε είναι η παραλλαγή της χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Ιάσμου και Πολύανθου.
«Η εκπόνηση των μελετών και των τευχών δημοπράτησης έχει λάβει χρηματοδότηση από την Ευρώπη, ο διαγωνισμός για την ανάθεση των μελετών ολοκληρώθηκε και η συμβασιοποίηση τους υπεγράφη πολύ πρόσφατα, το 2023. Στόχος είναι να βελτιώσουμε τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά, να κατασκευάσουμε ανισόπεδες διαβάσεις, να αντικαταστήσουμε τη γέφυρα Κομψάτου», δήλωσε ο κ. Σταϊκούρας, ο οποίος αναφέρθηκε επίσης στην επιπλέον χρηματοδότηση ύψους 25 εκ. ευρώ προς τον ΟΣΕ για τις ισόπεδες διαβάσεις αλλά και στη δρομολόγηση κατασκευής ενός οδικού άξονα από τον Ίασμο προς την Ξάνθη.
«Να αντιληφθούν οι πολίτες τη σημασία των ευρωεκλογών»
Νωρίτερα, ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στη σημασία των ευρωεκλογών, επισημαίνοντας την αναγκαιότητα προσέλευσης των πολιτών στις κάλπες.
«Οι ευρωεκλογές είναι εξαιρετικά σημαντικές, αφού παραπάνω από το 75% της νομοθεσίας που ψηφίζεται στη Βουλή συνδυάζεται με πρωτοβουλίες και δράσεις που αναλαμβάνονται σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Άρα είναι σημαντικό οι πολίτες να αντιληφθούν τη σημασία των ευρωεκλογών. Ταυτόχρονα, με βάση τις πολιτικές που έχουν υιοθετηθεί και υλοποιηθεί τα προηγούμενα χρόνια εντός της Ελλάδας, να αντιληφθούν (σ.σ. οι πολίτες) ότι η ΝΔ είναι η παράταξη που έβαλε τη χώρα στην Ε.Ε., που τη διατήρησε στην Ε.Ε. το 2015 και η οποία με την αξιοπιστία της έχει ενισχύσει τη θέση της πατρίδας μας στην Ευρώπη. Γι’ αυτό και μια ισχυρή ΝΔ εκτός από πόλος σταθερότητας εντός της Ελλάδας θα είναι ίσως και ο πιο σημαντικός πόλος σταθερότητας αλλά και διεκδίκησης επιπλέον πόρων και πρωτοβουλιών σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Ένα ισχυρό κεντροδεξιό κόμμα στην Ελλάδα και μια ηγεσία όπως αυτή του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι σημαντικά συστατικά στοιχεία για να διεκδικήσουμε και να πετύχουμε ακόμα περισσότερα σε σχέση με αυτά που πετύχαμε τα προηγούμενα χρόνια», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.