Σωρεία καταγγελιών από γονείς για την ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας που ενημερώνει για την αλλαγή της λήξης ωραρίου του ολοήμερου προγράμματος από τις 15:00 στις 15:50 ή 17:30, δέχθηκε η Ομοσπονδία Γονέων και Κηδεμόνων Μαθητών ΑΜΘ.
Στην ανακοίνωση της αναφέρει:
«Έπειτα από την ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας για αλλαγή της λήξης ωραρίου του ολοήμερου προγράμματος από τις 15.00 στις 15.50 ή 17.30, ως Ομοσπονδία Γονέων Μαθητών ΑΜΘ έχουμε γίνει δέκτες σωρείας καταγγελιών από γονείς και Συλλόγους Γονέων, γιατί, εκτός των άλλων, ο οικογενειακός προγραμματισμός τινάζεται στον αέρα.
Το διευρυμένο – «αναβαθμισμένο» ολοήμερο, θα μπορούσε να αποτελεί διέξοδο για γονείς και μαθητές, εφόσον όντως παρείχε τη δυνατότητα για επιπλέον ποιοτικές, δωρεάν δραστηριότητες, σε σύγχρονα, αναβαθμισμένα κτίρια με όλες τις απαιτούμενες υποδομές. Δραστηριότητες για τις οποίες οι γονείς σήμερα πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να τις προσφέρουν στα παιδιά τους.
Τελικά ποιος είναι ο σκοπός της κυβέρνησης για το διευρυμένο ολοήμερο; Να μετατραπεί σε «παιδοφυλακτήριο», ώστε εμείς οι γονείς να είμαστε «διαθέσιμοι» στην εργασία μας περισσότερες ώρες, χωρίς το άγχος ότι «δεν έχουμε πού να αφήσουμε τα παιδιά»; Ή πραγματικά να στηρίξει τις οικογένειες και την ολόπλευρη μόρφωση και ανάπτυξη των παιδιών μας;
Αν η κυβέρνηση, όπως και κάθε κυβέρνηση, επιθυμεί πραγματικά να “αναβαθμίσει” το ολοήμερο σχολείο, μπορεί να υιοθετήσει τα αιτήματα και τις προτάσεις των γονέων και να προχωρήσει άμεσα σε:
- Γενναία χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό για τη δημιουργία τραπεζαρίας σε κάθε σχολείο, με τον απαραίτητο εξοπλισμό (τραπέζια, καρέκλες, κουζίνα, θερμοθαλάμους, φούρνους μικροκυμάτων, ψυγεία κλπ.).
- Διαμόρφωση χώρων ανάπαυσης και ξεκούρασης.
- Θέσπιση θέσης τραπεζοκόμων σε κάθε σχολείο, ανάλογα με τον μαθητικό πληθυσμό του. Τη διάθεση σχολικών γευμάτων σε όλους τους μαθητές.
- Κάλυψη όλων των κενών με μόνιμο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό από την αρχή του σχολικού έτους.
- Επαναφορά της οργανικής θέσης του δασκάλου ολοήμερου και την άμεση πρόσληψη του απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού έτσι ώστε να είναι εφικτή η μελέτη μέσα στο σχολείο με αναλογία 1 δάσκαλος ανά 15 μαθητές.
- Αναβάθμιση των υποδομών και του εξοπλισμού των σχολείων, ώστε να μπορούν όλα τα παιδιά να αθλούνται, να έρχονται σε επαφή με τον πολιτισμό και τις τέχνες, τις νέες τεχνολογίες, ποιοτικά και δωρεάν.
Για άλλη μια φορά επαναλαμβάνουμε: η μόρφωση των παιδιών μας δεν μπορεί να μετριέται ως «κόστος-όφελος».
Καλούμε τις Ενώσεις και τους Συλλόγους Γονέων να δυναμώσουν τον αγώνα τους, διεκδικώντας όλα αυτά που αξίζουν σήμερα στα παιδιά μας, χωρίς «εκπτώσεις» στις ανάγκες τους».