Από την 1η Απριλίου η ΔΕΔΔΗΕ έχει πάρει 26.500 εντολές διακοπής του ηλεκτρικού ρεύματος από όλους τους παρόχους και έχει ήδη εκτελέσει περίπου το 25% – Η πλειονότητα είναι νοικοκυριά
Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας προχωρά σε αλλαγές τόσο με τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος ώστε να είναι πιο κατανοητοί για τους καταναλωτές, όσο και με τα τιμολόγια που προσφέρουν οι πάροχοι
Οι διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος διενεργούνται από τους τεχνικούς του ΔΕΔΔΗΕ, μετά από εντολή που παίρνουν από τους παρόχους, είπε μιλώντας στην ΕΡΤ ο πρόεδρος Ένωσης Τεχνικών ΔΕΗ, Κώστας Μανιάτης.
«Οι φουσκωμένοι λογαριασμοί ρεύματος ξεπερνούν σε ύψος ένα μισθό ή μια σύνταξη και μετά όσους διακανονισμούς και να κάνει ο καταναλωτής είναι αδύνατον να τους πληρώσει. Οι τεχνικοί δεν ευθύνονται για τις διακοπές ρεύματος, δεν γνωρίζουμε ούτε το χρέος, ούτε το προφίλ του λογαριασμού που καλούμαστε να κόψουμε», τόνισε.
Όπως είπε «από την 1η Απριλίου έως τις 21 Απριλίου έχουμε πάρει 26.500 εντολές διακοπής του ηλεκτρικού ρεύματος, από όλους τους παρόχους γιατί και η ΔΕΗ είναι πλέον ιδιώτης, κι έχουμε ήδη εκτελέσει περίπου το 25%. Η πλειονότητα είναι νοικοκυριά».
Για να γίνει η επανασύνδεση πρέπει να υπογραφεί νέο συμβόλαιο με πολύ μεγαλύτερη εγγύηση διευκρίνισε. Τα «κλειστά συμβόλαια» για δύο χρόνια σήμερα ξεκινάνε από 0,22 ευρώ ανά κιλοβατώρα και φθάνουν τα 0,26 ευρώ ανά κιλοβατώρα. Η επιδότηση είναι μόνο για 1200 κιλοβατώρες ή για 300 κιλοβατώρες το μήνα. Από και πάνω η τιμή είναι πολύ υψηλότερη.
«Η κυβέρνηση έχει ευθύνες γιατί έπρεπε μέσα από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης να ενημερώσει τους καταναλωτές για το τι θα συμβεί με την Ρήτρα Αναπροσαρμογής. Βλέπουμε την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) να κάθεται και απλώς να παρακολουθεί την κατάσταση χωρίς να δίνει απαντήσεις. Με την θέσπιση του Χρηματιστήριου Ενέργειας η τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος αντί να γίνει φθηνότερη όπως είχε υποστηρίξει ο κ. Χατζηδάκης ακρίβυνε κατά 60% και 70%. Το ρεύμα από κοινωνικό αγαθό έχει γίνει χρηματιστηριακό είδος», πρόσθεσε ο κ. Μανιάτης.