Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης πραγματοποίησε το μεσημέρι της Τετάρτης 15 Σεπτεμβρίου ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ροδόπης «Οι Τρεις Ιεράρχες» με αιτήματα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων.
«Τα μέτρα που επιβάλλει η κυβέρνηση δεν στοχεύουν στην αντιμετώπιση της πανδημίας και την προάσπιση της υγείας αλλά την συγκάλυψη των ευθυνών της», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Σύλλογος, ο οποίος ζητά μεταξύ άλλων, ολιγομελή τμήματα με 15 μαθητές ανά τάξη, προσλήψεις εκπαιδευτικών και αύξηση δρομολογίων.
Τη συγκέντρωση των εκπαιδευτικών στήριξε επίσης η ΑΔΕΔΥ Ροδόπης, η οποία προκήρυξε για σήμερα δίωρη στάση εργασίας.
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ροδόπης, Στέφανος Μακρυγιάννης
Στην ανακοίνωση του ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών «Οι Τρεις Ιεράρχες» αναφέρει:
«Η σχολική χρονιά ξεκινά με νωπές ακόμη στη μνήμη μας τις στάχτες από τις πυρκαγιές που άφησαν πίσω τους καμένα 1,2 εκατομμύρια στρέμματα δασικής κι αγροτικής γης, σπίτια κι ολόκληρους οικισμούς, αποτέλεσμα της κυβερνητικής αμέλειας, μα και νέα “ευκαιρία” κατά την κυβέρνηση για “πράσινες” επενδύσεις κι “ανάπτυξη” (ανεμογεννήτριες, ξενοδοχεία κ.ά.). Ξεκινά με δεκάδες χιλιάδες παιδιά αποκλεισμένα από την τριτοβάθμια εκπαίδευση λόγω της επιβολής της βάσης εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) από το Υ.ΠΑΙ.Θ., την απροκάλυπτη εξυπηρέτηση των συμφερόντων των εμπόρων της παιδείας και των ιδιωτικών κολεγίων.
Η χρονιά ξεκινά και πάλι με μεγάλα κενά εκπαιδευτικών, καθώς παρά το πολύ θετικό στοιχείο –αποτέλεσμα μακρόχρονων δυναμικών αγώνων του εκπαιδευτικού κινήματος– της πραγματοποίησης των 11.700 μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών, ο αριθμός αυτός ήταν κατά πολύ μικρότερος των υπαρχόντων κενών (50.000 περίπου) και η πρώτη φάση των προσλήψεων αναπληρωτών επίσης υπολείπεται κατά πολύ των αναγκών (ενώ η δεύτερη φάση θα γίνει στις 25/9!). Την ίδια στιγμή με την ψήφιση του Ν.4823/2021 στις 29 Ιουλίου και μέσα σε γενική κατακραυγή έρχεται να συμπληρωθεί το αναχρονιστικό, ταξικό και αυταρχικό πλαίσιο λειτουργίας του σχολείου.
Μαζί δε με το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο, διαμορφώνεται ένα σχολείο με συντηρητικό και αυταρχικό πρόσημο, στο οποίο το σύνολο σχεδόν των αποφάσεων λαμβάνεται από μονοπρόσωπα όργανα ενώ πολλά από τα δικαιώματα των μαθητ(ρι)ών και εκπαιδευτικών περικόπτονται ή καταργούνται πλήρως. Από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και την ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, από τις ήπιες δεξιότητες και τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο, την ανεστραμμένη τάξη, τις κάμερες και την τηλεκπαίδευση, από τους μέντορες, τους συντονιστές τάξεων και τις υπερεξουσίες του διευθυντή, μέχρι την τράπεζα θεμάτων, την ελάχιστη βάση εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) και τις εξετάσεις τύπου PISA, όλα αυτά και πολλά άλλα αποτελούν ψηφίδες στο παζλ ενός σχολείου που οδεύει σταθερά προς την ιδιωτικοποίηση βασικών δομών του, την εξυπηρέτηση στόχων της αγοράς και τη λειτουργία του με δικούς της όρους, την όρθωση φραγμών για τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων και τη διαμόρφωση αυταρχικών πλαισίων ώστε να περιοριστούν οι όποιες αντιστάσεις στην αντιδραστική μετάλλαξή του.
Η σχολική χρονιά ξεκινά μέσα σε μια νέα όξυνση της πανδημίας, που απειλεί να κλείσει για τρίτο χρόνο τα σχολεία, καθώς κανένα μέτρο για την θωράκιση του δημόσιου συστήματος υγείας ούτε για την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων δεν έχει ληφθεί.
- Δεν υπάρχει καμιά μείωση του αριθμού μαθητών-τριών ανά τμήμα ενώ δεν γίνεται καν πρόβλεψη για διαχωρισμό έστω στα τμήματα του ολοήμερου προγράμματος που συγχρωτίζονται μαθητές διαφορετικών τμημάτων και ενώ διαθέσιμες αίθουσες υπάρχουν!
- Δεν έχουν καλυφθεί με επιπλέον προσωπικό καθαριότητας πλήρους ωραρίου όλες οι σχολικές μονάδες ούτε με άλλο βοηθητικό προσωπικό (νοσηλευτές, υπηρεσίες ιχνηλάτησης) ενώ και οι όροι εργασίας του προσωπικού καθαριότητας έχουν γίνει πολύ χειρότεροι!
- Δεν υπάρχει κανένα μέτρο για την αντιμετώπιση των κενών και προβλημάτων που υπάρχουν στα παιδιά ως αποτέλεσμα της παρατεταμένης τηλεκπαίδευσης και του μακροχρόνιου κλεισίματος των σχολείων.
Βρισκόμαστε μπροστά στην ίδια πολιτική που αρνείται πεισματικά να ενισχύσει ουσιαστικά και ολόπλευρα το Δημόσιο Σύστημα Υγείας αφήνοντας την υγεία του λαού εκτεθειμένη για δεύτερη συνεχή χρονιά απέναντι στην πανδημία.Η συνέχιση της πολιτικής αυτής φέρνει με βεβαιότητα νέα περιοριστικά μέτρα και λουκέτα σε σχολεία.
Αντί της ουσιαστικής λήψης όλου του αναγκαίου φάσματος των μέτρων η κυβέρνηση χρησιμοποιεί την αναγκαιότητα του εμβολιασμού ως εργαλείο διαχωρισμού των εργαζόμενων ανοίγοντας άλλον έναν ακόμα δρόμο για την καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων με απειλές, υποχρεωτικότητες, αναστολές, στέρηση μισθού. Τραγικό παρεπόμενο των προηγουμένων θα είναι οι προσλήψεις «τριμηνιτών» μιας από τις χειρότερες μορφές ελαστικής εργασίας στην εκπαίδευση.
Είμαστε απολύτως ξεκάθαροι πως τα εμβόλια είναι αποδεδειγμένα επίτευγμα της επιστήμης για την μείωση και την εξάλειψη των λοιμωδών νοσημάτων. Το εμβόλιο είναι όπλο στα χέρια μας για την αντιμετώπιση της πανδημίας σε συνδυασμό με όλα τα άλλα μέτρα πρόληψης και την ανάγκη ύπαρξης ενός αποκλειστικά δημόσιου και απολύτως δωρεάν, πλήρως αναπτυγμένου, στελεχωμένου και εξοπλισμένου δημόσιου συστήματος υγείας σε όλα τα επίπεδα και κυρίως στο πρωτοβάθμιο επίπεδο.
Αντίθετα η κυβέρνηση με τις νομοθετικές διατάξεις για την υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού επιχειρεί όχι να πείσει για την αναγκαιότητά του αλλά να ενισχύσει τη λογική της ατομικής ευθύνης, να κουκουλώσει τις ευθύνες της για την προκλητική έλλειψη μέτρων προστασίας, την απαράδεκτη κατάσταση του επικίνδυνα υποστελεχωμένου δημόσιου τομέα της υγείας, της σχεδόν ανύπαρκτης δημόσιας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, την έλλειψη ουσιαστικής ενημέρωσης σχετικά με τα εμβόλια και τους εμβολιασμούς, τις αντιφατικές τοποθετήσεις και μέτρα που μας αφήνουν εκτεθειμένους όλους.
Στην εκπαίδευση από τη νέα σχολική χρονιά η κυβέρνηση
- Απαιτεί από τους εκπαιδευτικούς είτε να είναι εμβολιασμένοι ή να διενεργούν με δική τους ευθύνη και κόστος δύο εργαστηριακά test την εβδομάδα.
- Μεταθέτει έτσι την υποχρέωση για έλεγχο στους ίδιους καθώς οι δυο εργαστηριακοί διαγνωστικοί έλεγχοι που πλέον απαιτούνται, βαραίνουν οικονομικά αποκλειστικά τους εργαζόμενους μειώνοντας το εισόδημα κάθε εργαζομένου και της οικογένειάς του.
- Καταργεί την υποχρέωση για διενέργεια εβδομαδιαίων τεστ σε εμβολιασμένους ή αυτούς που έχουν αναρρώσει από νόσο COVID-19 τους προηγούμενους 6 μήνες, ενώ είναι γνωστό ότι τα εμβόλια μειώνουν μεν δραστικά τον κίνδυνο σοβαρής νόσησης Covid-19 και τον κίνδυνο διασποράς αλλά δεν τον εξαλείφουν.
Τα μέτρα που επιβάλλει η κυβέρνηση δεν στοχεύουν στην αντιμετώπιση της πανδημίας και την προάσπιση της υγείας αλλά την συγκάλυψη των ευθυνών της. Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν πρέπει και δεν μπορεί να αποδεχθεί μια τέτοια αυταρχική πολιτική που φορτώνει στις πλάτες των εκπαιδευτικών τις ευθύνες της κυβέρνησης.
Η πολιτική της υποχρεωτικότητας, αξιοποιεί την αναγκαιότητα του εμβολιασμού για να καλλιεργήσει «τον κοινωνικό αυτοματισμό», αδιαφορεί να ενημερώσει πλήρως και αναλυτικά ώστε να πειστεί και ο πιο δύσπιστος ενώ αδιαφορεί ακόμα και για την έλλειψη ουσιαστικού ελέγχου σε ανθρώπους με ιατρικό ιστορικό. Συνέχεια και αποτέλεσμα της ανυπαρξίας πρωτοβάθμιου συστήματος υγείας για όλους.
Απαιτούμε:
- Μαζικά επαναλαμβανόμενα και δωρεάν τεστ με την ευθύνη του ΕΟΔΥ σε όλα τα σχολεία για μαθητές και εκπαιδευτικούς ή πλήρους κάλυψής τους από τα ασφαλιστικά ταμεία.
- 15 παιδιά στις αίθουσες – προσλήψεις εκπαιδευτικών και μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών-τριών για να καλυφθούν όλες οι ανάγκες – μόνιμο πλήρους ωραρίου προσωπικό στην καθαριότητα των σχολείων εδώ και τώρα!
- Ενισχυμένα μέτρα αντισταθμιστικής εκπαίδευσης. αναδιάταξη – μείωση της ύλης για την στήριξη των μαθητών και την κάλυψη των κενών και των ψυχοσυναισθηματικών προβλημάτων των μαθητών από την τηλεεκπαίδευση.
- Πραγματική και ουσιαστική ενίσχυση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας (προσλήψεις – μονιμοποίηση συμβασιούχων, ενίσχυση της πρωτοβάθμιας φροντίδας, των νοσοκομείων, αύξηση των ΜΕΘ, επίταξη των ιδιωτικών μονάδων υγείας κλπ)
- Αυξημένα δρομολόγια μαθητών με μειωμένη πληρότητα, δωρεάν χορήγηση όλου του αναγκαίου προστατευτικού εξοπλισμού υψηλής ποιότητας σε μαθητές και εκπαιδευτικούς!
- Καμία επιβάρυνση για διεξαγωγή αυτοδιαγνωστικών ελέγχων.
ΤΟ ΔΣ του Συλλόγου μας αποφασίζει
Α) Καλεί όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς και τους/τις ΕΒΠ – ΕΕΠ των σχολικών μονάδων:
- Σε κάθε απόπειρα συνεδρίασης του Συλλόγου Διδασκόντων για την αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων (στη βάση της προηγούμενης ή της νέας Υ.Α.) να μην προχωρήσουν μέχρι την έκδοση του νέου κειμένου-απόφασης απεργίας αποχής από τη ΔΟΕ σε καμία συνεδρίαση για το θέμα αυτό.
- Να προασπίσουν την ελευθερία και τη δημοκρατία στο σχολείο αρνούμενοι να αποδεχθούν ρόλους και να συμμετέχουν σε οποιαδήποτε προσπάθεια κατάργησης του ρόλου του Συλλόγου Διδασκόντων».