Την ικανοποίησή του για τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης αναφορικά με την εξασφάλιση χρηματοδότησης για την κατασκευή του οδικού άξονα Δράμα – Αμφίπολη εξέφρασε ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χρήστος Μέτιος σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη με τη συμμετοχή του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή και του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολου Τζιτζικώστα, κατά την οποία ανακοινώθηκε επίσης η εξασφάλιση χρηματοδότησης για τον άξονα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα.
«Πρόκειται για μια σπουδαία μέρα για τη Δράμα και την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Δρομολογείται η υλοποίηση ενός καθολικού αιτήματος των κατοίκων και των φορέων της Δράμας», δήλωσε ο Περιφερειάρχης.
Στην ομιλία του κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης οκ. Μέτιος ανέφερε:
«Ο Δρόμος Δράμα – Αμφίπολη, ο οποίος είναι μήκους περίπου 50 χιλιομέτρων (από τα οποία τα 14 περίπου είναι στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και τα 36 στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας), αποτελεί για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις της Δράμας την συντομότερη έξοδο προς τη Θεσσαλονίκη και την υπόλοιπη χώρα μέσω της Εγνατίας Οδού.
Η κατασκευή του νέου οδικού άξονα είναι ιδιαίτερα σημαντική γιατί θα αντικαταστήσει τον υπάρχοντα δρόμο, ο οποίος είναι ανεπαρκής και εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια οχημάτων και πεζών.
Ο νέος δρόμος θα είναι μια οδός ταχείας κυκλοφορίας με συνολικό πλάτος οδοστρώματος 21,1 μέτρων, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, με κεντρική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο και με λωρίδες έκτακτης ανάγκης.
Θα δώσει επομένως σε όλους τη δυνατότητα ασφαλούς και γρήγορης μετακίνησης, αναβαθμίζοντας την οδική ασφάλεια σε τοπικό και υπερτοπικό επίπεδο, καθώς ο νέος δρόμος θα συνδέει δύο διαφορετικές Περιφέρειες μέσω των Περιφερειακών Ενοτήτων Δράμας και Σερρών.
Το 2013, η αρμοδιότητα για τις μελέτες και την κατασκευή του τμήματος που βρίσκεται στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης μεταβιβάστηκε στην Εγνατία Οδό. Δηλαδή, ό,τι μελέτες είχαν εκπονηθεί από την κρατική Περιφέρεια και τη Νομαρχία Δράμας μέχρι τότε για το συγκεκριμένο τμήμα, δόθηκαν στην Εγνατία Οδό.
Φέτος το Φεβρουάριο, ως Διοίκηση της Περιφέρειας, ζητήσαμε και, πριν λίγες μέρες, λάβαμε από την Εγνατία Οδό όλες τις υπάρχουσες μελέτες για το συγκεκριμένο τμήμα.
Με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι οι μελέτες που μας επιστράφηκαν, ήταν σχεδόν αυτές που είχαμε δώσει πριν 8 χρόνια. Και για να είμαι ακριβής, η όποια πρόοδος υπήρξε, σημειώθηκε μόλις τον τελευταίο χρόνο.
Ενώ για το αντίστοιχο τμήμα στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, οι μελέτες είχαν προχωρήσει πιο γρήγορα, με ευθύνη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Το δε κόστος για την ολοκλήρωση των μελετών του δικού μας τμήματος, με βάση την εκτίμηση των υπηρεσιών μας, ανέρχεται σε 2 εκατομμύρια ευρώ. Αυτό θα είχε ως συνέπεια, μέχρι να ανατεθούν και να ολοκληρωθούν οι μελέτες, να υπάρχει και άλλη καθυστέρηση.
Σε αυτό το σημείο, δε θα ήθελα να σχολιάσω τι έλεγαν κάποιοι για την ωριμότητα των μελετών, στις τελευταίες εθνικές και περιφερειακές εκλογές.
Για αυτό το λόγο, οφείλω ξεκάθαρα να εκφράσω την ικανοποίησή μου για την λύση που επέλεξε ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση, να προχωρήσει το έργο μέσω ΣΔΙΤ και να συμπεριλάβει και το τμήμα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης μαζί με το τμήμα της Κεντρικής Μακεδονίας ως ένα ενιαίο έργο.
Για αυτό λοιπόν, κ. πρωθυπουργέ και κ. υπουργέ υποδομών και μεταφορών, σας ευχαριστώ θερμά».
«Όταν μειώνονται οι φυσικές αποστάσεις, μειώνονται και οι κοινωνικές» τόνισε ο Πρωθυπουργός, επισημαίνοντας ότι και για την Έδεσσα και για τη Δράμα οι σύγχρονοι δρόμοι θα βοηθήσουν «έτσι ώστε να σπάσει η απομόνωση των δύο Περιφερειακών Ενοτήτων, οι οποίες είχαν μείνει πίσω ως προς το οδικό δίκτυο που τις συνέδεε με τη Θεσσαλονίκη και την Εγνατία Οδό. Υποδεχόμαστε σήμερα, την έναρξη δύο έργων που δείχνουν το ενδιαφέρον της κυβέρνησης, το ενδιαφέρον του Υπουργείου για την περιφέρεια, αλλά και για τη συνολική οικονομική και κοινωνική πρόοδο».
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι τα δύο αυτά νέα έργα, που θα υλοποιηθούν μέσω ΣΔΙΤ, θα έχουν σημαντικά κοινωνικοοικονομικά και αναπτυξιακά οφέλη για τις περιοχές καθώς θα επιτευχθεί η ταχύτερη διασύνδεση των πρωτευουσών νομών και η δημιουργία συνεκτικής αλυσίδας για την απρόσκοπτη διακίνηση επιβατών και εμπορευμάτων με την υπόλοιπη Ευρώπη. Τόνισε δε ότι θα συμβάλλουν σημαντικά στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας των μεταφορών μέσω της μείωσης των ατυχημάτων.
«Η Έδεσσα αλλά και όλη η παραγωγική δύναμη της Πέλλας έρχονται πιο κοντά στη Θεσσαλονίκη, η Αμφίπολη μισή ώρα πιο κοντά στη Δράμα. Κυρίως, όμως, οι δρόμοι αποκτούν πια ευρωπαϊκές προδιαγραφές, διευκολύνοντας χιλιάδες οδηγούς», σημείωσε ο Πρωθυπουργός, τονίζοντας ότι η απόκτηση οδικών δικτύων γίνεται εναρμονισμένα με τις σύγχρονες απαιτήσεις και τους κανονισμούς συμβάλλοντας έτσι, μέσω της αναβάθμισης των υποδομών, στη δημιουργία περιφερειακής ανάπτυξης για τη χώρα.
«Η Εγνατία Οδός, λοιπόν, η οδική ραχοκοκαλιά της Βόρειας Ελλάδας, σύντομα θα αποκτήσει δύο νέους κάθετους άξονες. Οι οποίοι μάλιστα θα κατασκευαστούν με τη μέθοδο της σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Ένα μη ανταποδοτικό ΣΔΙΤ, κάτι που τους απαλλάσσει από διόδια», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης ενθαρρύνοντας τον θεσμό των Συμπράξεων Δημόσιου – Ιδιωτικού Τομέα για την προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων που θα λειτουργούν πολλαπλασιαστικά στην ανάπτυξη της οικονομίας της χώρας.