Χυδαία υβριστική επίθεση σε βάρος καθηγήτριας Γυμνασίου Κομοτηνής κατά τη διάρκεια τηλεκπαίδευσης, καταγγέλλει η ΕΛΜΕ Ροδόπης.
Στην ανακοίνωση αναφέρεται:
«Από το προηγούμενο έτος και πριν το Υπουργείο Παιδείας ανακοινώσει το σχέδιο του για την εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευση, χιλιάδες εκπαιδευτικοί είχαν ήδη επιστρατεύσει τα μέσα που διέθεταν για τη συνέχιση της επικοινωνίας με τους μαθητές τους. Μιας επικοινωνίας που κάτω από τις παρούσες συνθήκες επεκτείνεται πέρα από τα στενά διδακτικά – μαθησιακά πλαίσια, αναδεικνύοντας την ουσιαστική ανθρώπινη διάσταση της σχέσης δασκάλου – μαθητή.
Η μαζική συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις διαδικασίες της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, δείχνει όχι μόνον την θέληση αλλά και την ανάγκη των εκπαιδευτικών να προσφέρουν στους μαθητές τους. Ψηφιακές κοινότητες εκπαιδευτικών μέσα σε λίγες ημέρες από τη δημιουργία τους αποκτούν χιλιάδες μέλη – εκπαιδευτικούς. Πρόκειται για συλλογικές προσπάθειες στις οποίες όλοι προσφέρουν ό,τι και όσα μπορούν. Εκπαιδευτικό υλικό, τεχνική υποστήριξη, εμπειρία, γνώσεις και συμβουλές.
Το έλλειμμα προετοιμασίας και υποδομών αλλά και το έλλειμμα της θεσμικής θωράκισης προς τους εκπαιδευτικούς, στις περιπτώσεις με την τηλεκπαίδευση και την έλλειψη ασφαλιστικών δικλείδων προστασίας στην κλιμάκωση του cyber-bullying σε βάρος των εκπαιδευτικών, διαχρονικά από την πλευρά του Υπουργείου έχει γίνει πλέον φανερό και αποτυπώνεται στην αδυναμία του συστήματος να εξυπηρετήσει τις ανάγκες αυτές αλλά και το θεσμικό πλαίσιο της προστασίας των εκπαιδευτικών από το cyber-bullying .
Η ΕΛΜΕ Ροδόπης ενημερώθηκε από συναδέλφισσα διδάσκουσα σε Γυμνάσιο της Κομοτηνής ότι κατά την έναρξη του μαθήματός της σε ένα τμήμα και κατά τη διαδικασία εισόδου των μαθητών και ταυτοποίησής τους δέχθηκε απρόκλητα χυδαία υβριστική επίθεση που δεν αρμόζει στην εκπαιδευτική διαδικασία. Τονίζουμε για άλλη μια φορά ότι η επίτευξη των στόχων και των σκοπών του σχολείου απαιτεί την αρμονική συνεργασία όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας (μαθητών, εκπαιδευτικών και κηδεμόνων). Καθημερινά οι εκπαιδευτικοί δίνουμε τον καλύτερο εαυτό μας και καταθέτουμε ένα κομμάτι της ψυχής μας με μοναδικό γνώμονα το συμφέρον των μαθητών μας. Ο πιο ενδεδειγμένος τρόπος για τα προβλήματα που προκύπτουν είναι ο καλόπιστος διάλογος. Ωστόσο σε καμιά περίπτωση δεν είμαστε διατεθειμένοι να ανεχθούμε προσωπικές προσβολές και ύβρεις, μειωτικές συμπεριφορές και την απαξίωση του εκπαιδευτικού έργου μας και της προσφοράς μας.
Το Υπουργείο οφείλει να αναγνωρίσει και να τιμήσει την προσπάθεια των εκπαιδευτικών με έναν σοβαρό και υπεύθυνο, αυτή τη φορά, σχεδιασμό για το μέλλον. Επίσης ζητάμε την θωράκιση και προστασία του θεσμικού πλαισίου σε τέτοιου είδους υβριστικές επιθέσεις με το πρόσωπο της «ανωνυμίας» και την παρέμβαση στον φορέα (CISCO) για τον εντοπισμό και την ταυτοποίηση των παρόντων μέσα στην ηλεκτρονική τάξη».
Σημείωση: Φωτογραφία αρχείου