Συνέντευξη Τύπου παραχώρησε διαδικτυακά το πρωί της Παρασκευής 20 Νοεμβρίου ο πρώην υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης με θέμα την «πεσμένη» γέφυρα στο παλιό νοσοκομείο της Καβάλας.
Υπενθυμίζεται ότι είχαν προηγηθεί οι καταγγελίες του τοπικού ΣΥΡΙΖΑ ότι οι αυτοδιοικητικοί παράγοντες της Νέας Δημοκρατίας και η τοπική ΝΟΔΕ δεν άφησαν τη γέφυρα να φτιαχτεί από την τότε Κυβέρνηση για να μην το «χρεωθεί» πολιτικά ενόψει των εκλογών.
Επίσης, είχε μεσολαβήσει και η απάντηση της τ. Δημάρχου Καβάλας Δήμητρας Τσανάκα η οποία έκανε λόγο για «ανυπόστατες, ψευδείς και πλήρως αναληθείς αιτιάσεις των στελεχών του τοπικού ΣΥΡΙΖΑ».
Η συνέντευξη Τύπου διοργανώθηκε με πρωτοβουλία του κεντρικού Γραφείου της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και με το πέρας της δόθηκε στη δημοσιότητα μια λεπτομερής καταγραφή των γεγονότων που αφορούν στην «πεσμένη» γέφυρα του παλιού νοσοκομείου με αναφορές και παραδείγματα σε άλλες γέφυρες ανά την Ελλάδα που «έπεσαν» επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και ξανά «σηκώθηκαν» μέσα σε μόλις λίγους μήνες.
«Το αφήγημα των αυτοδιοίκητων της ΝΔ κατέρρευσε όπως η γέφυρα της Καβάλας»
«Υπόλογη σε όλα τα επίπεδα είναι η ΝΔ μετά τις αποκαλύψεις γαλάζιων αυτοδιοικητικών στελεχών σχετικά με την πεσμένη γέφυρα μπροστά από το παλιό Νοσοκομείο Καβάλας. Παρά την προσπάθεια των «μαρτυριάρηδων» στελεχών της ΝΔ και την αλαζονεία που συνεχίζουν να επιδεικνύουν», η συνέντευξη Τύπου απέδειξε, με στοιχεία, ότι «η ΝΔ άφησε τη γέφυρα «πεσμένη» για μικροκομματικούς σκοπούς».
Ο πρώην Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης αναφέρθηκε σε περιπτώσεις αντίστοιχων έργων υποδομής που κατέρρευσαν και τα οποία αποκαταστάθηκαν επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, σε χρόνο dt. Δυστυχώς για την πόλη και τους κατοίκους της ο κύριος Μέτιος, η κυρία Τσανάκα και η τοπική ΝΟΔΕ αρνήθηκαν τη βοήθεια της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ «για να μην μπει το έργο αποκατάστασης στο προεκλογικό πρόγραμμά του»! Εν ολίγοις, ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι αν δεν είχαν μπλοκάρει την εξέλιξη του έργου οι «γαλάζιοι» αυτοδιοικητικοί, η Καβάλα θα μπορούσε σε λίγους μήνες να έχει και πάλι γέφυρα.
Η Κατερίνα Νοτοπούλου, πρώην Υπουργός Μακεδονίας-Θράκης υπενθύμισε τη σειρά των γεγονότων μετά την κατάρρευση τμήματος της γέφυρας και την άμεση ανταπόκριση της τότε Κυβέρνησης, αλλά και την τελική απροθυμία των τοπικών γαλάζιων αυτοδιοικητικών, με αποτέλεσμα μέχρι και σήμερα η γέφυρα να παραμένει ένα-κακώς εννοούμενο- αξιοθέατο.
Ο Νίκος Παππάς, τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών επεσήμανε τη συνολική εικόνα που επιδεικνύει η Κυβέρνηση της ΝΔ στα έργα υποδομής και την γενικευμένη μικροκομματική τακτική που ακολουθεί σε όλους τους τομείς.
Με τη σειρά της, η Τάνια Ελευθεριάδου τόνισε ότι «πέραν των πολιτικών ευθυνών, που είναι πλέον δεδομένες μετά την παραδοχή τους, προκύπτουν ποινικού, αστικού και διοικητικού περιεχομένου ευθύνες, καθώς υπάρχει, ακόμα και σήμερα, επικείμενος κίνδυνος λόγω της πιθανής επιδείνωσης της κατάστασης της γέφυρας.
Η ΝΔ έχει υποχρέωση να απολογηθεί στον καβαλιώτικο λαό. Και θα απολογηθεί, ξανά, όταν στην Κυβέρνηση θα έρθει και πάλι ο ΣΥΡΙΖΑ και θα είναι εκείνος που θα ανακατασκευάσει την γέφυρα».
Χρήστος Μέτιος: «Αποτυχημένη προσπάθεια δημιουργίας εντυπώσεων»
Με αφορμή τις παραπάνω δηλώσεις των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, ο Περιφερειάρχης Χρήστος Μέτιος εξέδωσε ανακοίνωση, στην οποία δηλώνει:
«Στις 9 Νοεμβρίου 2018 τμήμα της γέφυρας στην πόλη της Καβάλας κατέρρευσε.
Στις 15 Νοεμβρίου 2018 απέστειλααίτημα προς την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ (Αρ. Πρωτ. 4955/15-11-18) για να αναλάβει τη διενέργεια μελετών στατικής επάρκειας και αποκατάστασης της γέφυρας.
Στις 21 Νοεμβρίου 2018,με επιστολή μου στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη (Αρ. Πρωτ. 5069/22-11-18)ζήτησα την παρέμβασή του στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ για να προχωρήσει το θέμα της γέφυρας.
Στις 22 Μαρτίου 2019, πάνω από 4 μήνες αργότερα, η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ απάντησε ότι δέχεται να αναλάβει την εκπόνηση των μελετών (Αρ. Πρωτ. 70386/22-03-19). Αυτή προφανώς ήταν η άμεση ανταπόκριση από την πλευρά της προηγούμενης κυβέρνησης, όπως ισχυρίζονται τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ.
Στις 29 Μαρτίου 2019,εγκρίθηκε από το αρμόδιο υπουργείο Ανάπτυξης η χρηματοδότηση του έργου «Μελέτη Αποκατάστασης Γέφυρας Παλαιού Νοσοκομείου Καβάλας» με αριθμό πράξης «Μ.Π 03100000» συνολικού προϋπολογισμού 831.080 ευρώ.
Στις 18 Απριλίου 2019, το Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ, με την Αρ. 40/2019 απόφασή του, ενέκρινε ομόφωνα το σχέδιο της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας και της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ.
Στις 4 Ιουλίου 2019 ήρθε η σχετική έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο (Αρ. Πρωτ: 37267/04-07-19), η οποία είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας και της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ.
Στις 5 Ιουλίου 2019 καλέσαμε την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ(Αρ. Πρωτ: 2663/05-07-19) για την υπογραφή της σύμβασης.
Η τότε διοίκηση της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ δήλωσε αδυναμία υπογραφής, λόγω των βουλευτικών εκλογών. Νέα διοίκηση ορίστηκε στις 27 Σεπτεμβρίου 2019.
Στις 3 Οκτωβρίου 2019 υπογράφηκε η προγραμματική σύμβαση μεταξύ της Περιφέρειας ΑΜΘ και της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ.
Σε όλες τις παραπάνω διαδικασίες, η Περιφέρεια ακολούθησε το νόμο 4412 που ψηφίστηκε τον Αύγουστο του 2016 (νόμος Σπίρτζη).
Η Περιφέρεια απευθύνθηκε στο ΤΕΕ Ανατολικής Μακεδονίας για να κάνει πραγματογνωμοσύνη, προκειμένου να γίνουν γνωστά σε όλους τα αίτια πτώσης της γέφυρας.
Θλιβερή εντύπωση προκάλεσαν οι υπόνοιες του πρώην Υπουργού και πρώην Προέδρου του ΤΕΕ κ. Σπίρτζη για το ρόλο των ΤΕΕ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Βγήκαμε μπροστά στο πρόβλημα και δε διστάσαμε ούτε στιγμή να αναλάβουμε ενεργό ρόλο στην αντιμετώπιση του θέματος.
Δεν επιλέξαμε να κρυφτούμε σε ανέξοδες και ανώφελες συζητήσεις που έγιναν για το ποιος είχε την ευθύνη και την αρμοδιότητα της γέφυρας.
Σήμερα, σύμφωνα με την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ, η οποία έχει και την ευθύνη για το έργο, η διαδικασία εκπόνησης των μελετών είναι σε εξέλιξη και θα υπάρξουν ανακοινώσεις το επόμενο διάστημα».